اغلب کسب و کارها به خوبی از اهمیت داشتن استعدادهای جوان و افراد ماهر در تیم شان برای موفقیت در بازارهای رقابتی آگاهی دارند. این امر به کسب و کارها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کمک کرده و در فضای سنگین بازارهای جهانی به آنها برای بقا کمک می کند. یکی از نکات مهم در این میان فرهنگ سازمانی برندها برای اعضای شرکت است. به عبارت بهتر، اینکه چطور برخی از افراد در شرکت ها با عشق و علاقه کار می کنند، سوالی مهم است.
امروزه بسیاری از کارمندان از فعالیت در شرکت ها لذت نمی برند. جریان قوی جست و جو برای شغل های تازه و ترک شرکت از سوی کارمندان ماهر به طور مداوم به خوبی این نکته را بیان می کند. اهمیت اساسی ترک شرکت برای کسب و کارها مربوط به سختی های پیدا کردن کارمندان تازه در دنیای کسب و کار است. این نکته می تواند شرایط فعالیت کارآفرینان را به شدت تحت تاثیر قرار داده و وضعیت تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نیز تغییر دهد.
یکی از راهکارهای مناسب برای حفظ کارمندان در شرکت و افزایش میانگین کیفیت کارش شان مربوط به ایجاد فرهنگ مناسب در شرکت است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما مرحله اجرا مشکلات خاص خودش را خواهد داشت. چنین امری می تواند وضعیت کارآفرینان برای فعالیت و ایجاد فرصت های مناسب در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.
بدون تردید هر کارمندی برای فعالیت در یک شرکت به بهانه ای نیاز دارد. درست به همین خاطر شما باید بهانه لازم به کارمندان برای ادامه همکاری با برندتان را بدهید، در غیر این صورت هر روز گزینه های جذاب و تازه تری برای آنها در بازار مشاهده می شود. این امر می تواند شما را در موقعیت بسیار خطرناکی قرار داده و تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نیز بدل به امری غیرممکن سازد.
مطلب مرتبط: ضرورت توسعه فرهنگ سازمانی در شرایط دورکاری
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای کسب و کار است. امروزه بسیاری از برندها در عمل برای جلب نظر کارمندان شان و ادامه همکاری با آنها مشکلات بسیار زیادی دارند. درست به همین دلیل شما برای تقویت وضعیت تان در این میان باید روند فعالیت برند را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهید. ایجاد یک فرهنگ سازمانی برای تعامل بهتر کارمندان با هم و افزایش علاقه شان به ادامه کار در شرکت امری ضروری خواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهیم. این نکات به شما برای طراحی اولین فرهنگ سازمانی و راضی نگه داشتن کارمندان تان کمک خواهد کرد.
شروع کار با پرسش از چرایی
یکی از نکات مهم برای تبدیل فضای کاری شرکت به محیطی دوست داشتنی برای کارمندان مربوط به استفاده از ظرفیت های برند در زمینه بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی تمام مشتریان است. این امر شاید در نگاه نخست بسیار پیچیده به نظر برسد، اما در پیوند با چرایی حضور برندها در بازار قرار دارد. بی شک هر برندی از حضور در بازار یک قصد و نیت مشخص دارد. این هدف باید در طول زمان به خوبی دنبال شده و تمام استراتژی های یک شرکت براساس تلاش برای دستیابی به هدف موردنظر ساماندهی شود، در غیر این صورت شما هرگز توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهید داشت.
بسیاری از شرکت ها به طور مداوم با نارضایتی اعضای تیم های کاری نسبت به کیفیت کاری دیگر اعضا و همچنین فقدان امکانات لازم برای فعالیت مناسب رو به رو هستند. اگر شما هم چنین وضعیتی در شرکت تان دارید، باید به عنوان یکی از مدیران ارشد به دنبال پیش بینی شرایط برندتان باشید. این یعنی هدف اصلی از حضور در بازارها را مورد بررسی قرار داده و فرهنگ درونی برندتان را براساس تسهیل فرآیند دسترسی به حوزه موردنظر ساماندهی کنید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نکرده و شانس تان در این میان به شدت کاهش پیدا کند.
امروزه کارمندان از برندها انتظار بسیار زیادی ندارند. همین که شما امکانات لازم برای فعالیت آنها به بهترین شکل ممکن را فراهم کنید و فرهنگ سازمانی مناسب برای همکاری میان تمام اعضا را توسعه دهید، کیفیت کاری آنها به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا می کند.
انتخاب ارزش های برند
ارزش های هر برند باید از همان لحظه نخست فعالیتش به روشنی انتخاب و سپس بیان شود. متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به استفاده از ارزش های برند در این میان توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر در ادامه فعالیت کاری به طور مداوم با مشکلاتی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مشتریان یا حتی کارمندان رو به رو خواهند شد.
وقتی یک برند ارزش های مشخصی برای خودش ندارد، به مرور زمان هویتش از بین خواهد رفت. امروزه هویت هر برند در پیوند با ارزش های محوری اش است. این امر در تمام برندهای بزرگ به خوبی قابل مشاهده بوده و در این راستا برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دنبال می شود.
مطلب مرتبط: جایگاه فرهنگ سازمانی در کسب و کار برندهای بزرگ
امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط بسیار دشواری پیش رو دارند. دلیل این امر نیز عدم باور کارمندان به ارزش های اعلام شده از سوی شرکت است. درست به همین خاطر شما باید پا را فراتر از اعلام صرف ارزش های برند گذاشته و از آنها در راستای توسعه فرهنگ سازمانی سود ببرید. چنین امری تمام کارمندان را در فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دخیل ساخته و توانایی شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت ارتقا می دهد.
بسیاری از کارمندان هرگز انگیزه کافی برای استفاده یا احساس تعلق به فرهنگ شرکت ها را پیدا نمی کنند. دلیل این امر نیز بی توجهی در فرهنگ شرکت ها به انگیزه های کارمندان و نیازهای شان در محیط کار است. درست به همین خاطر برندهای بزرگ به طور مداوم نیازها و ایده های کارمندان شان را در فرآیند ایجاد ارزش های کاری دخیل می کنند. این امر در نهایت یک فرهنگ کاری بسیار عالی و دارای انعطاف بالا را به ارمغان خواهد آورد. چنین امری برای بسیاری از برندها کاربردی بوده و توانایی شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت ارتقا می دهد.
ایجاد انجمن برند
انجمن برند فقط محلی برای گردهمایی مشتریان وفادار شما نیست. گاهی اوقات برای جلب نظر کارمندان نیز شما باید اقدام به راه اندازی انجمن نمایید. امروزه تعامل میان کارمندان با هم و مدیران ارشد باید در فضایی بسیار فراتر از محیط کار دنبال شود. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بسیار عالی بر روی مخاطب هدف را داده و شرایط تان در بازار را نیز به شدت بهینه سازی خواهد کرد. این امر برای شمار بالایی از برندها نکته مهمی محسوب می شود.
وقتی کارمندان شما سطح تعامل بالایی با هم و مدیران ارشد داشته باشند، پیام آن برای دیگران بسیار روشن خواهد بود. این نکته به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. امروزه شمار بسیار زیادی از برندها به طور مداوم در قالب انجمن کارمندان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی متعدد و همچنین مراسم های دورهمی می کنند. این امر نقش مهمی در تقویت روحیه و انگیزه کارمندان برای فعالیت بهتر دارد.
اگر برند شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف سختی های زیادی را متحمل شده است، امروزه باید شرایط تان را به طور کامل تغییر دهید. این امر می تواند به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و موقعیت تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تقویت نماید.
بدون تردید ایجاد انجمن برای کارمندان تفاوت محسوسی با انجمن مشتریان دارد. درست به همین خاطر اگر شما در ابتدای راه احساس نابلدی دارید، می توانید به سادگی هرچه تمام تر از افراد حرفه ای در این میان کمگ گرفته و مسیرتان را ساده تر از هر زمان دیگری سازید.
