بدون شک یکی از رویاهای هر فرد و یا برندی، رسیدن به دنبال کنندگان میلیونی در هر یک از شبکه های اجتماعی است. اگرچه این امر برای بسیاری از افراد چیزی شبیه به یک رویا است، با این حال واقعیت کاملا متفاوت بوده و امکان رسیدن به این سطح، کاملا امکانپذیر خواهد بود. در تهیه این فهرست، مشورت گرفتن از برخی از موفق ترین اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی مختلف، کمک کرده است تا در نهایت به 8 مورد اصلی و کاربردی برای تمامی افراد دست پیدا کنم که در ادامه به بررسی آنها خواهم پرداخت، با این حال نکته ای که از همین ابتدا باید به آن توجه داشته باشید این است که رسیدن به چنین سطحی به حداقل یک سال فعالیت نیاز خواهد داشت. به همین خاطر نباید تصور کنید که به محض یادگیری این موارد، در ماه آینده به یک میلیون دنبالکننده دست پیدا خواهید کرد.
1-از جادوی هشتگ غافل نشوید
هشتگ ها در هر شبکه اجتماعی، بهترین ابزار برای دیده شدن محسوب می شود. درواقع این امر کمک خواهد کرد تا مطالب شما در دستهبندی هایی قرار گیرد که این امر شانس دیده شدن را افزایش خواهد داد. با این حال سوالی که مطرح است این است که از چه هشتگ هایی باید استفاده کنیم. در این رابطه توجه به نوع پست در کنار تحلیل ترندها، از جمله اقدامات اساسی محسوب می شود. در این رابطه بررسی هشتگ-های مورد استفاده برندهای برتر حوزه مورد علاقه شما نیز از دیگر اقدامات سودمند محسوب می شود. همچنین برخی از نرمافزارها وجود دارد که شما را در این رابطه کمک میکند.
مطلب مرتبط: خرید فالوور چه تاثیری بر روی برندمان دارد؟
2-تعامل داشته باشید
آیا توقع دارید که سایر افراد صرفا دنبالکننده اقدامات شما باشند؟ بدون شک با این استراتژی حتی جذب مخاطب چند هزار نفری نیز غیرممکن خواهد بود. درواقع شما باید به تعامل دوطرفه توجه داشته و برای این موضوع برنامهریزی کنید. الزامی ترین اقدام نیز در این رابطه، پاسخ دهی سریع محسوب می شد. در این رابطه اقدامات بسیار متنوع بوده و برای شروع می توانید از نظرسنجی استفاده کنید. در نهایت این اقدام باعث می شود تا نخستین گام های ایجاد طرفدارانی وفادار و یا جامعه، شکل گیرد.
3-از اهمیت نظم کاری و ارسال محتواهای باکیفیت غافل نشوید
به این نکته توجه داشته باشید که اگر نظم کاری شکل نگیرد، مخاطب قادر به هماهنگ شدن با شما نخواهد بود. همچنین عدم تداوم اقدامات، باعث خواهد شد تا پس از مدتی به صورت کامل از یادها فراموش شوید. درواقع با توجه به فعالیت گسترده افراد و برندها، همواره جایگزین هایی وجود خواهد داشت. در کنار این موضوع، شما باید به سطح محتواهای خود نیز توجه ویژه ای را داشته باشید. درواقع هیچ استراتژی ای نمی تواند برای محتواهایی ضعیف کارساز باشد. به همین خاطر شما باید مواردی را تولید نمایید که ارزش مشاهده بسیار بالایی را داشته باشد. در این رابطه اگر قصد فعالیت جهانی را ندارید، بهتر است تا به خصوصیات جامعه هدف خود توجه کافی را داشته و با توجه به ویژگی های آنها، اقدامات خود را انجام دهید. با این حال اگر هدف شما فعالیت جهانی است، توجه داشته باشید که استفاده از زبان انگلیسی در کنار زبان کشور خودتان، کاملا الزامی خواهد بود.
4-به اهمیت زمان ارسال محتواها توجه داشته باشید
در هر منطقه ای یکسری زمان ها وجود دارد که شانس دیده شدن محتوا را افزایش خواهد داد. درواقع توجه به این نکته ضروری است که شما در دقایق اولیه انتشار محتوا، بالاترین شانس دیده شدن را خواهید داشت. به همین خاطر بسیار مهم است که در زمانی اقدامات خود را انجام دهید که شانس دیده شدن بالایی وجود دارد. در این رابطه انواع نرمافزارها وجود دارد که با تحلیل صفحه شما، بهترین زمان ها را مشخص خواهد کرد. همچنین توجه داشته باشید که تنها زمان معیار شما نبوده و لازم است تا به روزهای هفته نیز توجه داشته باشید. برای مثال به صورت کلی، روزهای تعطیل با تعداد کاربران بیشتری همراه است.
5-عملکرد رقبا را مورد بررسی قرار دهید
بررسی مداوم صفحات رقبا باعث خواهد شد تا ایده های جدیدی را به دست آورید. همچنین با تحلیل آنها می توان به نقاط قوت و ضعف هر یک پی برد و از آن برای ارتقای سطح خود استفاده کرد، با این حال مهم ترین اقدام شما در این رابطه، معرفی خود به طرفداران آنها است. درواقع این افراد به علت علاقه ای که به حوزه مربوطه دارند، احتمالا شما را نیز دنبال کرده و حتی به عنوان جایگزین انتخاب خواهند کرد.
6-از سایر شبکه های کمک بگیرید
درواقع دلیلی وجود ندارد که برای موفقیت در یک شبکه، سایر گزینه های را فراموش کنید. درواقع شما از هر یک از آنها می توانید به عنوان مبلغ خود استفاده کنید. این امر به معنای آن خواهد بود که همچنان تمرکز اصلی شما، بر روی شبکه موردنظر خواهد بود. برای مثال علی رغم تصور عموم، بهترین شبکه برای افزایش ترافیک به سمت یک صفحه اینستاگرام، شبکه پینترست است. این امر ممکن است بیش از حد زمانبر باشد. به همین خاطر شما باید نسبت به کمک گرفتن از فردی دیگر نیز فکر کنید. درواقع برخی از افراد هستند که در ازای مبالغی، حاضر به مدیریت صفحه شما خواهند بود. این امر باعث می شود تا شما فرصت بیشتری را برای اقداماتی نظیر تولید محتوا، داشته باشید.
7-سبک خاص خود را داشته باشید
خاص بودن خود دلیل بسیار مهمی برای دنبال کردن شما خواهد بود. از این امر به عنوان استراتژی اقیانوس آبی یاد میشود. در این رابطه تلاش کنید تا با تحلیل اقداماتی که تا به امروز انجام شده است، یک شیوه کاری خاص را ارائه دهید. همچنین بهتر است تا با افراد و برندهای دیگر همکاری داشته باشید تا امکان رشد سریع تر مهیا شود.
مطلب مرتبط: فالوورهای غیرواقعی سودی برای شرکت و برند ندارند
8-تحلیل داشته باشید
در نهایت اقدامی که شما باید انجام دهید این است که به صورت مداوم آمارها را مورد بررسی قرار داده و از پیشرفت خود اطمینان حاصل کنید. این امر کمک خواهد کرد تا در صورت وجود مشکل، امکان رفع سریع آن وجود داشته باشد.