آیا کسب و کار شما تا به حال احساس جا ماندن از بازار رقابتی را داشته است؟ بسیاری از برندها در شرایط کنونی به طور مداوم احساس ناتوانی برای رقابت مناسب با دیگر کسب و کارها را دارند. این امر نوعی گرایش طبیعی در میان کسب و کارها در حوزه های مختلف محسوب می شود. دلیل این امر ضعف برندسازی و توسعه آگاهی مشتریان از کسب و کار در میان برندهای مختلف است. وقتی یک برند برای مخاطب هدف به اندازه کافی شناخته شده نباشد، جلب نظر آنها و فروش بیشتر دشوار خواهد بود.
توسعه آگاهی مشتریان درباره برند یکی از مهمترین استراتژی ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. امروزه برندهایی نظیر آدیداس یا پوما به راحتی امکان جلب نظر مخاطب هدف را دارند. دلیل این امر شناسایی سریع برندهای موردنظر از سوی مخاطب هدف است. سرمایه گذاری مناسب بر روی حوزه بازاریابی و برندسازی موجب بهبود توانایی رقابت کسب و کارها در بازارهای مختلف می شود. در ادامه مقاله کنونی 4 راهکار مناسب برای بهبود وضعیت برندسازی کسب و کارها را مورد توجه قرار خواهیم داد.
همکاری با اینفلوئنسرها
همکاری با اینفلوئنسرها مزیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. همکاری با افراد مشهور و تاثیرگذار همیشه در قالب شبکه های اجتماعی یا فضای آنلاین صورت نمی گیرد. بسیاری از برندها اقدام به طراحی بیلبورد یا طرح های گرافیکی دیگر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می کنند. اگر کسب و کار شما تمایل به همکاری با اینفلوئنسرها دارد، باید اندکی جست وجوی اولیه را انجام دهید. این امر موجب بهبود توانایی کسب و کار شما برای یافتن اینفلوئنسرهای متخصص و دارای توانایی تاثیرگذاری برای مخاطب هدف خواهد شد.
مطلب مرتبط: 6 نکته ای که در هنگام برندسازی باید به آنها توجه داشته باشید
متاسفانه برخی از برندها به دنبال همکاری صرف با اینفلوئنسرهای دارای فالوورهای گسترده هستند. این امر از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط دشواری را ایجاد خواهد کرد. مهمترین مسئله در این میان اولویت ارتباط تخصص اینفلوئنسرها با کسب و کار به جای دیگر نکات است. اگر این امر مدنظر برندها قرار نگیرد، همکاری میان آنها بسیار دشوار خواهد شد. معنای اصلی این امر ضرورت تعامل با اینفلوئنسرهای محلی است. چنین اینفلوئنسرهایی اگرچه فالوورهای کمتری دارند، اما سطح تاثیرگذاری شان در بازارهای خاص بسیار بیشتر است.
تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
تولید محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی استراتژی تازه ای نیست، با این حال برخی از برندها به طور مداوم اقدام به صرف نظر از بازاریابی در این فضا می کنند. استفاده از تکنیک های تازه و تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف با ایده های خلاقانه محورهای اصلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. چنین امری برای بسیاری از برندها تازگی دارد. دلیل این امر بی توجهی مداوم آنها به چنین امری است. وقتی کسب و کارها به طور مداوم نسبت به استفاده از برخی شیوه های تازه بی توجه باشند، ریزش در مخاطب هدف شان طبیعی خواهد بود.
همکاری با آژانس های بازاریابی یا دست کم الگوبرداری از برندهای بزرگ راهکاری مناسب برای بهبود وضعیت بازاریابی برندهاست. این امر وضعیت برندها را به طور قابل ملاحظه ای در شبکه های اجتماعی بهبود خواهد داد.
اعطای هدیه های مختلف به مشتریان
الگوهای بازاریابی دیجیتال در طول سال های اخیر به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا کرده است. این امر موجب اهمیت یافتن اعطای هدیه های مختلف به مشتریان از سوی برندها شده است. این امر در قالب های مختلفی نظیر برگزاری مسابقه برای برند یا دست کم قدردانی از مشتریان وفادار صورت می گیرد. اگر هدیه های موردنظر از میان محصولات اصلی شرکت انتخاب شود، میزان تاثیرگذاری به مراتب بیشتری خواهد داشت بنابراین باید در تمام مراحل برندسازی به این نکته مهم توجه نماییم.
برخی از برندها برای اعطای هدیه به مخاطب هدف هدیه های غیرمرتبط با کسب و کارشان انتخاب می کنند. این امر تاثیرگذاری بسیار اندکی بر روی مخاطب هدف برجای خواهد گذاشت.
استفاده از امکانات تبلیغاتی
ابزارهای تبلیغاتی یکی از مهمترین گزینه ها برای برندسازی محسوب می شود. هرچه یک برند بیشتر در دسترس مخاطب هدف باشد، تمایل آنها برای خرید بیشتر خواهد شد. یکی از دلایل اصلی کاهش فروش برندها در بازه های زمانی مختف کاهش توجه شان به بحث تبلیغات است. امروزه حتی برندهای بزرگ نیز بی نیاز از تبلیغات جذاب نیستند.
مطلب مرتبط: برندینگ یا برند سازی دقیقا به چه معناست؟
بدون تردید تبلیغات ارتباط معناداری با برندسازی دارد بنابراین ایجاد تیم تخصصی تبلیغات در شرکت ضروری خواهد بود. در غیر این صورت محتوای تبلیغاتی برند ماهیت غیرحرفه ای خواهد داشت.