جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

فعالیت در حوزه فروش حساسیت بسیار زیادی برای کارآفرینان به همراه دارد. بسیاری از افراد در پی فعالیت در حوزه موردنظر خیلی زود با میزان رقابت بالای آن آشنا می شوند. معنای این امر ضرورت واکنش های سریع از سوی شما برای باقی ماندن در بین برندهای دارای سود بالاست، در غیر این صورت رقبای تان به سرعت جای شما در بازار را خواهند گرفت. این امر در رابطه با تعامل میان شما و مشتریان نیز مصداق دارد. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید قبل از هر نکته دیگری به دنبال جمع بندی معامله و فروش در کمترین زمان ممکن باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان از بین برود. 

امروزه تشکیل جلسات کاری و بیان نکات مهم در راستای فروش محصولات دست کم در حوزه B2B امر رایجی محسوب می شود. بسیاری از کارآفرینان در این فضا برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان اقدام به استفاده از گزارش ها و ارائه های حرفه ای می کنند. چنین امری میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش داده و به کسب و کارها برای جمع بندی معاملات کمک شایانی خواهد کرد. نکته مهم اینکه امروزه بسیاری از برندها در دنیای B2B برای خرید محصولات موردنیازشان اول از همه به کیفیت ارائه فروشندگان در جلسات کاری توجه نشان می دهد. بنابراین شما باید عملکرد خوبی از خودتان در این راستا نشان دهید، در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

موفقیت در فروش با ارائه های حرفه ای

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در قالب ارائه های مربوط به فروش است. اگر شما هم در این رابطه مشکل دارید یا اینکه مهارت های ارتباطی تان در سطح پایینی قرار دارد، نکات مورد بحث در مقاله کنونی به شما برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف تان کمک خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: چگونه در زمینه فروش موفق عمل کنیم؟

تعیین صدا و لحن مناسب

یکی از مهمترین نکات در جلسات کاری و مهارت های ارتباطی استفاده از لحن درست است. شما به عنوان یک فروشنده باید لحنی حرفه ای و اندکی دوستانه داشته باشید. بسیاری از افراد در جلسات کاری لحن‎شان بیش از اندازه صمیمانه یا در نقطه مقابل خیلی جدی است. این دو سر طیف برای جمع بندی فروش هرگز مناسب نیست. درست به همین خاطر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید وضعیت تاثیرگذاری بر روی آنها را تغییر دهید. 

انتخاب یک لحن مناسب و دوستانه به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. این امر شانس تان در بازار را به شدت افزایش داده و امکان تعامل نزدیک تر با مشتریان را به همراه دارد. بدون تردید وقتی یکی از مشتریان نسبت به خدمات برندتان رضایت بالایی داشته باشد، به سایر دوستان در دنیای کسب و کار نظر اطلاع خواهد داد. نتیجه این امر امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف در مدت زمانی محدود خواهد بود. 

یادتان باشد لحن شما در جلسات کاری باید مثبت باشد. معنای این امر تلاش برای مدیریت جلسه و گفت و گوها به سوی جمع بندی معامله و نهایی کردن آن در مدت زمانی کوتاه است. اگر شما به این نکته مهم توجه لازم را نشان دهید، خیلی زودتر از آنچه فکرش را می کنید، معامله جمع بندی و نهایی خواهد شد. 

گاهی اوقات خریداران به دلیل لحن نامناسب ارائه دهنده در جلسات فروش هیچ سوال یا تعاملی نشان نمی دهند. این امر شانس شما در بازار را به شدت کاهش می دهد. همچنین با چنین کاری مشتریان بالقوه برندتان را به سادگی هرچه تمام تر پیش روی دیگر رقبا قرار خواهید داد. 

اهمیت 10 دقیقه ابتدایی و پایانی

براساس مطالعات صورت گرفته در موسسه هاب اسپات، 10 دقیقه ابتدایی و پایانی یک جلسه اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. معنای این امر تلاش برای برنامه ریزی حرفه ای به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در بازه زمانی یادشده است. اگر شما توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان در زمان های موردنظر را نداشته باشید، خیلی زود در بازار به عنوان فروشنده ای کلیشه ای شناخته خواهید شد. 

