اکثر کارآفرینان و افراد حرفه ای با انگیزه، از اهمیت سرمایه گذاری روی خودشا ن - ساختن مهارت های با ارزش و افزایش نقاط قوت خود در طول زمان - آگاهند. تاکنون، صاحبان مشاغل بسیاری، برنامه های کسب وکار خود را برای کارهایی که می خواهند در سال ۲۰۱۸ انجام دهند، مشخص کرده اند.
برنامه های جدید آنها شامل رشد اهدافی که می خواهند به آنها دست یابند، محصولاتی که می خواهند راه اندازی کنند، بازارهایی که قصد ورود به آنها را دارند، رویدادهایی که می خواهند در آن شرکت کنند و روابطی که می خواهند بسازند، می شود.
اگر شما هم چنین اهداف مشخصی دارید، برنامه سالانه خود را مشخص کنید. همین، شروع بزرگی است.
به هر حال، تعیین اهداف کسب مهارت که به موفق تر شدن شما در کسب وکار کمک می کند نیز به همین اندازه اهمیت دارد. سرمایه گذاری روی مهارت های خود، هیچ وقت حرکت بدی نیست. این سرمایه گذاری می تواند زمان گذاشتن برای بهبود ضعف های تان باشد، یا استخدام یک مربی که شما را بر اساس یکی از نقاط قوت تان وارد یک زمینه کاری جدید کند.
با ادامه رشد اقتصادی ایالات متحده و کاهش نرخ بیکاری، چشم انداز کسب وکار، نه تنها رقابتی، بلکه غیر قابل پیش بینی نیز شده است.
در واقع، در گزارش جدیدDeloitte، چنین پیش بینی شده که سال ۲۰۱۸، آشفته ترین سال در دنیای کسب وکار خواهد بود که با تغییرات اساسی در نحوه تعامل شرکت ها با مشتریان و نحوه یادگیری مهارت توسط افراد همراه است.
سؤال منطقی بعدی برای کارآفرین این است که کدام مهارت ها بیشتر از بقیه، بازی را در سال ۲۰۱۸ تغییر خواهند داد؟
حالا زمان انتخاب مسیر، خریدن کتاب، استخدام مربی و باز کردن ذهن تان است، زیرا ۱۵ مهارت برتری که کارآفرینان باید در سال ۲۰۱۸ کسب کنند در اینجا آمده است:
۱. ارتباط
اگر ارتباط، هدف، شفافیت و تأثیر نداشته باشد، کسب وکارتان به سرعت از خوب به بد تبدیل می شود. در واقع، ارتباط مؤثر می تواند یک ایده را کاملا متحول کند و زندگی جدیدی را به محصول یا برند هدیه دهد.
استیو جابز، فقط نابغه طراحی و خلاقیت نبود، یک منبع آگاه و اطلاع رسان قوی نیز بود. وقت بگذارید و سخنرانی های مهم و سخنانش در مورد بازاریابی را دوباره بررسی کنید. خیلی زود می فهمید که او چگونه اپل را به یکی از ارزشمندترین شرکت های دنیا تبدیل کرد. متخصصان و روان شناسان زیادی معتقدند که ارتباط، مهم ترین مهارتی است که یک کارآفرین می تواند یاد بگیرد.
۲. همدلی
توانایی ارتباط درست، درک و همدلی با مشتریان، در پیدایش و افزایش مخاطبان اهمیت بسیاری دارد. همدلی به شما کمک می کند چالش های مخاطب خود را ارزیابی، موانع سر راه آنها را مشخص کنید و بفهمید که آیا واقعا می خواهند برای راه حل های شما هزینه ای بپردازند یا نه. براساس تحقیقات انجام شده، عدم وجود همدلی در بازار، عامل اساسی شکست استارت آپ هاست. مشتری های شما می دانند که شما واقعا به آنها اهمیت می دهید یا نه. زمانی که تصمیم می گیرید در مشکلات، چالش ها و موقعیت های خاص آنها از خود همدلی نشان دهید، فضای جدیدی را در ارتباط با آنها باز می کنید؛ فضایی که بیشتر حول کمک به حل مشکل آنها ایجاد شده است تا اطمینان از اینکه پولی دریافت می کنید یا نه.
۳. برندینگ شخصی
همه چیز دارد به سمت گیگ اکونومی می رود که در آن، کارآفرینان، فریلنسرها (آزادکارها) و حتی متخصصان مشاغل، سریع تر و بیشتر از قبل، ایده ها، استارت آپ ها و حتی کارمندان را عوض می کنند.
این مسئله، به این معناست که اشتغال، اهمیت بسیاری دارد و جریان جدید، برند شخصی شماست. پیامی جامع درباره خودتان که از حضور آنلاین شما، شهرت حرفه ای، دایره اثرگذاری و اطمینانی که از دوستان، دنبال کنندگان، مشتریان، کارمندان و عموم دریافت می کنید، جمع آوری شده است. شما نمی خواهید که بدون یک برند شخصی قوی، وارد بازار شوید و بدون شک، خواستار شهرت منفی آنلاین نیز نیستید.
۴. تنظیم استراتژی
حالا زمانی نیست که بدون برنامه بتوانید برای کسب وکار خود کاری کنید. با وجود تعهدات و مسائل بی شماری که می خواهند توجه ما را انحصارا به خودشان جلب کنند، تمایل به برنامه ریزی- از فهرست های روزانه گرفته تا تصمیمات مهم بلندمدت- به مسئله ای ضروری برای پابرجا ماندن شغل و کسب وکار تبدیل شده است.
در سال ۲۰۱۸، باید توانایی برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف بلندمدت را یاد بگیرید. با تبدیل اهداف بزرگ به پیروزی های کوچک و تدریجی شروع کنید. این کار، در طول زمان به موفقیت های بزرگ می انجامد.
۵. اصالت
اگرچه اصالت، مهارتی کوچک و ملایم محسوب می شود، اما به یک پیش نیاز حداقل برای ارزشمندی در دنیای امروزی کسب وکار تبدیل شده است، مخصوصا در میان جوان ها و کانال های رسانه اجتماعی. نام ریاکار گرفتن، چیزی نیست که بشود به راحتی آن را زدود. اگر برای خودتان کار می کنید، برچسب بی اصالت و بی اعتبار، مانعی برای موفقیت تان خواهد بود. از هر فرصتی برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید و به آنها نشان دهید که واقعا قصد کمک به آنها را دارید.
۶. مدیریت مالی
دانستن نحوه مدیریت و افزایش دارایی خود، کلید موفقیت، هم در کسب وکار و هم در زندگی شخصی است. ناتوانی در مدیریت دارایی، شما را با خطر ناپایداری مواجه می کند که معمولا به ورشکستگی، پشیمانی و بازگشت به کار تمام وقت می انجامد. منظم و محتاط باشید، مخصوصا زمانی که پای خریدهای شخصی یا کاری در میان باشد. تکنیک های فنی و عملی را که به شما کمک می کنند سرمایه خود را افزایش دهید و در استراتژی های درست، سرمایه گذاری مجدد داشته باشید یاد بگیرید تا کسب وکارتان به سمت موفقیت حرکت کند.
۵. اصالت
اگرچه اصالت، مهارتی کوچک و ملایم محسوب می شود، اما به یک پیش نیاز حداقل برای ارزشمندی در دنیای امروزی کسب وکار تبدیل شده است، مخصوصا در میان جوان ها و کانال های رسانه اجتماعی. نام ریاکار گرفتن، چیزی نیست که بشود به راحتی آن را زدود. اگر برای خودتان کار می کنید، برچسب بی اصالت و بی اعتبار، مانعی برای موفقیت تان خواهد بود. از هر فرصتی برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید و به آنها نشان دهید واقعا قصد کمک به آنها را دارید.
