بازاریابی در یوتیوب برای تمام برندها دارای اهمیت است. هیچ برندی بدون تولید محتوای ویدئویی و تعامل با مشتریان شانسی برای موفقیت در عرصه کسب و کار نخواهد داشت. بسیاری از کسب و کارها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یوتیوب را انتخاب می کنند. این پلتفرم در طول نزدیک به 2 دهه اخیر منبع اصلی تمام کاربران برای دسترسی به محتوای ویدئویی بوده است. برندها نیز این نکته را به خوبی فهمیده اند.
حضور در یوتیوب بدون جذب فالوور بالا مزیتی برای برندها ندارد. بدون تردید فالوور بالا ملاک اصلی برای موفقیت بازاریابی یک برند نیست، اما بیانگر توانایی برند موردنظر در جلب نظر کاربران و همچنین دستیابی به دامنه مناسبی از مخاطب هدف برای محتوای ویدئویی اش است. درست به همین خاطر بسیاری از برندها به دنبال استفاده از تکنیک های حرفه ای برای بازاریابی و موفقیت در یوتیوب هستند.
هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی برخی از مهمترین نکات در زمینه بازاریابی و جذب فالوور در یوتیوب است. این امر به شما برای افزایش تاثیرگذاری محتوای ویدئویی تان کمک خواهد کرد. بسیاری از برندها در این میان از شیوه های اشتباه یا غیرمطمئن استفاده می کنند. این امر اگرچه در نگاه نخست ایراد چندانی در پی ندارد، اما فرصت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. همچنین شاید موجب طی کردن مسیری به مراتب طولانی تر از سوی کسب و کارتان گردد. در ادامه به بررسی اینکه چطور باید در یوتیوب فالوور پرتعداد پیدا کرد، خواهیم پرداخت.
مطلب مرتبط: 8 راز کسب فالوور میلیونی در شبکه های اجتماعی
درخواست از بازدیدکنندگان برای فالو کردن کانال تان
هیچ چیز به اندازه درخواست از کاربران برای فالو کردن کانال رسمی برند در یوتیوب ساده نیست. شما نیازی برای طی کردن مسیرهای دشوار برای درخواست از کاربران به منظور فالو کردن برندتان ندارید. بسیاری از برندها در این میان کارهای عجیب و پرهزینه ای را ساماندهی می کنند. این امر مسئولیت بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه دارد.
بسیاری از برندها به دلیل عدم درخواست از کاربران برای دنبال کردن اکانت شان در یوتیوب با مشکلات زیادی مواجه می شوند. این امر شاید در نگاه نخست ایرادی عام در میان برندها محسوب شود، اما هرگز از برندهای بزرگ و معتبر سر نمی زند. شما باید رابطه بسیار نزدیکی با مخاطب هدف تان داشته باشید و درخواست از آنها برای دنبال کردن کانال تان را به ساده ترین شکل ممکن دنبال کنید.
یکی از ساده ترین نکات در این راستا افزودن پیام دنبال کردن کانال در ابتدا یا انتهای ویدئوی برند است. این امر در عین سادگی تاثیرگذاری بالایی بر روی مخاطب هدف به همراه دارد.
نمایش کارهای بعدی در انتهای ویدئو
کاربران همیشه به دنبال آگاهی از وضعیت هر برند و برنامه اش برای آینده هستند. اگر کسب و کار شما دارای برنامه ای مشخص برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیست، باید به بهترین شکل ممکن نمایش کارهای بعدی تان را در دستور کار قرار دهید.
اغلب برندهای بزرگ پس از پایان ویدئوی شان در یک بخش اضافه به بیان طرح های بعدی شان می پردازند. این امر مانند یک ضربه عالی مخاطب هدف را به ویدئوهای بعدی تان جلب خواهد کرد. این امر در بلندمدت موجب تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف می شود.
پیدا کردن فالوور در یوتیوب بستگی به کیفیت کاری شما دارد. اگر کسب و کار شما برنامه ای جذاب برای ادامه راه داشته باشد، کاربران علاقه بالایی برای دنبال کردن تان خواهند داشت. این امر در طول سال های اخیر بدل به نوعی ترند در میان برندها شده و هر کدام برای بیان ایده ها و برنامه های آتی شان در رقابت با هم هستند.
ایجاد حساب رسمی در گوگل
شما به طور عادی امکان بارگذاری ویدئوهای 15 دقیقه ای در یوتیوب را دارید. اگر برند شما تمایل به بارگذاری ویدئوهای طولانی تر در یوتیوب دارد، باید اکانت رسمی برای برندتان در گوگل ایجاد کنید. دلیل این امر تمایل گوگل برای اطمینان از اعتبار یک برند و سپس فراهم سازی شرایط برای بارگذاری ویدئوهای طولانی است.
نکته جالب در این میان عدم نیاز به پرداخت هرگونه هزینه ای برای بهره گیری از امکان فوق است. شما با ثبت نام رایگان در این فرآیند امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا خواهید کرد. امروزه کاربران به ویدئوهایی که از سوی برندهای تاییدشده در گوگل منتشر می شود، توجه بسیار بیشتری نشان می دهند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها در زمینه بازاریابی و پیدا کردن فالوور در یوتیوب دارد.
گاهی اوقات برندها نیازمند دسترسی به داده های معتبر در زمینه بازاریابی هستند. اگر شما در این راستا از ابزار گوگل استفاده نمایید، به بهترین شکل ممکن توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. بسیاری از برندها در طول سال های اخیر فقط با هدف دسترسی به داده های آماری گوگل اقدام به همکاری بازاریابی با این شرکت کرده اند. به هر حال دسترسی به چنین داده های معتبری برای هر برندی به مثابه یک کمک بسیار مفید خواهد بود.
تعامل با مخاطب هدف و ایجاد یک انجمن برای برند
تعامل با مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر برند شما به دنبال جلب نظر کاربران به منظور دنبال کردن کانال تان است، باید توجه ویژه ای به نحوه تعامل با آنها داشته باشد در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظرشان نخواهید داشت. برخی از برندها به اشتباه در فضای یوتیوب فقط به دنبال بارگذاری محتوای ویدئویی، بدون هیچ گونه تعامل بیشتر، با مخاطب هدف هستند. شاید این امر در نگاه نخست ساده و جذاب به نظر برسد، اما نظر هیچ کاربری را به خودش جلب نخواهد کرد.
تعامل با کاربران باید به طور کلی و نه فقط در فضای یوتیوب دنبال شود. در غیر این صورت تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را به همراه نخواهد داشت. برندهای بزرگ اغلب اوقات برای تعامل با مخاطب هدف برنامه یکپارچهای در تمام شبکه های اجتماعی دارند. این امر موجب بهبود نظر و چشم انداز مشتریان نسبت به برندها می شود.
مطلب مرتبط: خرید فالوور چه تاثیری بر روی برندمان دارد؟
وقتی برند شما دارای یک انجمن برای مشتریان باشد، فرآیند تعامل با آنها به طور قابل ملاحظه ای سریع و بهتر شکل می گیرد. ایراد اصلی بسیاری از برندها ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس شکل دهی به انجمن برای برند است. این امر نه تنها موجب کاهش هزینه ها برای دسترسی به مخاطب هدف در یوتیوب می شود، بلکه آنها را تبدیل به مشتریان وفادار برندتان نیز خواهد کرد.
برندسازی برای کانال یوتیوب
برندسازی فقط امری عمومی نیست که یک بار برای همیشه از سوی برندها صورت گیرد. بسیاری از کسب و کارها به طور مداوم نیازمند برندینگ هستند. بنابراین شما باید همیشه نسبت به این نکته توجه لازم را نشان دهید در غیر این صورت هیچ شانسی برای تعامل با مخاطب هدف نخواهید داشت. امروزه برخی از برندها به اشتباه در طول زمان هیچ بازنگری یا برندسازی درباره کانال یوتیوب شان انجام نمی دهند.
وقتی کانال یوتیوب شما برای مدت زمان طولانی بدون هیچ تغییری باقی بماند، دیگر توانایی جلب نظر مخاطب هدف به شیوه درست را نخواهید داشت. مهمترین نکته در این میان تلاش برای انتخاب تصویر جذاب برای پروفایل و همچنین یک تصویر پس زمینه مناسب است. اغلب برندها از لوگوی شان به عنوان تصویر پروفایل استفاده می کنند. شما امکان تغییر در تصاویر پس زمینه کانال تان به فراخور مناسبت های مختلف را دارید. این امر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به ساده ترین شکل ممکن امکان پذیر می سازد. همچنین انگیزه کاربران برای دنبال کردن یک کانال با توجه به چنین اقدامی به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد.
طراحی یک تریلر برای مخاطب هدف
یوتیوب در تنظیماتش امکان طراحی یک ویدئو تریلر را به کانال ها می دهد. با این حساب کاربران در صورت مراجعه به کانال شما با یک ویدئوی اصلی مواجه خواهند شد. ویدئو موردنظر به طور خودکار برای مخاطب هدف به نمایش در می آید. این امر به معنای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف و جلب نظرش به طور مناسب خواهد بود.
اغلب برندها برای ویدئوی تریلر از یک معارفه کوتاه استفاده می کنند. این امر شامل معرفی کسب و کار و هدفش در تعامل با مشتریان است. همچنین اگر اخیرا رونمایی از محصولات تازه تان داشته اید، قرار دادن آن در بخش موردنظر ایده جذابی خواهد بود.
بسیاری از برندها نسبت به قابلیت درج ویدئوی تریلر در کانال شان اطلاع درستی ندارند. بنابراین اگر شما در این راستا اقدام موثری انجام دهید، بیشتر از آنچه فکرش را بکنید از رقبا جلو خواهید افتاد.
توجه به تامبنیل ها
امروزه اغلب ویدئوها در یوتیوب دارای المان های متنی یا گرافیکی کوچک در گوشه و کنارشان هستند. این المان ها در اصطلاح به تامبنیل (Thumbnail) معروف هستند. اگر شما قصد استفاده از ویدئوهای تان برای ترغیب مخاطب هدف به فالو کردن کانال تان را دارید، باید همیشه تامبنیل ها را مدنظر قرار دهید.
عملکرد تامبنیل ها براساس زیباسازی ویدئو و همچنین امکان بیان راهنمایی های مناسب در حین پخش آن صورت می گیرد. بسیاری از برندها به جای توقف بیان گوینده اصلی در ویدئو و تلاش برای تعامل با مخاطب هدف اقدام به استفاده از چنین شیوه ای می کنند. این امر زیبایی ویدئوها و کارایی شان برای مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. بنابراین اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، باید همیشه این نکات را مدنظر قرار دهید در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: فالوورهای غیرواقعی سودی برای شرکت و برند ندارند
افزودن گزینه دنبال کردن کانال به ویدئوها
بسیاری از برندهای بزرگ برای جلب نظر کاربران و تبدیل شان به فالوورهای همیشگی اقدام به درج گزینه فالو کردن کانال در بخش های مختلف ویدئو می کنند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. اگر کسب و کار شما برای جلب نظر مخاطب هدف از چنین الگویی پیروی کند، تمایل کاربران برای دنبال کردن کانال تان به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.
یکی از نکات اساسی در زمینه بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف در حوزه دنبال کردن کانال یوتیوب برند مربوط به ساده سازی این امر است. شاید کاربران در میانه مشاهده ویدئوی شما انگیزه کافی برای فالو کردن تان داشته باشند. اگر در همین حین شما گزینه فالو را در ویدئوی تان نمایان کنید، کار کاربران به شدت ساده خواهد شد. این امر به معنای امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف و پیگیری امور به ساده ترین شکل ممکن خواهد بود.
کسب و کارها برای دعوت از کاربران به منظور دنبال کردن کانال شان اغلب در پایان هر ویدئو گزینه فالو را نشان می دهند. این امر در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که کاربران تا پایان ویدئوی تان را مشاهده کرده باشند در غیر این صورت هیچ تاثیر مثبتی به همراه نخواهد داشت. اگر شما گزینه موردنظر را در میانه ویدئو نیز نمایش دهید، شانس تان برای افزایش تعداد فالوورهای تان به طور قابل ملاحظه ای بیشتر خواهد شد.
توجه به پلی لیست های مختلف
امروزه بسیاری از کاربران در یوتیوب برای مشاهده ویدئوها تمایل به جدا کردن پلی لیست های جذاب دارند. یک پلی لیست شامل تعداد ویدئوی دارای ارتباط مفهومی به هم است. این امر مانند دسته بندی موسیقی های مختلف در گوشی همراه در قالب فولدرهای گوناگون است. کاربران به این ترتیب امکان مشاهده ویدئوهای مورد علاقه شان بدون دردسر اضافی را خواهند داشت.
متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به اهمیت پلی لیست در تصمیم گیری کاربران توجه لازم را نشان نمی دهند. این امر موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در بلندمدت می شود. بسیاری از برندها در چنین شرایطی فرصت لازم برای جلب نظر مخاطب هدف را به طور کامل از دست می دهند. این امر به سادگی هرچه تمام تر از سوی برندها قابل اجراست بنابراین هیچ بهانه ای از شما برای پرهیز از ایجاد پلی لیست وجود ندارد.
اگر تجربه ایجاد پلی لیست در یوتیوب را نداشته اید، باید سری به تجربه برندهای بزرگ بزنید. این برندها تمام ویدئوهای شان در یوتیوب را براساس سلیقه کاربران دسته بندی کرده و فرآیند تعامل با مخاطب هدف را ساده تر از هر زمان دیگری کرده اند. شاید این امر در نگاه نخست بیش از اندازه سخت به نظر برسد، اما در واقعیت ساده تر از این حرف هاست. شما فقط نیاز به ایجاد یک پلی لیست و اضافه کردن ویدئوهای مختلف به پلی لیست موردنظر دارید. این کار شاید دو دقیقه هم از شما زمان نگیرد، اما تاثیر بسیار بالایی بر روی مخاطب هدف و انگیزه اش برای دنبال کردن کانال تان خواهد داشت.
نمایش استراتژیک محتوای برند در کانال
کاربران وقتی به کانال یک برند وارد می شوند یا اینکه ویدئوی آن را در بخش جست وجو مشاهده می کنند، پیش از هر نکته دیگری یک کاور اولیه از آن را رو به روی خود خواهند دید. کاور موردنظر تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف دارد. اگر شما توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس این الگو را داشته باشید، به احتمال فراوان هیچ برندی در زمینه بازاریابی یوتیوبی حریف تان نخواهد شد.
یکی از ایده های جذاب برای نمایش استراتژیک ویدئوها برای مخاطب هدف تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس استفاده از تصویر اصلی جذاب و فیلتر مناسب در پیش نمایش ویدئو است. این امر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و ذهنیتش نسبت به ویدئوها را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.
اگر کسب و کار شما به تصویر اصلی ویدئوها توجه نکند، الگوریتم یوتیوب به طور خودکار یک بخش از ویدئو را انتخاب و از آن یک تصویر برای نمایش برمی دارد. بدون تردید این امر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را تا حد زیادی کاهش می دهد. بنابراین شما باید عملکرد متفاوتی در این عرصه داشته باشید.
مطلب مرتبط: چگونه مخاطب را به کانال یوتیوب مان جذب کنیم؟
برگزاری یک مسابقه
هیچ چیز به اندازه یک مسابقه در شبکه های اجتماعی دارای جذابیت نیست. بسیاری از کاربران حتی اگر با برند برگزارکننده مسابقه ارتباطی هم نداشته باشند، به سادگی هرچه تمام تر برای شرکت در مسابقه آن را فالو خواهند کرد. این امر گزینه ای جذاب برای افزایش تعداد فالوورهای برندتان است. در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت.
مهمترین مسئله در زمینه برگزاری مسابقه تعیین یک جایزه مناسب است. اگر جایزه شما برای کاربران جذابیت لازم را به همراه نداشته باشد، هرگز توجهی به مسابقه تان نخواهند کرد. برندهای بزرگ اغلب اوقات محصولات شان را به عنوان جایزه در نظر می گیرند. اگر کسب و کار شما دارای محصولی ارزشمند و مورد علاقه عموم مردم است، می توانید از چنین ایده ای به خوبی استفاده کنید در غیر این صورت باید یک محصول جذاب را انتخاب کنید.
یکی از نکات مهم درباره طراحی مسابقه مربوط به دقت به سادگی اش است. مسابقه های سخت و پیچیده هیچ انگیزه ای در کاربران ایجاد نخواهد کرد بنابراین شما باید با توجه به وضعیت کلی کاربران در یوتیوب اقدام به طراحی مسابقه ای ساده و سرراست نمایید. فقط در این صورت شانسی برای افزایش تعداد فالوورهای تان در وضعیت کنونی خواهید داشت.
بارگذاری مداوم محتوا
اگر شما پس از مدت زمانی اندک دیگر به فکر بارگذاری ویدئو در یوتیوب نباشید، خیلی زود از یاد و خاطره مشتریان پاک می شوید. امروزه حتی بزرگترین برندهای دنیا نیز در حوزه بازاریابی و تبلیغات سرمایه گذاری های عظیمی انجام می دهند. دلیل این امر تمایل برای باقی ماندن در یاد و خاطره مشتریان است.
بارگذاری مداوم محتوا از شما تصویری جذاب و هیجان انگیز در میان مشتریان ایجاد خواهد کرد. این امر انگیزه کاربران برای دنبال کردن کانال رسمی تان در یوتیوب را افزایش می دهد. شما با این کار بدون نیاز به زحمت فراوان و در مدت زمانی اندک امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. نتیجه این امر افزایش تعداد فالوورهای برندتان در مدت زمانی اندک خواهد بود.
امروزه بسیاری از برندها حوصله کافی برای حضور مداوم در عرصه بازاریابی در یوتیوب را ندارند. همین امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. اگر شما حوصله کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نداشته باشید، به سرعت مشکلات تان در زمینه بازاریابی افزایش پیدا خواهد کرد. این امر با روندهای مداوم کاهش توجه مخاطب هدف و از بین رفتن تاثیر فعالیت های مثبت تان در زمینه بازاریابی همراه خواهد بود. بنابراین شما باید همیشه نسبت به بارگذاری محتوا به طور مداوم توجه نشان دهید.
دعوت از کاربران دیگر شبکه های اجتماعی برای مشاهده ویدئوی تان
بدون تردید یوتیوب تنها شبکه اجتماعی در سطح اینترنت نیست. امروزه مردم اغلب در چندین شبکه اجتماعی به طور همزمان عضویت دارند. این امر شاید در نگاه نخست برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد، اما در صورت دعوت از کاربران در پلتفرم های اجتماعی مختلف به منظور مشاهده ویدئوهای تان در یوتیوب امکان افزایش تعداد فالوورهای تان را خواهید داشت.
امروزه بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف دست به کارهای زیادی می زنند. مسئله اساسی در این میان تلاش برای انجام دادن کارهای هوشمندانه است. اگر کسب و کار شما در سایر شبکه های اجتماعی نیز دارای اکانت رسمی است، دعوت از کاربران آن پلتفرم ها برای مشاهده ویدئوی تان در یوتیوب ایده جذابی خواهد بود. شما حتی امکان بازنشر ویدئوی موردنظر در سایر شبکه های اجتماعی را نیز خواهید داشت. چنین امری کاربران را برای مراجعه به کانال یوتیوب شما ترغیب کرده و در نهایت تعداد فالوورهای تان را افزایش می دهد.
مطالعه درباره کلیدواژه های مهم
کاربران براساس کلیدواژه های مختلف اقدام به تعامل با هم می کنند. این امر برای برندها دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر کسب و کار شما توانایی تعامل با مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را نداشته باشد، خیلی زود تمام نتایج مثبتش در زمینه بازاریابی از بین می رود. مطالعه درباره کلیدواژه ها به شما امکان تعامل همیشگی با کاربران را می دهد.
اگر ویدئوی شما از نظر کیفی سطح بالایی داشته باشد، بدون استفاده از کلیدواژه های مناسب حتی شانس افزودن یک فالوور به برندتان را هم نخواهید داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. خوشبختانه امروزه امکان استفاده از انواع شیوه ها برای پیدا کردن کلیدواژه های مناسب وجود دارد. ساده ترین شیوه در این میان تلاش برای استفاده از گوگل ترندز است. این ابزار به سادگی هرچه تمام تر به شما ترندهای برتر در کلیدواژه های مناسب در حوزه کسب و کارتان را نشان خواهد داد.
همکاری با دیگر کانال ها
بدون تردید شما بهترین محتوای بازاریابی در یوتیوب را تولید نمی کنید. درست به همین خاطر همکاری با دیگر کانال ها برای تان سودمند خواهد بود. بسیاری از برندهای دارای کسب و کارهای مرتبط به هم از ایده بازاریابی مشترک استفاده می کنند. نکته مهم در این میان تلاش برای همکاری با برندهای دارای زنجیره مشتریان با کسب و کارتان است. این امر هیچ گونه رقابتی میان شما برای جلب نظر مشتریان ایجاد نکرده و در عوض هر کدام از طرفین امکان تعامل بهینه با مخاطب هدف را خواهند داشت.
اگر شما از همان ابتدای همکاری با دیگر کانال ها اهداف تان را به ساده ترین شکل ممکن تعیین کنید، دیگر در ادامه مسیر مشکلات مختلف پیش نخواهد آمد. بنابراین اگر شما در زمینه بازاریابی در یوتیوب به دنبال همکاری با کانالی دیگر هستید، باید هرچه زودتر دست به کار شوید در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: چگونه در یوتیوب مخاطبان راهدف گیری کنیم؟
بازاریابی در یوتیوب و افزایش تعداد فالوورها دغدغه هر برندی محسوب می شود. اگر کسب و کار شما در این میان انگیزه کافی برای تعامل با کاربران را داشته باشد، استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله برای تان کاربردی خواهد بود.