برگرکینگ برای هالووین امسال برنامه های بازاریابی بسیار زیادی دارد. کمپین اصلی این برند محبوب در دنیای فست فود شامل ترغیب مخاطب هدف برای بازدید از برخی اماکن متروکه است. نکته جالب در این میان هدف برگرکینک برای ضربه به اعتبار رقبای اصلی اش در کمپین موردنظر است. بازاریاب های برگرکینگ از مشتریان برای بازدید از شعبه های تعطیل شده رستوران های مک دونالد، وندیز، جک و سونیک دعوت به عمل آورده است. شاید در نگاه نخست دعوت از مشتریان یک برند فست فود برای بازدید از شعبه های رقبا امری عجیب باشد. نکته مهم در این میان وضعیت تعطیلی شعبه های موردنظر است بنابراین مشتریان در عمل با بقایایی از شعبه های قبلی رقبای اصلی برگرکینگ مواجه خواهند شد. این امر نقش مهمی در کاهش اعتبار چنین برندهایی در ذهن مشتریان خواهد داشت بنابراین برگرکینگ با یک کمپین دارای تم مناسب برای هالووین به خوبی به برتری اش بر رقبا را نشان داده است.
کمپین هالووین امسال نخستین تلاش برگرکینگ برای استفاده از شعبه های متروکه رقبایش در فرآیند تعامل با مخاطب هدف نیست. 2 سال پیش نیز برگرکینگ با استفاده از فناوری مکان یابی آنلاین اقدام به راهنمایی مشتریانش به شعبه های تعطیل شده مک دونالد می کرد. این امر تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش فروش برگرکینگ در بازه زمانی موردنظر داشت. اکنون نیز همان تجربه موفق بار دیگر از سوی بازاریاب های شرکت مورد تاکید قرار گرفته است.
کمپین بازاریابی برگرکینگ در هالووین امسال نشانه دیگری برای بازاریاب ها مبنی بر ضرورت تغییر الگوی تبلیغاتی است. استفاده از فناوری های نوین برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف در طول سال های اخیر به طور جدی مدنظر بازاریاب ها قرار گرفته است. برگرکینگ در این زمینه نوآوری های قابل ملاحظه ای داشته است. استفاده از فناوری واقعیت افزوده از سوی برگرکینگ نخستین بار در اوایل دهه گذشته روی داد. این امر در رقابت فشرده با مک دونالد موجب استفاده بازاریاب های برگرکینگ از فناوری واقعیت افزوده برای نمایش میزان برتری شان بر رقیب اصلی شان شد. برگرکینگ در طول سال های اخیر بسیاری از کمپین های بازاریابی اش را با هدف تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین رقابت با مک دونالد طراحی کرده است.
مطلب مرتبط: کمپین تبلیغاتی ویژه برگرکینگ برای هالووین
کاربران و مشتریان برگرکینگ در صورت بازدید از شعبه های مندرج در اپ رسمی شرکت امکان کسب برخی از امتیازات مهم را خواهند داشت. به این ترتیب با جمع آوری مقدار مشخصی از امتیازات موردنظر انواع غذاهای جدید و محبوب منوی برگرکینگ به طور رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همین امر انگیزه بسیار زیادی در میان طرفدارهای برگرکینگ برای شرکت در کمپین موردنظر ایجاد کرده است.
نکته مهم درخصوص کمپین های بازاریابی برگرکینگ در طول ماه های اخیر واکنش مناسب این برند به شیوع ویروس کروناست. این برند در نخستین ماه های شیوع ویروس کرونا در تلاش برای ترغیب مشتریان و مخاطب هدفش به ماندن در خانه بود. بر این اساس بسیاری از خدمات و فرآیندهای ثبت سفارش را به صورت آنلاین انجام می داد. همچنین در تمام کمپین های بازاریابی اش نیز رعایت نکات بهداشتی را توصیه می کرد. با این حساب مشاهده کمپین تازه این برند و دعوت از مخاطب هدف برای بازدید از برخی از اماکن عجیب به نظر می رسد. کلید فهم این تغییر در الگوی بازاریابی برگرکینگ تغییر شرایط موجود است. اکنون اغلب مردم از خانه های شان خارج می شوند. این امر در ارتباط با نیاز مردم برای فعالیت کاری و بازگشایی اغلب کسب و کارها تعریف می شد بنابراین برگرکینگ در کمپین تازه ای به طور مشخص از یک هدف درست پشتیبانی کرده است. این هدف دعوت از مشتریان برای بازگشت دوباره به جامعه است.
بدون تردید بازگشایی شعبه های برگرکینگ در ایالات متحده برای بسیاری از طرفدارهای این برند خبر خوشی محسوب می شود. مدیران ارشد برگرکینگ برای رعایت نکات بهداشتی در شعبه های فعال شان سرمایه گذاری بسیار زیادی کرده اند. این امر شامل ضدعفونی کردن مداوم شعبه ها و همچنین ممنوعیت حضور بیش از اندازه مشتریان در سالن هاست. نتیجه این امر کاهش امکان ابتلا به ویروس کروناست.
کمپین تازه برگرکینگ دارای اهداف متنوعی است. بدون تردید یکی از اهداف اصلی کمپین هالووین برگرکینگ تشدید رقابت با مک دونالد است. این امر باید واکنش مناسبی از سوی مک دونالد به همراه داشته باشد. در غیر این صورت برگرکینگ برنده بازاریابی هالووین در صنعت فست فود خواهد بود. هدف بعدی این کمپین تقویت انگیزه مشتریانش برای خروج از خانه های شان است. این امر هماهنگی بسیار زیادی با شرایط جاری در اغلب کشورهای جهان دارد. هدف نهایی کمپین نیز بازنمایی حال و هوای عادی هالووین در شرایط کرونایی است.