۶. مدیریت مالی
دانستن نحوه مدیریت و افزایش دارایی خود، کلید موفقیت، هم در کسب وکار و هم در زندگی شخصی است. ناتوانی در مدیریت دارایی، شما را با خطر ناپایداری مواجه می کند که معمولا به ورشکستگی، پشیمانی و بازگشت به کار تمام وقت می انجامد. منظم و محتاط باشید، مخصوصا زمانی که پای خریدهای شخصی یا کاری در میان باشد. تکنیک های فنی و عملی را که به شما کمک می کنند سرمایه خود را افزایش دهید و در استراتژی های درست، سرمایه گذاری مجدد داشته باشید یاد بگیرید تا کسب وکارتان به سمت موفقیت حرکت کند.
۷. نوشتار متقاعدکننده
اگرچه محتوای دیداری مانند تصاویر، اینفوگرافی ها و ویدئوهای با کیفیت بالا در حال تبدیل شدن به محتوای اصلی کانال های رسانه اجتماعی هستند، اما ارتباط نوشتاری، هنوز هم در مشخص کردن خط فکری شما، ساختن نسخه های متقاعد کننده برای صفحات فروش و انگیزه دادن به افراد برای شروع، حرفی برای گفتن دارد. بدون مهارت های نوشتاری متقاعد کننده، نمی توانید از افراد حرفه ای رسانه، پیشی بگیرید. همچنین، برای بازاریابی از طریق ایمیل، پست های بلاگی، پیشنهادهای کسب وکار و غیره نیز به مهارت نوشتار نیاز دارید.
۸. فروش
با وجود تمام چیزهایی که گفته و انجام شد، چیزی که کسب وکار شما را سر پا نگه می دارد، فروش است. شرکتی که نتواند محصولات یا خدمات خود را بفروشد، به سرعت شکست می خورد. نه فقط حرفه شما، بلکه حتی هنرمندان، تولیدکنندگان و فروشندگان نرم افزار، نویسندگان و همه افراد، برای ماندن در دنیای کسب وکار، به مهارت های فروش نیاز دارند. اگر به سرمایه نیاز دارید، باید ایده خود را به سرمایه گذاران بفروشید. اگر می خواهید نقاش موفقی شوید، باید مردم را ترغیب کنید تا زیبایی های حرفه شما را بخرند. اگر به دنبال کار هستید یا اگر می خواهید با یک مشتری فریلنس جدید به توافق برسید، باید ایده خود را بفروشید.
۹. ایجاد ارتباط
در دنیای پر از ارتباط امروزی، افرادی که تنها کار می کنند، روز به روز منزوی تر می شوند. در اقتصاد نوین، که در آن، جریان اجتماعی، استانداردی است که ارزش شما بر اساس آن سنجیده می شود، برای پیشرفت به مردم نیاز دارید. از تأیید ارجاعیات گرفته، تا دادن تأییدیه ها، توصیه نامه ها، انگیزه و حمایت اخلاقی، شبکه مردمی شما ارزشمندترین منبع شماست. شبکه شما، ارزش خالص شماست. بنابراین، دوست پیدا کنید و ارتباطات دوجانبه بسازید که موقعیت های جدید و بزرگی را در آینده برای تان فراهم کند.
۱۰. مدیریت استرس
هیچ چیز در زندگی که ارزش دنبال کردن داشته باشد، آسان نیست، بنابراین، انتظار زمان هایی از ناامیدی، بحث و استرس را داشته باشید. کلید پابرجا ماندن و پیروز شدن، مدیریت استرس و تبدیل آن به نتیجه مثبت است. حالا این کار را با منظم تر بودن انجام می دهید، یا با تغییر نگرش، یا با دعا و مراقبه، در هر صورت، مدیریت استرس، کسب وکار و سلامت شما را در شرایطی عالی قرار می دهد.
۱۱- آزمایش
اگر هیچوقت تلاش نکنید، هیچ وقت نخواهید دانست. این یک قانون مشخص در تولید محصول، تحقیق بازار و روی آوردن به مدل های جدید کسب وکار است. انجام آزمایش های کوچک، منظم و منطقی می تواند به پیشرفت های بزرگ و جدیدی در کسب وکار منجر شود. یکی از آزمایش های شخصی من برای تأیید اعتبار یک ایده کسب وکار در ۳۰ روز، باعث شد با یک برند بسیار معروف برای مشارکت در تولید یک محصول آنلاین، قرارداد ببندم. بهترین قسمت، این است که این کار، مخاطبان برند را به بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر افزایش داده است. آزمایش و تأیید اعتبار، فقط راه های کسب درآمد جدید را برای من باز نکرده است، بلکه زمینه مشارکت های استراتژیک جدید را نیز برایم فراهم کرده است.
۱۲- استخدام و استعدادیابی
چون به تنهایی نمی توانید، بنابراین برای دستیابی به اهداف تان به کمک افراد نیاز دارید. به همین دلیل، به توانایی شناخت استخدام های جدید و درست نیاز خواهید داشت. شما نباید چیزی کمتر از آنچه کسب وکارتان نیاز دارد بپذیرید. اگر مراقب نباشید، با استخدامی جدید روبه رو خواهید شد که انرژی و بودجه شما را می گیرد و در عوض، چیزی به شما نمی دهد. زمانی که به دنبال آوردن استعداد به کسب وکار خود هستید، سخت گزین، باهوش و قانونمند باشید.
۱۳- مدیریت شکست
استرس می تواند استرس زا باشد. اما شکست می تواند ویرانگر باشد. شکست های بزرگ می توانند انگیزه شما را کشته و افکار شما را برای هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها تحت تأثیر قرار دهند. درست مانند ازدواج ها و شغل های هالیوودی، کسب وکارها هم همیشه شکست می خورند. راز موفقیت به عنوان یک کارآفرین، سرپا شدن دوباره، بلند شدن و به کارگیری آن چیزی است که به سختی یاد گرفته اید، بنابراین دفعه بعدی نتایج متفاوتی کسب خواهید کرد.
۱۴- به اشتراک گذاری و همکاری
تمایل، تعهد و مهارت برای به اشتراک گذاری منظم و مؤثر کار خود، شما را به رسیدن به اهداف تان نزدیک تر می کند. این یک مسئله اتفاقی نیست که به اشتراک گذاری اطلاعات، سرمایه گذاری جمعی و منبع باز، مفاهیمی کلیدی در توصیف ارکان اقتصاد نوین هستند. اندروید، ویکی پدیا و کیک استارتر، فقط چند مثال از تأثیر اشتراک گذاری و همکاری در محصولات و خدمات تغییر دهنده صنعت هستند. به عنوان یک کارآفرین، به اشتراک گذاشتن اهداف، پیشرفت و چالش های تان در کانال های مختلف می تواند باعث راه حل های شگفت، ارتباطات قوی و پیشگامی در کسب وکار شود.
۱۵- تفکر طراحی
لازم نیست یک طراح گرافیک باشید تا مهارت های فکری را طراحی کنید. در کسب وکار، تفکر طراحی به چارچوبی برای ارزیابی مشکلات و ایجاد راه حل اشاره دارد که به شکلی خاص، با مشکلی که سر راه تان قرار گرفته است، مقابله می کند. برای کارآفرینان، تفکر طراحی می تواند به محصولات ابداعی و پیشرفت های قابل توجه در بسیاری از زمینهها از جمله بازاریابی، تولید، برندینگ و... منجر شود.
هر سال جدید، کارآفرینان به کارهای قبلی خود نگاه و مسیر جدیدی را با هدف افزایش عملکرد نسبت به سال قبل تعیین می کنند.
برای موفقیت کسب وکار آینده، راه های برنامه ریزی زیادی وجود دارد، اما سرمایه گذاری در خود با کسب مهارت های جدید و بهبود مهارت های موجود، یکی از هوشمندانه ترین تصمیم هایی که به عنوان کارآفرین می توانید بگیرید، باقی می ماند.
فکر می کنید کدام مهارت، صنعت شما را در سال ۲۰۱۸ تحت الشعاع قرار می دهد؟