بسیاری از کارآفرینان در مواجهه با شرایط دشوار اقدام به استفاده از سخت ترین گزینه در دسترس می کنند. این امر می تواند برای آنها دردسرهای زیادی به همراه داشته و شانس شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم شرایط تان را تقویت کرده و به دنبال بهینه سازی مسیرتان با استفاده از راهنمایی های حرفه ای باشید.
بسیاری از برندها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امکان بهینه سازی بر روی مخاطب هدف را ندارند. دلیل این امر ارتباط ضعیف میان برندها با کارمندان شان است. شما هر چقدر هم که اهداف و مزایای رنگارنگی برای مشتریان در نظر بگیرید، باز هم در صورتی که کارمندان تان با شما ارتباط خوبی نداشته باشند هیچ کدام از اهداف محقق نخواهد شد. درست به همین دلیل برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید راهکارهای حرفه ای را مد نظر قرار دهید. مهمترین نکته در این میان ایجاد یک انجمن مخصوص برای کارمندان شرکت به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است.
مطلب مرتبط: بهترین ایده های تفریحی برای تقویت روحیه کارمندان شرکت
تاکید بر روی چشم انداز خاص برند
هر برندی در دنیای کسب و کار علاوه بر ارزش های متعدد دارای برخی چشم اندازهای اساسی نیز هست. شاید ارزش های یک برند متفاوت و حتی دارای تعدد بالایی باشد، اما در مورد چشم انداز همه چیز در پیوند و نزدیکی با هم قرار دارد. بنابراین شما نمی توانید از چشم اندازه ای عجیب یا غیرمرتبط با حوزه کاری تان سود ببرید.
چشم انداز یک شرکت به خوبی اهداف پیش رو و نحوه فعالیت آن در مواجهه با پدیده های متفاوت را مشخص می سازد. به عنوان مثال، چشم انداز برندی مثل تسلا ایجاد سهولت در حمل و نقل مردم و کاهش مصرف سوخت های فسیلی است. این امر نوعی چشم انداز حرفه ای برای این شرکت محسوب می شود. اگر چشم انداز شما در بازار به خوبی طراحی شده و جذابیت خاصی هم داشته باشد، کارمندان هم به آن توجه نشان خواهند داد.
بدون تردید امروزه کارمندان حاضر به استفاده از حقوق و مزایای کمتر برای عضویت در برندهای بزرگ هستند. این امر به دلیل میزان رفتار حرفه ای در شرکت های موردنظر و همچنین جذابیت چشم انداز پیش روی شان است. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه وضعیت تان را به روز رسانی کرده و موقعیت تان در این میان را تقویت نمایید.
شمار بالایی از برندهای بزرگ در شرایط کنونی به جای فروش محصولات شان به مشتریان در تلاش برای فروش چشم انداز برندشان هستند. این امر به مشتریان انگیزه کافی برای خرید محصولات یک برند حتی با سطح قیمت بالاتر را نیز می دهد. نکته مهم در این میان تلاش برای جذب کارمندان به چشم انداز برند است. این امر باید درست مانند تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان صورت گیرد، در غیر این صورت دیر یا زود شما تمام مشتریان مناسب برندتان را از دست خواهید داد. این امر می تواند فرصت های پیش روی شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و در نهایت استعدادهای برتر برندتان را تقدیم رقبا نماید.
ایجاد سنت ها و عادت های مخصوص برند
هر فرهنگی در دنیا برخی از سنت ها را با خود به همراه دارد. این سنت ها می تواند برای مردم اهمیت ویژه ای داشته و یادآوری ارزش های خاصی نیز باشد. شما هم در دنیای کسب و کار باید به طور مداوم ارزش های مهم کاری را در ذهن داشته باشید. این امر می تواند انگیزه کارمندان برای رعایت ارزش های موردنظر و ادامه همکاری با شما را تقویت نماید. درست به همین خاطر بسیاری از برندها که در زمینه ایجاد فرهنگ سازمانی برای برند فعالیت دارند، اقدام به ایجاد سنت های مهم نیز می کنند.
بدون تردید بسیاری از برندها برای ایجاد سنت های کاری دردسرهای زیادی را تحمل می کنند. این امر شیوه ای ساده و بی دردسر برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان نیست. با این حال بهانه ای عالی برای ایجاد رابطه ای نزدیک تر میان تمام اعضای شرکت محسوب می گردد.
یادتان باشد سنت های یک فرهنگ سازمانی گاهی اوقات به طور ناخودآگاه پدید می آید. یکی از نمونه های رایج در این میان جشن های اداری به هنگام موفقیت های بزرگ است. این امر شاید از سوی مدیران ارشد ایجاد نشده باشد، اما در شرکت هایی که فرهنگ همکاری بالایی دارند نوعی عادت رایج محسوب می گردد. با این حساب اگر یک سنت به طور ناخودآگاه در میان کارمندان شما شکل گرفت، نباید خیلی تند در برابر آن مقاومت نشان دهید، در غیر این صورت شاید خیلی راحت موقعیت های تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست داده و شانس تان در این میان را نیز از بین ببرید.
طراحی تقویم شرکت
تقویم های کاری به طور معمول شامل شرح وظیفه هر تیم یا حتی هر فرد در شرکت است. این امر برای کارمندان نوعی خط کاری و وظایف متعدد را ترسیم می کند. درست به همین دلیل اگر شما از تقویم موردنظر خارج شوید، دیگر توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهید داشت. این امر می تواند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات بسیار زیادی را به همراه داشته و توانایی شما برای بهینه سازی موقعیت تان را افزایش دهد.
یکی از شیوه های جالب برای تعامل میان مدیران و کارمندان یک شرکت تلاش برای تاثیرگذاری بر روی آنها با استفاده از شیوه های متفاوت تقویم کاری است. چنین تقویم هایی می تواند شامل روزهای مرخصی و تعطیلی نیز باشد. همچنین استفاده از تقویم های مورد نظر برای افزایش انگیزه کارمندان به منظور استفاده از موقعیت های آموزشی و تقویت روحیه کاری نیز مناسب خواهد بود. شما با این حساب امکان تاثیرگذاری بسیار عالی بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شرایط تان را به طور قابل ملاحظه ای تغییر می دهد.
بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط دشواری را طی می کنند. این امر می تواند موقعیت های کاری و همچنین نحوه تعامل با کارمندان را نیز شامل شود. در این میان یک فرهنگ کاری در کنار تقویمی دقیق برای یادآوری انواع سنت های درون شرکتی یا ارزش های مهم شرکت امری ضروری خواهد بود.
مطلب مرتبط: تقویت روحیه کارمندان در دوران دورکاری با تکنیک های طلایی
گاهی اوقات برخی از مدیران مایل به سخنرانی برای اعضای تیم یا کل کارمندان شرکت هستند. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از موقعیت های مناسب و اعلام قبلی چنین سخنرانی هایی است. در یک تقویم دقیق و حساب شده می شود بازه های زمانی مناسب برای سخنرانی های کاری را نیز تعیین کرد. اگر در این میان شما فرصت لازم به اعضای شرکت برای بیان دیدگاه های شان را بدهید، فرهنگ تعامل و ابراز عقیده در شرکت به طور قابل ملاحظه ای توسعه پیدا خواهد کرد. این امر می تواند برای شما جذابیت های بسیار زیادی به همراه داشته و توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت تقویت نماید.
استفاده از یک فرهنگ سازمانی قوی برای بسیاری از شرکت ها امر رایجی نیست. درست به همین دلیل در فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم دچار مشکل می شوند. همچنین کارمندان شان نیز انگیزه و روحیه کافی برای فعالیت کاری با کیفیت بالا را از دست می دهند. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان در دنیای کسب و کار هستید، باید هرچه زودتر نسبت به ایجاد تغییراتی در روند کاری تان اقدام کرده و با استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله فرهنگ سازمانی تان را توسعه دهید.