یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

چگونه فروشنده بهتری باشیم؛ 9 راهکار ساده و موثر

4 سال پیش ( 1398/11/21 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : فروش   پدیدآورنده : گابریل پیکارد  

یکی از بدترین جملاتی که بسیار رایج شده است این است که برخی از افراد فروشنده-هایی موفق زاده می شوند، با این حال هر مهارتی اکتسابی بوده و افراد موفق، در طول مسیر زندگی خود ساخته می شوند. درواقع اگر فردی در این رابطه کاملا درخشان ظاهر می شود، به علت این امر است که او انتخاب کرده تا در این مسیر پیشرفت کند. به همین خاطر هر فردی می تواند در این رابطه به بالاترین سطح ممکن برای خود دست پیدا کند، با این حال نمی توان گفت که استعداد اولیه افراد در این رابطه یکسان است. برای مثال برخی از افراد توانایی صحبت کردن بهتری را دارند، با این حال این امر تنها به معنای آن خواهد بود که شما به تمرین و تلاش بیشتری نیاز دارید. اگرچه ممکن است تصور کنید که از همین امروز باید در کلاس های گران قیمت ثبت نام کرده و دوره های کارآموزی را سپری کنید، با این حال شما با گوش دادن به برخی از توصیه های بسیار ساده نیز می توانید پیشرفت قابل ملاحظه ای را داشته باشید. درواقع بسیار بهتر است که شما به سطحی رسیده باشید و بعد اقدام به شرکت در دوره های حرفه ای و کارآموزی کنید. فراموش نکنید که در دوره کارآموزی اگر بتوانید درخشان ظاهر شوید، حتی ممکن است زمینه شروع کار شما نیز فراهم شود. به همین خاطر بسیار مهم است که تا حدی مناسب، آماده باشید. این امر درست کاری است که خود من در ابتدای شروع کار خود به عنوان یک فروشنده، انجام داده ام و این روش برای بسیاری از افراد نتیجه بخش بوده است. در همین راستا به بررسی 9 مورد منتخب خواهیم پرداخت.

چگونه فروشنده بهتری باشیم

1-طریقه درست گوش دادن را یاد بگیرید

بسیاری از افراد تصور می کنند که فروشنده موفق باید فردی باشد که اجازه صحبت به مشتری را نداده و او را بمباران اطلاعاتی کند، با این حال یک فروش موفق، ابتدا با خوب گوش دادن شروع خواهد شد. درواقع تا زمانی که شما نسبت به نیاز و خواسته مشتری آگاهی کافی نداشته باشید، هر صحبتی بیهوده خواهد بود. به همین خاطر همواره باید اجازه دهید که مشتری شروع کننده مکالمه باشد. در این رابطه فراموش نکنید که شما باید در تلاش برای ایجاد یک گفت وگوی دوطرفه باشید، به همین خاطر حتی پس از طی شدن این مرحله، نباید بیش از حد صحبت کنید. درواقع زیاد حرف زدن شما برخلاف تصور عموم، یک حس بد را در مشتری به همراه خواهد داشت. به همین خاطر به جای تلاش برای افزایش تعداد جملات خود، به دنبال افزایش تاثیر و کیفیت آنها باشید. در این مرحله توصیه می شود تا در تلاش برای گوش دادن باشید. خوشبختانه امروزه ما شبکه های اجتماعی را داریم که بستری فوق العاده محسوب می-شود. شما می توانید با تحلیل کامنت های مشتری برای برندهای مختلف، در این رابطه به اطلاعات لازم دست پیدا کنید، با این حال برای تمرین این امر که حتی در برابر سخنان توهین آمیز افراد نیز توانایی کنترل اوضاع را داشته باشید، ضروری است تا ظرفیت گوش دادن به این حرف ها را نیز در خود ایجاد کنید. به همین خاطر ضروری است تا به صورت عملی با اطرافیان خود تمرین کرده و مطالعه ای مداوم داشته باشید. درواقع در یوتیوب شما با انواع ویدئوهای شبیه سازی شده از یک فروش موفق، مواجه خواهید شد که می تواند راهنمای بسیار خوبی باشد.