بدون تردید هر جلسه کاری مدت زمانی محدودی دارد. در این میان شاید خریداران نیز مایل به سخنرانی باشند. نکته مهم اینکه شما باید همیشه ابتدا و انتهای بحث را خودتان مدیریت کنید، در غیر این صورت 10 دقیقه طلایی ابتدا و انتهای صحبت را از دست می دهید. این امر می تواند شانس تان در بازار را به شدت کاهش داده و موجب بروز مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارتان شود. به همین خاطر همیشه در هنگام سخنرانی ها نکات کلیدی و اساسی را در زمان های مورد بحث بیان نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان پیدا نکنید. 

طرح پرسش های درست

در طول سخنرانی عوامل بسیار زیادی برای حواسپرتی مخاطب هدف وجود دارد. این امر حتی در سخنرانی های کوتاه به هنگام تشکیل جلسات کاری و فروش نیز امکان پذیر است. بنابراین شما باید برنامه ای ویژه برای مقابله با چنین شرایطی داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز امکان تاثیرگذاری بر روی خریداران را پیدا نکرده و شرایط تان به طور مداوم بدتر شود. این امر شرایط تان در بازار را تغییر داده و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از بین می برد. 

یادتان باشد شما به عنوان یک فروشنده باید همیشه از توجه دقیق مخاطب هدف در طول جلسه مطمئن شوید. این امر حتی در فرآیند فروش عادی نیز اهمیت دارد. وقتی شما از پشت تلفن مشغول بیان مزایای محصولات تان هستید، همیشه امکان حواسپرتی از سوی مخاطب هدف وجود دارد. بهترین ایده در این میان طرح برخی از سوالات کلیدی به منظور جلب همکاری مخاطب هدف خواهد بود. این امر به شما امکانات بسیار گسترده ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شانس تان را برای فروش بالا تضمین خواهد کرد. 

بدون شک طرح سوال از مخاطب هدف در جلسات مربوط به فروش کار ساده ای نیست. درست به همین خاطر شما باید به دنبال استفاده از ایده های مناسب و طراحی سوالات کلیدی در این میان باشید، در غیر این صورت شاید هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان پیش روی شما قرار نگیرد. 

توجه به سلیقه و ذهنیت مشتریان در طول فرآیند خرید همیشه برای شما نکات تازه ای به همراه خواهد داشت. شما با چنین کاری به خوبی امکان طرح سوالات دقیق و جلب همکاری مشتریان را خواهید داشت. اینطوری دیگر دلیلی برای نگرانی نسبت به میزان همکاری میان شما و مخاطب هدف در زمینه فروش نخواهد بود. امروزه بسیاری از فروشندگان بزرگ و حتی سخنران های حرفه ای در طول جلسات شان به طور مداوم سوالات کلیدی از مخاطب هدف می پرسند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. بنابراین شما هم در طول جلسات کاری تان باید همیشه طرح چنین سوالاتی را در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر وی کاهش پیدا کند. این امر می تواند فرصت های پیش روی شما برای فروش مناسب و کسب موفقیت در بازار را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و شرایط تان در بازار را نیز بحرانی نماید. 

مطلب مرتبط: فروش موفق با قیمت گذاری عجیب و غریب

یادگیری اصول حضور در جلسات

شما برای حضور در جلسات رسمی باید از آداب و اصول خاصی پیروی کنید. این امر از شما مدیر یا فروشنده ای حرفه ای در بازار خواهد ساخت. بدون تردید همه ما تجربه حضور در جلساتی با مدیریت فردی غیرحرفه ای را داشته ایم. چنین تجربیاتی برای همه افراد ناگوار محسوب می شود. بنابراین شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید به طور قابل ملاحظه ای از چنین اتفاقاتی پرهیز نمایید، در غیر این صورت شاید تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدل به امری غیرممکن شود. این نکته به دلیل ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و کاهش میزان فروش نوعی فاجعه محسوب می گردد. 

توصیه ما در این بخش توجه به نکات حرفه ای در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر به شما برای جلب نظر مخاطب هدف کمک کرده و فرآیند برگزاری جلسات را نیز به طور حرفه ای پیش خواهد برد. یادتان باشد در جلسات فروش شما باید مثل یک مدیر واقعی و همچنین با اعتماد به نفس بسیار زیاد حضور پیدا کنید. این امر شانس تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و موقعیت تان را نیز بهینه سازی خواهد کرد. 

امروز اغلب اوقات جلسات کاری پس از اندگی گفت و گو میان طرف ها برگزار می شود. شما باید پیش از برگزاری جلسه نسبت به آگاهی از تمام نقطه نظرها و انتظارات خریدارتان مطمئن شوید، در غیر این صورت در طول جلسه شاید کمتر موقعیتی برای تاثیرگذاری بر روی طرف موردنظر پیدا کنید. این امر شانس شما را به طور محسوسی کاهش داده و فرصت یک فروش خوب را از بین می برد. 

بدون تردید هر فروشنده ای در بازار راهکارهای خاص خودش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از راه و روشی حرفه ای و مودبانه برای تعامل با مخاطب هدف است، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کاهش پیدا کند. 

موفقیت در فروش با ارائه های حرفه ای

بحث درباره اهداف مشترک

هر برندی یا مشتری که قصد خرید از شما را دارد، برخی از اهدافش با کسب و کار شما هماهنگ خواهد بود این امر امکان بحث های مشترک در طول جلسات را بی نهایت افزایش می دهد. بدون تردید هیچ کارآفرینی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مایل به استفاده از یک راهکار قدیمی نیست. درست به همین خاطر شما باید به دنبال بحث های مشترک به عنوان راهکاری تازه و حرفه ای باشید، در غیر این صورت شانس تان در بازار به طور مداوم کاهش پیدا می کند. 

وقتی شما به خوبی از اهداف طرف مقابل تان در طول جلسه آگاهی پیدا کنید، امکان ارائه پیشنهادهای شخصی سازی شده بر این اساس را خواهید داشت. این نکته مهم شانس تان در بازار را بی نهایت افزایش داده و موقعیت تان را هم بهینه سازی خواهد کرد. یادتان باشد در طول سال های اخیر حتی برندهای بزرگ هم در زمینه فروش با مشکلات زیادی رو به رو  شده اند. بنابراین شما نباید هرگز به راهکار و شیوه های تعاملی تان کاملا اطمینان داشته باشید. این امر فرصت جست و جو برای راهکارهای تازه را فراهم می کند. 

بحث درباره اهداف مشترک یا تمرکز ویژه بر روی اهداف خریدار یکی از راهکارهای مطمئن برای جلب اعتماد مشتریان محسوب می شود. این امر تمام گاردهای مشتریان نسبت به شما را از بین برده و امکان یک گفت و گوی سازنده را فراهم می سازد. نتیجه اغلب این گفت و گوها نیز فروش هرچه بیشتر محصولات به مشتریان خواهد بود. بنابراین شما در این راستا امکان کسب نتایج بسیار مناسب و تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. 

برگزاری جلسات در موقعیت مناسب

جلسات مربوط به فروش باید در موقعیت های زمانی مناسب صورت گیرد. اگر شما هنوز در ابتدای راه برای فروش محصولات تان به مشتریان هستید، تلاش برای برگزاری یک جلسه کاری تاثیرگذاری چندانی بر روی فعالیت برندتان نخواهد داشت. نکته مهم اینکه بسیاری از کارآفرینان در این میان برای جلب نظر مخاطب هدف اقدام به برگزاری جلسات در همان ابتدای کار می کنند. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین عدم تمایل آنها برای شرکت در جلسات است. بنابراین شما باید همیشه برگزاری جلسات را در زمان مناسب و با استفاده از شیوه های حرفه ای دنبال نمایید، در غیر این صورت خیلی زود توانایی و شانس تان برای کسب موفقیت در دنیای فروش از بین خواهد رفت. 

مطلب مرتبط: کلید فروش موفقیت آمیز در خود فرآیند فروش نهفته است

یادتان باشد مشتریان در دنیای کنونی خیلی دیر به برندها اعتماد می کنند. بنابراین شما برگزاری جلسات را باید پس از ایجاد اعتماد در میان مشتریان مورد بررسی قرار دهید، در غیر این صورت خیلی زود تبدیل به برندی کلیشه ای شده و در حاشیه بازار قرار می گیرید. این نکته می تواند شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و موقعیت تان را نیز به شدت دستخوش تحول سازد. 

امروزه شمار زیادی از شرکت ها به جای برگزاری جلسات فروش متعدد به دنبال ایجاد رابطه ای عمیق با مشتریان و سپس دعوت از آنها هستند. این امر بازگشت سرمایه بسیار بالاتری برای برندها به همراه دارد. درست به همین خاطر شما هم باید همین عملکرد را در بازار مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود مشتریان را از دست بدهید. 

توصیه نهایی ما در این بخش تلاش برای کاهش میزان عجله در زمینه برگزاری جلسات کاری است. این امر موقعیت شما در بازار را بهینه سازی کرده و شانس تاثیرگذاری بالا بر روی مشتریان در نهایت کار را می دهد. بنابراین هر وقت فکر برگزاری جلسات فروش در همان ابتدای کار به سرتان زد، باید همیشه تفکر بلندمدت را در نظر داشته باشید. 

صحبت از فروش نهایی در پایان بحث

شما در طول بحث تان درباره محصولات با مشتریان باید به مزایای آن و میزان کسب منفعت مشتریان از آن توجه کنید. در این میان نباید حتی یک کلمه درباره فروش حرف بزنید، در غیر این صورت شاید مشتریان اعتمادشان را به شما از دست داده و شروع به جست و جو برای برندی دیگر کنند. این امر شانس تان در بازار را به شدت افزایش داده و موقعیت مناسبی پیش روی تان قرار می دهد. 

وقتی شما صحبت از فروش را به پایان بحث موکول کنید، میزان اعتبارتان در نگاه خریداران به شدت افزایش پیدا می کند. این امر شاید نکته بسیار ساده ای به نظر برسد، اما در نهایت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را به شدت بیشتر کرده و موقعیت های بسیار زیادی پیش روی تان برای تعامل با مشتریان قرار می دهد. بدون تردید امروزه برندهای بسیار زیادی پیش روی مشتریان برای خرید قرار دارد. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال کسب موقعیت مناسب در این میان هستید، باید از همان ابتدای امر به فکر فروش در قالبی حرفه ای باشید، در غیر این صورت همیشه برندی کلیشه ای و فروشنده ای مبتدی در بازار باقی خواهید ماند. 

استفاده از بازخورد مشتریان

مشتریان در طول جلسات یا حتی قبل از آن بازخوردهای بسیار مناسبی نسبت به بحث و نحوه تعامل شما ارائه می دهند. متاسفانه بسیاری از فروشندگان فقط به دنبال تعامل با مخاطب هدف و فروش بالاتر هستند. درست به همین خاطر نکات مورد بحث در عمل میان گفت و گوهای گوناگون گم می شود. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای هستید، باید همیشه استفاده از بازخوردهای شان را در کانون توجه قرار دهید. 

بازخورد مشتریان نسبت به عملکرد شما در بازار فروش همیشه نکات کلیدی برای تان به همراه دارد. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. در صورت امکان شما باید به طور مداوم برنامه ای برای گردآوری و تحلیل بازخوردهای مشتریان تان داشته باشید. این امر از شما فروشنده ای حرفه ای در بازار ساخته و موقعیت تان را به طور محسوسی توسعه می دهد. 

مطلب مرتبط: فروش مجازی موفق با نکات حرفه ای

بی تردید امروزه موفقیت در دنیای فروش بسیار سخت تر از هر زمان دیگری است. به همین خاطر شما باید نکات گوناگونی را در این میان مورد توجه و ارزیابی دقیق قرار دهید. بخش ‏های مورد بحث در این مقاله برای تبدیل شما به فروشنده ای حرفه ای نقطه شروع مناسب خواهد بود. 

منبع : calendar
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EFMHD5mz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه