برند آمازون مانند بسیاری دیگر از برندهای بزرگ دیگر هر ساله در روزی خاص اقدام به برگزاری جشنواره تخفیف می کند. آمازون در این روز (Prime Day) اقدام به ارائه تخفیف های متنوع برای مشتریان اصلی اش می کند. به این ترتیب در مدت زمانی اندک فروش بسیار بالایی را تجربه می کند.
اگرچه برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک مشاهده تقاضای بالای مشتریان در مدت زمانی اندک هیجانانگیز است، جشنواره آمازون برای بسیاری از کارآفریان موجب دردسرهایی می شود، چراکه در آن زمان عملا توجه به سایر برندها و کسب و کارها در حاشیه قرار می گیرد. رویداد ویژه برند آمازون امسال در ساعت 2:59 صبح روز 15 جولای شروع خواهد شد. به همین دلیل در مقاله کنونی من به بررسی بهترین راهکارهایی برای افزایش فروش برندمان در جشنواره های تخفیف و فروش ویژه پرداخته ام.
1. تمرکز بر روی فهرست محصولات
به گفته براندون فاهرمن، رئیس برند Kitchenware، اتمام پیش از موعد برخی از محصولات در روز جشنواره برند آمازون به معنای از دست رفتن بسیاری از سفارش ها خواهد بود. اگرچه در سال 2018 براندون نزدیک به 150 هزار دلار از فروش در جشنواره تخفیف آمازون سود به دست آورد، اما اغلب محصولات آنها پیش از شروع رسمی جشنواره به اتمام رسید. این امر به معنای ناکامی بسیاری از مشتریان در خرید محصولات این برند است. بی شک فروش گسترده محصولات یک برند در تخفیف گسترده آمازون امری طبیعی است، با این حال اتمام محصولات و ناکامی برخی از مشتریان بدترین ضربه را سودآوری برندمان و از همه مهم تر اعتبار ما می زند. امسال براندون فاهرمن فهرست دقیق از محصولات برندش در فروشگاه آمازون تهیه کرده است. همچنین با هماهنگی های صورت گرفته، با مشاهده کمبود هر کدام از محصولات آنها در انبار آمازون به سرعت با فاهرمن تماس گرفته خواهد شد. به این ترتیب امسال میزان فروش برند Kitchenware بسیار بیشتر خواهد بود.
مطلب مرتبط: درس هایی از آمازون
2. ارائه تخفیف به کارمندان برندمان
زاکاری لوئیس، یکی از موسس های برند سانتی، ارائه تخفیف های ویژه به کارمندان شرکت در زمان جشنواره ها را استراتژی تاثیرگذار برای مدیریت بهتر عملکرد آنها و بهبود کارآمدی شان عنوان می کند. به همین دلیل معمولا در زمان برگزاری جشنواره برند آمازون تعداد مشخصی از کدهای تخفیف ویژه در اختیار کارمندان شرکت قرار می گیرد. همچنین به منظور سهولت سفارش محصولات در زمان برگزاری جشنواره، زاکاری به کارمندان اش امکان رسیدگی به وظایف شان از خانه را می دهد. به این ترتیب سفارش و تحویل خریدها بسیار راحت تر صورت خواهد گرفت. نکته مهم درخصوص اقدام زاکاری تلاش برای ایجاد نوعی تعادل میان کار سخت در طول یک سال و بهرهمندی و استراحت مناسب برای تجدید روحیه و توان است. به این ترتیب اقدام زاکاری نوعی قدردانی از کارمندان نیز محسوب می شود.
زاکاری در مورد اقدامش برای اعطای تخفیف ویژه و فرصت فعالیت از خانه به کارمندان در طول جشنواره آمازون اینگونه اظهارنظر کرده است: «به نظر من این یک بازی برد- برد برای تمام اعضای شرکت است.» همچنین راکاری همیشه نیروی کار اضافی برای دوره های تخفیف ویژه فروشگاه های بزرگ استخدام می کند. به این ترتیب وی از پیشبرد همه امور در این بازه زمانی مهم اطمینان کسب خواهد کرد. در جشنواره سال گذشته برند آمازون، برند سانتی موفق به کسب سود 12.200 هزار دلاری شد. بنابراین اقدام زاکاری به خوبی تاثیر مطلوبی برای کسب و کار نسبتا کوچکش به همراه آورد.
3. بازنگری در توضیحات محصولات مان در سایت ها
جوئل سایدر، مدیر ارشد روابط عمومی آمازون برای کسب و کارهای کوچک و میان رده، توصیه جالبی برای برندهای مختلف مبنی بر اطمینان از درج اطلاعات و توضیحات درست برای محصولات در صفحات آمازون دارد. یکی از نکات مهم هر صفحه هر محصول در آمازون ضرورت به روز رسانی مداوم است. به این ترتیب مخاطب امکان دسترسی ساده و سریع به اطلاعات مربوط به محصول ما را خواهد داشت. جوئل تهیه تصاویر باکیفیت برای محصولات را نیز ضروری می داند. الگوریتم آمازون با توجه به میزان به روز رسانی مداوم صفحه محصولات و درج تصاویر و توضیحات باکیفیت اقدام به طبقهبندی محصولات برای نمایش به کاربران می کند. به این ترتیب با توجه مناسب به توضیحات محصولات امکان فروش بیشتر فراهم خواهد شد.
مطلب مرتبط: روش هایی ساده برای افزایش فروش
بدون تردید نکات مورد بحث در مورد توجه به صفحه محصولات برندها در آمازون در سایر فروشگاه های آنلاین نیز کاربرد دارد. همچنین برندهای دارای بخش فروش آنلاین در سایت شان نیز باید به توصیه های جوئل سایدر توجه کنند. به این ترتیب شانس فروش بیشتر برند ما افزایش چشمگیری خواهد یافت.