مطلب مرتبط: فروشنده کیست؟

2-اشتیاق خود را نشان دهید

هیچ چیز بدتر از آن نخواهد بود که مشتری با فروشنده ای بی حوصله، ناراحت و بدون انگیزه مواجه شود. فراموش نکنید که با توجه به حضور برندهای مختلف در تمامی عرصه های کسب و کار، شما ابدا بدون رقیب محسوب نشده و حتی یک اشتباه می تواند باعث شود تا مشتری به سراغ گزینه های دیگر برود. به همین خاطر ابدا اهمیتی ندارد که شما در چه وضعیتی قرار دارید، شما باید بتوانید به مانند یک بازیگر حرفه ای، نقش فردی خوشحال، پرانرژی و باانگیزه را بازی کنید. در نهایت اگر به کار خود علاقه زیادی را داشته باشید، این امر کمک خواهد کرد تا عملکرد شما کاملا درخشان باشد. به همین خاطر نیز همواره توصیه می کنم که اگر به این شغل علاقه کافی را ندارید، وقت خود را صرف فعالیتی دیگر کنید. درواقع شما هیچ شانسی برای رقابت با فردی باانگیزه نخواهید داشت. فراموش نکنید که انرژی شما در نهایت به مشتری منتقل شده و باعث می شود تا آنها از حضور در کنار شما حسی خوب را داشته باشند که این امر زمینه بازگشت مجدد آنها را به شرکت به همراه خواهد داشت.

3-استراتژی هایی برای خود داشته باشید

بدون در اختیار داشتن برنامه برای شرایط مختلف، هر اقدام شما با ریسک بسیار بالایی همراه خواهد بود. به همین خاطر شما باید برای تمامی شرایط استراتژی هایی را داشته باشید. با کمی جست وجو در این رابطه شما با انواع آن آشنا خواهید شد. برای مثال این امر که با مشتری عصبانی چگونه رفتار کنید، یکی از استراتژی های ضروری محسوب می شود. همچنین این امر کمک خواهد کرد تا اقدامات شما در راستای یک هدف قرار گرفته و نتایج به مراتب بهتری را به دست آورید. در نهایت توجه داشته باشید که تنها تعیین استراتژی کافی نبوده و لازم است تا به قدری تمرین کنید که در ذهن شما حک شود. درواقع در هنگام بروز یک مشکل، شما فرصت مراجعه به دفترچه و مرور استراتژی ها را نخواهید داشت. همچنین این نکته را فراموش نکنید که یک استراتژی، اصلی غیرقابل تغییر نبوده و شما می توانید با توجه به شرایط خود، هرگونه تغییری را در رابطه با آنها اعمال کنید، با این حال باید اطمینان داشته باشید که این تغییرات، نتیجه بخش خواهد بود.

4-انجام چند فعالیت به صورت همزمان را تمرین کنید

یک فروشنده باید از قدرت انجام چند فعالیت به صورت همزمان بدون بروز هرگونه نگرانی و ناراحتی برخوردار باشد. برای مثال ممکن است به یک باره چندین مشتری به مغازه شما آمده و هر یک درخواست هایی را داشته باشند. تحت این شرایط اگر آرامش شما نابود شود، بدون شک با نارضایتی هایی مواجه خواهید شد. در این رابطه هیچ چیز به اندازه تمرین نمی تواند کمک رسان شما باشد. به همین خاطر توصیه می شود که قبل از شروع فعالیت های خود به عنوان یک فروشنده، تمرین های مداومی را داشته باشید. این امر منجر به رشد سریع شما خواهد شد. برای مثال این امر که در حین جواب دادن به تلفن، یک ایمیل را تایپ کنید، یکی از تمرین های خوب محسوب می-شود.

