یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

7 توصیه طلایی برای شروع کسب و کار

2 سال پیش ( 1401/1/21 )
نویسنده : الکس ترنبال   مترجم : امیر آل علی  

یکی از رایج ترین حسرت های تمامی افراد این است که تمایل داشته اند تا چندین سال قبل متوجه برخی از نکات شوند. درواقع گاهی حتی یک اصل، می تواند مسیر کاری افراد را تغییر دهد. اگرچه در ظاهر به نظر می رسد که هر فردی باید تجربه به دست آورد تا متوجه چنین نکاتی شود، با این حال در جهان امروز که دسترسی به اطلاعات در مدت زمان کم، امکان پذیر شده است. اقدام هوشمندانه، استفاده از تجربیات دیگران محسوب می شود. این امر کمک خواهد کرد تا اتفاقات تلخ، برای شما تکرار نشود و بتوانید از همان ابتدای کار، درخشش خوبی را داشته باشید. با این حال در این زمینه بهترین گزینه ها را مدیران کسب و کارهای مختلف از سراسر جهان می توانند در اختیار شما قرار دهند. در این راستا هفت توصیه طلایی برای شروع کسب و کار انتخاب شده است که حاصل مصاحبه با بیش از 1000 مدیر از سراسر جهان می باشد. درواقع این موارد، پرتکرارترین گزینه ها محسوب می شود و به همین خاطر توجه به آنها می تواند تاثیر بسزایی را داشته باشید. 

7 توصیه طلایی برای شروع کسب و کار

1-تنها دو نیاز حیاتی وجود دارد

یکی از اشتباهات رایج این است که مدیران تازه کار، تلاش می کنند تا اقدامات متعددی را انجام دهند تا با این اقدام، کسب و کار آنها با رشد خوبی همراه شود. این امر در حالی است که وجود گزینه های متعدد باعث می شود تا از توجه به موارد حیاتی، دور شوید. درواقع بسیاری از افراد، ابدا به سراغ دو اصل مهم نمی روند و این امر باعث می شود تا تمامی تلاش های آنها، با نتیجه لازم همراه نباشد. در ابتدا شما باید به دنبال حداقل یک موردی باشید که باعث خواهد شد تا در مقایسه با سایر کسب و کارها، متفاوت شوید. درواقع از این بخش تحت عنوان مزیت رقابتی نیز نام برده می شود تا زمانی که به این اصل دست پیدا نکرده اید، نباید اقدام دیگری را انجام دهید.

7 توصیه طلایی برای شروع کسب و کار

برای مثال دلیل اصلی رشد شیائومی، عرضه محصولات متنوع، باکیفیت و در عین حال با قیمت پایین تر درمقایسه با نمونه های موجود در بازار بوده است. درواقع با نگاهی به تمامی کسب و کارهای موفق، متوجه وجود چنین اصلی خواهید شد. در این راستا مطالعه داستان برندهای مطرح، به شما ایده های مختلفی را خواهد داد. با این حال بهترین اقدام در این بخش، بررسی وضعیت سایر برندها است. در این زمینه بهتر است که مزیت رقابتی شما، محصولی باشد که عرضه می کنید. درواقع سایر موارد، قابل حل و رفع بوده ولی یک محصول بد، همه چیز را با چالش مواجه می سازد. مورد دوم نیز این است که در کار خود تداوم داشته باشید. درواقع بسیاری از افراد تصمیمات خود را سریعا عوض می کنند و این امر باعث می شود تا امکان طی شدن مسیر طبیعی هر اقدام، وجود نداشته باشد. در این بخش نیز لازم است تا صبر کافی را داشته باشید و فراموش نکنید که رشد یک کسب و کار معمولا از سال دوم، رخ می دهد. به همین خاطر لازم است تا انتظارات خود را تا حد امکان واقعی نمایید. 

مطلب مرتبط: معماهای پیش روی کارآفرینان در شروع کسب و کار

2-با افراد باهوش ارتباط داشته باشید 

7 توصیه طلایی برای شروع کسب و کار

در هر زمینه ای، کار کردن با افراد باهوش، شما را در مسیرهای جدید قرار می دهد. در این زمینه توصیه می شود که در پیدا کردن دوستان، تیم کاری و هر چیزی به دنبال افرادی باشید که ایده های جذاب در زمینه کاری شما دارند و ذهن آنها، به خوبی قدرت تحلیل مسائل را دارار می باشد. درواقع با نگاهی به برترین برندهای جهان، متوجه این امر خواهید شد که در موفقیت آنها، افراد زیادی دخیل بوده اند و ابدا نمی توان تنها به یک نام بسنده کرد. درواقع خلاقیت، در بین افرادی که باهوش هستند، به مراتب بیشتر است و این امر می تواند سرعت رشد کسب و کار شما را چندین برابر نماید. در این زمینه شما باید به دنبال گسترش دایره ارتباطات خود با افراد مختلف باشید. درواقع محدود بودن به تنها منطقه فعالیت خودتان، یک اشتباه بسیار بزرگ محسوب می شود و در عصر حال حاضر که امکان ارتباط با حتی دورترین نقاط مهیا شده است، دیگر بهانه ای نخواهید داشت. این ذهنیت باعث می شود که حتی استخدام های شما با معیارهای دیگری همراه شود. 

3-تک محصولی نباشید 

با نگاهی به تمامی برندهای بزرگ متوجه این امر خواهید شد که آنها به صورت مداوم به دنبال افزایش حوزه های فعالیت خود هستند. درواقع تک محصولی بودن، یک اقدام پرریسک محسوب می شود که نمونه آن را می توان در بحران کرونا مشاهده کرد. درواقع برندهایی که تک محصولی بوده اند، بیشترین آسیب را متحمل شده و این امر یک واقعیت غیرقابل انکار است که همواره این احتمال وجود دارد که یک بحران و یک اتفاق پیش بینی نشده، رخ دهد. همچنین فراموش نکنید که در هر زمینه ای، محدودیت رشد وجود دارد و نمی توانید با تکیه بر یک اقدام، برای مدت طولانی در بازار خود باقی بمانید. با این حال منظور از این بخش، فراموش کردن فعالیت اصلی نیست. برای مثال اگرچه سامسونگ بیشتر برای تولید گوشی های هوشمند شناخته می شود و این بخش فعالیت اصلی آن محسوب می شود. با این حال تنها به این بخش محدود نبوده و مواردی دیگر نظیر لوازم خانگی را نیز تولید می کند. درواقع شما باید همواره محصول اصلی را در بالاترین جایگاه قرار دهید و بیشترین تمرکز شما معطوف به آن باشد. 

4-با مشتریان خود زیاد صحبت کنید 

از دیگر مواردی که باید رعایت نمایید این است که در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، حتی نباید یک مشتری را از دست داد. در این زمینه شما با دو بخش اصلی جذب مشتری و حفظ آنها مواجه هستید که هر دو، کاملا مهم و حیاتی محسوب می شود. در این راستا صحبت کردن به صورت مستقیم با مشتری، باعث می شود تا به صورت مداوم، نیازهای جدید آنها را شناسایی کرده و از وفادار ماندن آنها، اطمینان حاصل نمایید. در این راستا بهتر است که به دنبال بهانه ای برای صحبت کردن با مخطبان خود نباشید. به صورت استاندارد شما باید حداقل هر هفته یک ارتباط با مشتری خود برقرار نمایید. در این زمینه از این استراتژی حتی می توانید برای پیدا کردن مشتری نیز استفاده نمایید. برای مثال، با جامعه هدف خود از طریق مختلف ارتباط برقرار کنید و آنها را از فعالیت ها و محصولات خود، آگاه سازید. با این حال فراموش نکنید که در این زمینه باید تنوع بالایی را در نظر بگیرید و به دنبال زمان کوتاه، کمتر از 10 دقیقه باشید، در غیر این صورت به یک عامل مزاحم در زندگی روزمره افراد تبدیل خواهید شد. 

