شنبه, ۱۲ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 2 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

تکنیک های بازاریابی برای موفقیت در حوزه کارآفرینی

4 سال پیش ( 1399/3/29 )
پدیدآورنده : ایوان ویدجایا   پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : موفقیت  

فعالیت در حوزه کارآفرینی بدون ایجاد استراتژی مناسب امکان ناپذیر است. کارآفرینان موفق همیشه در تلاش برای بازاریابی هستند. این امر فقط معطوف به کسب و کارشان نیست، بلکه آنها برای خودشان نیز بازاریابی می کنند. بدون شک بازاریابی فرآیند پیچیده و گاهی اوقات خطرناکی است بنابراین ما باید نهایت دقت را در این زمینه داشته باشیم. در غیر این صورت با شکست های متمادی مواجه خواهیم شد.

هدف اصلی ما در این مقاله بررسی برخی از مهارت ها و تکنیک های بازاریابی برای کارآفرینان به منظور موفقیت در عرصه کسب و کار است. ما در ادامه به بررسی 4 مورد از مهم ترین تکنیک های موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.

تکنیک بازاریابی موفقیت حوزه کارآفرینی

1. شناخت دقیق مخاطب هدف

فعالیت در حوزه کسب و کار نیازمند شناخت درست مخاطب هدف است. اشتباه برخی از کارآفرینان شناخت نادرست از مخاطب هدف و سپس تلاش برای بازاریابی براساس آن است. وقتی ما نکات اساسی در زمینه مدیریت کسب و کار را به شیوه نادرست هماهنگ کنیم، مراحل بعدی نیز با شکست مواجه خواهد شد بنابراین در گام نخست باید شناخت درستی از مخاطب هدف داشت. فقط در این صورت امکان بهبود وضعیت بازاریابی برای کارآفرینان فراهم می شود.

مطلب مرتبط: موفقیت با استفاده از تکنیک های بازاریابی قدیمی

امروزه مخاطب هدف برندها اغلب در شبکه های اجتماعی حضور دارند بنابراین ما نیز باید حضور موثری در شبکه های اجتماعی داشته باشیم. در غیر این صورت فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکل مواجه خواهد شد. استفاده از ابزارهای حرفه ای برای شناسایی رفتارهای مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد. مشکل برخی از کارآفرینان ناتوانی برای استفاده از ابزارهای تازه است بنابراین شما باید مهارت تان در این زمینه را نیز تقویت کنید.

2. شخصی‎سازی پیام ها

امروزه هر کمپین بازاریابی دارای پیامی مشخص برای مخاطب هدف است. نکته مهم در این میان تلاش برای شخصی‎سازی پیام برندمان است. در غیر این صورت کمپین ما تاثیرگذاری موردنظر بر روی مخاطب هدف را پدید نمی آورد. بسیاری از کارآفرینان پس از شناخت مخاطب هدف اقدام بسیار اندکی برای تاثیرگذاری بر روی آنها می کنند. این امر به دلیل فقدان عمل از سوی کارآفرینان نیست. نکته مهم در این میان تلاش برای جلب نظر گروه های مختلف مخاطب هدف است.

امروزه ما با دامنه یکسانی از مشتریان به عنوان مخاطب هدف مواجه نیستیم بنابراین باید توانایی مان برای تاثیرگذاری بر روی آنها را تقویت کنیم. شخصی‏سازی پیام بازاریابی فرصت مناسبی در اختیار ما برای تعامل بهینه با مخاطب هدف می دهد.

3. توجه به شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی پرطرفدارترین ابزار آنلاین محسوب می شوند. بسیاری از برندها در فضای شبکه های اجتماعی فعالیت دارند بنابراین ما نیز باید در شبکه های اجتماعی حضور مناسبی داشته باشیم. نکته مهم در این میان تلاش برای انتخاب شبکه های اجتماعی براساس میزان حضور مخاطب هدف مان در آنهاست. همچنین باید سطح استفاده از امکانات یک شبکه اجتماعی را نیز مدنظر قرار دهیم. به عنوان مثال، اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب نسل جوان هستید، باید بیشتر به دنبال پلتفرم هایی مانند اینستاگرام یا اسنپ‎چت باشید.

بازاریابی براساس الگوهای مختلف، نیازمند بهره گیری از شبکه های اجتماعی گوناگون است. اگر کمپین های برند شما بیشتر متن‎محور است، انتخاب توییتر به عنوان محور اصلی فعالیت بازاریابی بهترین گزینه خواهد بود. نکته مهم در این میان شناخت دقیق فضای شبکه های اجتماعی و سپس انتخاب از میان آنهاست.

4. بازاریابی از طریق همکاری با اینفلوئنسرها

امروزه فعالیت اینفلوئنسرها در مقیاسی وسیع مورد توجه برندها قرار دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف از طریق همکاری با اینفلوئنسرهاست. انتخاب افراد تاثیرگذاری برای ساماندهی کمپین های بازاریابی همیشه کار دشواری است. بسیاری از اینفلوئنسرها فقط دارای فالوور بسیار زیاد در شبکه های اجتماعی هستند. اگر ما براساس میزان فالوورهای آنها دست به انتخاب بزنیم، در نهایت با پشیمانی عرصه را ترک خواهیم کرد.

پژوهش و مطالعه در مورد گزینه های مدنظرمان به عنوان اینفلوئنسر مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. ما باید تمام جزییات فعالیت اینفلوئنسرها را مدنظر قرار دهیم. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست خواهیم داد.

مطلب مرتبط: تکنیک های بازاریابی سنتی که هنوز کارایی دارند

بسیاری از برندها شیوه های جست‎وجو برای اینفلوئنسرهای مناسب را نمی دانند. توصیه من در این میان تلاش برای یافتن اینفلوئنسر مناسب از طریق جست‏وجوی شبکه های اجتماعی است. امروزه اغلب اینفلوئنسرها در یوتیوب و اینستاگرام فعالیت دارند بنابراین شما نیازی به جست‎وجوی تمام شبکه های اجتماعی نخواهید داشت.

منبع : noobpreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CV34saJo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه