برند نستله در طول چند ماه اخیر اقدام به ایجاد تغییرات ساختاری و مهم در نحوه فعالیت تبلیغاتی و بازاریابیاش کرده است. این تغییرات در راستای تقویت توانایی برند نستله در زمینه جلب نظر مشتریان و بهبود وضعیتش در بازار رقابت انجام میشود. براساس گزارش خبرگزاری درام، تیم مدیریتی نستله به منظور افزایش تاثیرگذاری کمپینهای تبلیغاتی اقدام به ساماندهی یک گروه درون شرکتی در کنار آژانس تبلیغاتی همکارش کرده است. این اقدام در ابتدا با هدف کمک به آژانس طرف قرارداد صورت گرفت، با این حال پس از استخدام کارشناسهای حرفهای ایده قطع همکاری با آژانسهای بازاریابی و تبلیغات در میان تیم مدیریت ارشد شرکت مطرح شد.
یکی از نکات مدنظر نستله در تغییرات تازه برندش توجه هرچه بیشتر به فناوریهای نوین است. بدون تردید بازاریابی و تبلیغات با ظهور شبکههای اجتماعی دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. پلتفرمهایی مانند فیسبوک و گوگل به دلیل طراحی فضاهای دیجیتال برای تعامل و فعالیت کاربران به سادهترین شیوه ممکن توانایی تاثیرگذاری بر روی دامنه وسیعی از کاربران را دارند، بنابراین یکی از اهداف اصلی نستله از تغییرات عمیق در ساختار برندش فراهمسازی شرایط تولید فضایی دیجیتال برای تعامل هرچه عمیقتر با مشتریانش است.
بدون تردید کاهش سطح همکاری با آژانسهای تبلیغاتی و بازاریابی ایده بسیار جسورانهای محسوب میشود. به همین خاطر گام نخست نستله کاهش قدم به قدم همکاری است. بر این اساس اکنون تیم داخلی نستله با همکاری آژانسهای طرف قرارداد در تلاش برای تولید کمپینهای بازاریابی و تبلیغات جذابتر است. بدون تردید در صورت موفقیت نستله در آیندهای نزدیک شاهد قطع کامل همکاری با آژانسهای موردنظر خواهیم بود.
مطلب مرتبط: نگاهی به شیوه تبلیغاتی نستله برای نسکافه Gold Blend / قدرت عشق
بدون تردید امروزه امکان فعالیت بدون استفاده از خدمات و سرویسهای دیگر برندها وجود ندارد. به همین خاطر برند نستله با قطع همکاریاش با آژانسهای تبلیغاتی به سوی شرکتهای فعال در حوزه IT و فناوری دیجیتال خواهد رفت. یکی از برندهای مدنظر نستله برای همکاری دیجیتال تاثیرگذار گوگل است. این اقدام در راستای استفاده از فضاهای تبلیغاتی گوگل صورت میگیرد. به عنوان مثال، گوگل مپ به عنوان یکی از مهمترین فضاهای تبلیغاتی مدنظر نستله قرار دارد. گوگل با اعلام رسمی کار بر روی نمایش تبلیغات برای کاربران گوگل مپ سر و صدای زیادی در دنیای کسب و کار ایجاد کرده است. نستله از حالا برنامه جدی برای همکاری تبلیغاتی با گوگل دارد.
برنامه برند نستله به طور کلی کاهش سطح همکاری با آژانسهای تبلیغاتی و بازاریابی و تمرکز هرچه بیشتر بر روی همکاری نزدیک با برندهای بزرگ مانند گوگل است. در این میان بخش قابل توجهی از بودجه بازاریابی نستله نیز صرف همکاری مشترک با گوگل و فیسبوک خواهد شد.