5-با صداقت رفتار کنید

مشتری ابدا تمایل ندارد که با دروغ مواجه شود. به همین خاطر نیز ضروری است تا همواره صداقت کافی را داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا آنها تحت تاثیر قرار گرفته و به شما و در نهایت محصولاتی که معرفی می کنید، اعتماد کنند. در این رابطه فراموش نکنید که در مورد هر چیزی که نمی دانید، بگویید که برای تان بررسی خواهم کرد. این امر به مراتب بهتر از زمانی خواهد بود که با دروغ بخواهید خود را مسلط به همه چیز نشان دهید. در نهایت این جمله را به خاطر داشته باشید که دلیلی نیز برای این رفتار وجود نداشته و هیچ فردی انتظار ندارد که شما از همه چیز اطلاعات داشته باشید. این جمله را همواره به خاطر داشته باشید که صداقت تحت هر شرایطی رمز پیروزی بوده و بیشترین نتیجه را خصوصا در درازمدت برای شما به همراه خواهد داشت.

6-اجبار را کنار بگذارید

شما باید به مشتری یک گزینه جذاب را ارائه کنید تا با انجام تحلیل های لازم، در نهایت شما را انتخاب کنند. درواقع این امر به معنای آن خواهد بود که شما ابدا نباید اجباری و اصراری را برای خرید داشته باشید. روانشناس ها بر این باور هستند که این سیاست با نوعی گارد در برابر افراد همراه خواهد شد. به همین خاطر نیز ضروری است تا به مشتری اختیار عمل لازم را بدهید. این نکته را فراموش نکنید که حتی خرید نکردن افراد نباید باعث ناامیدی و یا تغییر در نوع رفتار شما شود. درواقع عملکرد حرفه ای شما برای همیشه در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند و این امر زمینه مراجعه مجدد را ایجاد می کند. درواقع هیچ گونه از تکنیک های ایجاد فشار برای خرید، نتیجه-ای را خصوصا در درازمدت به همراه نداشته و لازم است تا وقت خود را برای آنها تلف نکنید.

7-دلسوز باشید

علی رغم باور بسیاری از افراد، فروشندگی به معنای فریب افراد نبوده و تنها به این امر اشاره دارد که شما بهترین معرف محصول باشید. به همین خاطر ضروری است تا کاملا دلسوزانه رفتار کرده و خود را به جای مشتری قرار دهید. این اقدام شما زمینه ایجاد ارتباط دوستانه را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر نیز ضروری است تا از این مورد به خوبی استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که یک فروشنده حرفه ای، هیچ گاه خود را درگیر محصولات بی کیفیت نخواهد کرد. درواقع شما نباید به بهانه کسب سود بیشتر، سابقه خود را خدشه دار کنید.

8-از قدرت اینترنت غافل نشوید

امروزه دیگر نمی توان بدون توجه به اینترنت در زمینه بازاریابی و فروش موفقیتی را به دست آورد. به همین خاطر شما باید اطلاعات کافی را در این زمینه داشته و با شبکه-های اجتماعی میانه خوبی را داشته باشید. در نهایت برخی از نکات نظیر اصول سئو، به افزایش تاثیر اقدامات شما منجر خواهد شد. این نکته را هرگز فراموش نکنید که در حال حاضر، بازاریابی اینترنتی در صدر تمامی روش ها قرار دارد.

مطلب مرتبط: انتخاب بهترین فروشنده با 7 قانون ساده

9-مهارت های اجتماعی را بیاموزید

این امر که چگونه با افراد ارتباطی خوب را داشته باشید، اصلی است که از آن تحت عنوان مهارت های اجتماعی یاد می شود. در این رابطه فراموش نکنید که حتی زبان بدن نیز تاثیرگذار خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا شما با اصول و راهکارهای موجود در این رابطه آشنایی کاملی را داشته باشید. خوشبختانه امروزه روش های آموزشی بسیار متنوع شده و شما حتی می توانید تنها از طریق تلفن همراه خود، یک دوره آنلاین را گذرانده و یا مقالات مرتبط با این موضوع را مورد مطالعه قرار دهید. به همین خاطر کسب مهارت در این زمینه ابدا هزینه بر نخواهد بود.

منبع : smallbiztrends
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YgmFB94i
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه