امروزه شمار هرچه بیشتری از کاربران به یوتیوب توجه نشان می دهند. یکی از دلایل اصلی این امر افزایش علاقه کاربران به محتوای ویدئویی در مقایسه با دیگر فرمت های رایج است. همین امر شمار بالایی از کسب و کارها را به سوی بازاریابی در یوتیوب کشانده است.
بازاریابی در یوتیوب همیشه کار ساده ای نیست. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به ایده های تازه و جذاب دارند. با این حال پیش از چنین ایده هایی برای تولید محتوای جذاب باید راهکاری برای افزایش ترافیک کانال یوتیوب برندمان پیدا کنیم. بدون بازدید و ترافیک بالای کانال یوتیوب برند هر نوع محتوای جذابی نیز تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را به همراه ندارد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ایده های مناسب برای افزایش ترافیک کانال برند در یوتیوب است. این امر امکان بازاریابی بهتر و سودآوری از فرآیند سرمایه گذاری بر روی یوتیوب را به شما می دهد بنابراین هرگز این مقاله را از دست ندهید.
مطلب مرتبط: بازاریابی و جذب مخاطب هدف در یوتیوب با استراتژی های برتر
شروع کار با معارفه مناسب
نخستین گام در جلب نظر مخاطب هدف معارفه مناسب برای ویدئو است. آیا شما تا به حال به طراحی منحصر به فرد چند دقیقه ابتدایی ویدئوی تان دقت کرده اید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای بازاریاب ها دارد. اگر کاربران از چند دقیقه ابتدایی ویدئوی شما استقبال نکنند، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها به شدت کاهش خواهد یافت بنابراین باید هرچه سریع تر نسبت به تغییر این شرایط اقدام نمایید.
5 تا 15 ثانیه ابتدایی هر ویدئو باید به معارفه اش اختصاص داشته باشد. شما باید در این بخش به ساده ترین شکل ممکن هدف از تولید این ویدئو را بیان کنید. فقط در این صورت مخاطب هدف جلب ویدئوی شما خواهد شد. در غیر این صورت خبری از تعامل مناسب با مخاطب هدف نخواهد بود.
بخش بندی ویدئوی برند
امروزه بازاریاب ها امکان بخش بندی قسمت های مختلف یک ویدئو در یوتیوب را دارند. این امر به کاربران برای مشاهده بخش های مختلف ویدئو کمک می کند. اگر نام مشخصی برای هر بخش ویدئو طراحی کنید، کاربران امکان مشاهده همان بخش هایی که میخواهند، پیدا می کنند. این امر از نقطه نظر بازاریابی دارای اهمیت بسیار زیادی است.
امروزه بسیاری از ویدئوهای بازاریابی در عمل وقت زیادی از مخاطب هدف می گیرد و محتوای موردانتظار آنها را نیز عرضه نمی کند. این امر تاثیر بسیار منفی بر روی ذهنیت کاربران دارد. بخش بندی ویدئوی برند به طور ویژه ای در صورت طولانی بودن محتوا تاثیرگذار است. پس شما هرگز نباید این فرصت طلایی برای جلب نظر کاربران به ویدئوهای طولانی تان را از دست دهید.
تغییر پس زمینه ویدئو به طور مداوم
اگر ویدئوهای بازاریابی شما شامل حضور یک مجری اصلی است، باید همیشه پس زمینه یا رنگ بندی لباس های وی را تغییر دهید. بدون تردید کاربران در صورت مشاهده صحنه های تکراری در این زمینه به سرعت انگیزه شان برای تعامل با برند را از دست می دهند.
شاید تغییر مداوم رنگ بندی لباس و پس زمینه مجری کار ساده ای باشد، اما بدون تردید تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف دارد بنابراین شما باید این استراتژی را برای افزایش جذابیت محتوای تان و بالا بردن ترافیک کانال تان مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت هیچ شانسی برای موفقیت در بازاریابی در یوتیوب نخواهید داشت.
مطالعه درباره کلیدواژه ها
کلیدواژه ها همیشه نقش مهمی در جلب نظر مخاطب هدف دارد. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به استفاده از کلیدواژه های کلیشه ای و تکراری می کنند. این امر تاثیر بسیار منفی بر روی وضعیت کسب و کار شما خواهد داشت بنابراین همیشه باید از کلیدواژه های درست و دقیق برای تعامل با مشتریان استفاده کنید. در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: 4 نکته بازاریابی مهم که از یوتیوبرهای جوان می توان آموخت
مطالعه درباره کلیدواژه ها و انتخاب بهترین ها به عنوان تیتر اصلی ویدئو یا حتی موضوع آن ایده جذابی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کمک می کند. پس همیشه پیش از تولید محتوای ویدئویی اقدام به بررسی کلیدواژه های محبوب در میان کاربران کنید. این کار موفقیت شما در زمینه بازاریابی در یوتیوب را تضمین خواهد کرد.