5-به زمان توجه نمایید

بسیاری از افراد تصور می کنند که همواره زمان کافی وجود دارد. این امر در حالی است که چنین تصوری، کاملا اشتباه بوده و زمان سریع تر از تصورات شما سپری خواهد شد. به همین خاطر لازم است تا استفاده حداکثری از آن را داشته باشید. در این زمینه سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی هایی که باعث می شود تا انجام کارها در زمان کمتر مهیا شود، بسیار مهم خواهد بود. همچنین تیم شما باید به صورت مداوم با آخرین ترندهای حوزه مدیریت زمان، آشنا باشد. در این زمینه با یک جست و جوی ساده می توانید با انواع نرم افزارها و وسایل کاربردی در زمینه کاری خود، آشنا شوید. برای مثال Zapier، یک نمونه رایج برای مدیریت کارها محسوب می شود. در این زمینه حتی ممکن است متوجه شوید که زمان کاری افراد، بیش از حد طولانی است. درواقع براساس آمارها تنها دو ساعت، زمان کار مفید محسوب می شود. با رعایت این نکات و استفاده از استراتژی هایی نظیر دورکاری، رضایت کارمندان نیز بیشتر خواهد شد و امکان تعادل میان کار و زندگی شخصی، مهیا می شود که امروزه به یک چالش جدی تبدیل شده است. 

6-موفقیت را برای خود معنا نمایید

7 توصیه طلایی برای شروع کسب و کار

به چه چیزهای در زندگی خود می خواهید دست پیدا کنید؟ درواقع برای بسیاری از افراد، هدف مشخصی ندارند و این امر باعث می شود تا در طول روز، اقداماتی را انجام دهند که در اصل، کاربرد لازم را برای آنها ندارد. در این راستا شما باید به خوبی موفقیت را برای خود معنا کنید. درواقع شرکت شما به چه اهدافی برسد از نظر شما در مسیر موفقیت است. این امر یک سوال اساسی بوده و بدون شک در عملکرد شما تاثیر بسزایی را دارد. در این راستا فراموش نکنید که رسیدن به موفقیت، به معنای کار کمرشکن نبوده و فعالیت هوشمند و هدفمند، تنها چیزی است که نیاز خواهید داشت. با این حال تا زمانی که به دیدگاه شخصی خود دست پیدا نکرده باشید، وارد این مرحله نخواهید شد. در این زمینه معنای موفقیت برای شما باید شامل جزییات مختلفی باشد تا ذهن بتواند به درک درستی از واقعیت پذیر بودن آن، دست پیدا کند. 

7-در فروش به فردی خبره تبدیل شوید 

در ابتدای شروع کسب و کار، شما بودجه لازم برای استخدام افرادی نظیر مدیر فروش را نخواهید داشت. به همین خاطر لازم است تا در تمامی اقدامات، حضور داشته باشید. در این زمینه فراموش نکنید که مهمترین بخش یک کسب و کار، واحد فروش است. درواقع تمامی تلاش ها در راستای این است که محصول خود را به فروش رسانده و کسب درآمد داشته باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه نمایید این است که توانایی فروش و مذاکره بالا، در مراحل دیگر نیز کاملا کاربردی است. برای مثال هنگامی که بخواهید سرمایه گذار جذب کنید، این توانایی شما را در موقعیت برد قرار می دهد. 

مطلب مرتبط: هر آنچه پیش از شروع کسب و کار باید بدانید

در آخر فرموش نکنید که این هفت اصل، تنها موارد حیاتی برای شروع کسب و کار بوده و ابدا نباید خود را به آنها محدود نمایید. درواقع در بازار حال حاضر که رقابت به بالاترین سطح ممکن رسیده است، رضایت از سطح فعلی، یک اشتباه جبران ناپذیر خواهد بود. 

منبع : groovehq
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EOVMOQ9g
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه