شنبه, ۱۷ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Sat, 7 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز
مروری بر بهترین کمپین های مارکتینگ دنیا

بهترین کمپین های بازاریابی ۲۰۲۴

7 ساعت پیش ( 1403/6/17 )

دنیای بازاریابی دائما در حال تغییر و تحول است. درست به همین خاطر آشنایی با کمپین های موفقی که در طول یک سال نظر مخاطبین و صدالبته کارشناس های سختگیر را جلب کرده، درس های زیادی به همراه خواهد داشت. خب شما همیشه لازم نیست چرخ را از ابتدا اختراع کنید . گاهی اوقات الگوبرداری از دیگران چندان بی ربط نخواهد بود. به علاوه، همیشه ترکیب ایده های موفق دیگران یک نتیجه جذاب برای تان به همراه می آورد. 

نکته کلیدی در اینجا شناسایی کمپین های موفق است. خب همین طور الکی که نمی شود یک کمپین را موفق قلمداد کرده و سراغ استفاده از آن در عمل رفت. گاهی اوقات کپی برداری از یک کمپین کلیشه ای نه تنها مزیتی برای برند به همراه ندارد، بلکه اوضاع را به ضرر آن نیز سامان خواهد داد. به همین خاطر ضروری است از همان ابتدا انتخاب های درستی داشته باشید. 

ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین نکات در رابطه با طراحی کمپین های جذاب را با شما در میان بگذاریم. البته در این میان خبری از یک کلاس درس کلیشه ای نخواهد بود. در عوض ما سراغ برخی از موفق ترین کمپین های بازاریابی امسال خواهیم رفت. 

قبول دارم هنوز سال جاری تمام نشده، اما تا همین جا هم برخی از کمپین های بازاریابی حسابی خوش درخشیده اند. پس بد نیست نیم نگاهی به آنها داشته و عوامل موفقیت شان را بررسی کنیم. 

معیارهای ما برای ارزیابی یک کمپین به عنوان موفق اول از همه میزان ترند شدن آن است. خب واکنش کاربران نسبت به یک کمپین در دنیای آنلاین حرف اول و آخر را می زند. به علاوه، شما قرار نیست کلی هزینه کرده تا فقط اسم برندتان را سر زبان ها بیندازید. در عوض بازگشت سرمایه به طور منطقی و فروش مناسب نیز باید در کانون توجه قرار گیرد. این امر به شما کمک خواهد کرد تا بودجه خوبی برای کمپین های بعدی تان فراهم سازید. 

بهترین کمپین های بازاریابی ۲۰۲۴

آخرین نکته ای که در این میان برای ارزیابی درباره وضعیت کمپین ها کلیدی است، میزان اعتبار برندهاست. خب برندهایی که اعتبار و آوازه بهتری در بازار دارند، همیشه کمپین های شان بیشتر در کانون توجه قرار می گیرد. بنابراین شما در ادامه با کمپین هایی رو به رو خواهید شد که از هر نظر امتحان شان را پس داده اند. خب اجازه دهید دیگر برویم سراغ بخش اصلی ماجرا. این شما و این هم بهترین کمپین های نیمه اول سال ۲۰۲۴.

مطلب مرتبط: بهترین کمپین های بازاریابی واقعیت مجازی (VR)

بهترین کمپین های سال ۲۰۲۴

شاید انتظار داشته باشید در این فهرست فقط سراغ برندهای بزرگ و نام آشنای دنیا برویم. اگرچه در فهرست ما همیشه جا برای برندهای بزرگ و موفق وجود دارد، اما نیم نگاهی به کسب و کارهای جویای نام هم داشته ایم. خب اجازه دهید برویم سراغ فهرست طلایی مان. 

آرسنال و دنیای مُد

طرفداران فوتبال مدت هاست برای حمایت از تیم شان دیگر به خرید کلاه با لوگو باشگاه اکتفا نمی کنند. در عوض شبکه های اجتماعی پر شده از کری خواندن هایی که انگار انتها ندارد. درست به همین خاطر تیمی مثل آرسنال حسابی در شبکه های اجتماعی فعال است.

یکی از نکات جالب درباره این قول انگلیسی تمایل بالای طرفدارانش به دنیای مد است. به طوری که در یک نظرسنجی رسمی از سوی کانون هواداران این تیم، تقریبا نیمی از طرفداران این باشگاه مشتری دائمی برندهای لوکس پوشاک هستند. همین نکته کافی بود تا آرسنال بری رونمایی از پیراهن سوم فصلش دست به نوآوری های تازه بزند. 

نمی دانم چقدر دنیای فوتبال را دقیق پیگیری می کنید، اما کیت سوم امسال آرسنال واقعا یک شاهکار هنری است. به طوری که حتی برای یک مهمانی مهم هم می شود روی آن حساب کرد. این امر به طور مشخص با هدف کلی نظر هواداران اهل مد تیم آرسنال صورت گرفته است. 

برند آدیداس که اسپانسر رسمی پیراهن آرسنال است، خیلی خوب المان های ورزشی را با نکات مربوط به مد و طراحی به‎روز ترکیب کرده است.  در ویدئوی اصلی رونمایی از پیراهن جدید آرسنال برخی از بازیکنان سرشناس تیم با جمعی از هواداران مشغول خوشگذرانی دیده می شوند. در حالی که بساط پیک نیک به راه است. همه لباس های جدید آرسنال را به تن دارند. گاهی اوقات به همین سادگی امکان اثرگذاری بر روی مخاطب وجود دارد. 

نکته ای که درباره آرسنال و به طور کلی آدیداس جالب است، فراهم سازی شرایط مناسب برای خرید ساده طرفداران است. به طوری که هواداران آرسنال نه تنها از تخفیف های ویژه برخوردار هستند، بلکه امکان بسیار خوبی برای تحویل رایگان سفارش شان نیز دارند. ماجرا جالب شد، نه؟

آرسنال درک درستی از سلیقه طرفدارانش و طراحی کیت سومش برای کسانی که عاشق لباس های مد روز و برند هستند، داشت.  به طوری محال است طرفدار آرسنال باشید و این کیت وسوسه تان نکند تا دست به جیب شوید.

کی اف سی و گوش دادن به مشتریان

تا جایی که یادمان می آید، از قدیم بین کارآفرینان حرف از این بوده که همیشه حق با مشتریان است. خب این ضرب المثل برای بسیاری از نسل ها الگوی مهمی بوده و هنوز هم بسیاری از مردم از آن به عنوان اصل اساسی حقوق مشتریان یاد می کنند. کی اف سی نیز این نکته را به خوبی می داند. البته گاهی اوقات از قصد آن را اجرا نمی کند. ماجرا عجیب شد نه؟

سال هاست که مشتریان کی اف سی دوست دارند برگر بوقلمون نیز به منوی این فست فود نوستالژیک اضافه شود. با این حال مدیران این برند هیچ وقت تن به چنین خواسته ای نداده اند. آخرین برخورد مخالفت آمیز این برند در کریسمس امسال روی داد. وقتی که همه مشتریان انتظار عرضه برگر بوقلمون را داشتند، اما بازهم کی اف سی نشان داد یک دنده تر از این حرف هاست. آنها حتی برای این اقدام شان یک کمپین بازاریابی نیز طراحی کردند. 

مطلب مرتبط: بهترین کمپین های بازاریابی دنیا کدامند؟

ماجرا از این قرار است که کی اف سی همیشه خودش را به عنوان تولیدکننده انواع فست فودهای مبتنی بر گوشت مرغ معرفی کرده است. درست به همین خاطر از تهیه و توزیع غذاهایی با گوشت های دیگر اجتناب می کند. مشتریان کی اف سی نیز به خوبی این نکته را می دانند. به همین خاطر همیشه درخواست شان برای ایجاد تنوع در منو بدل به اعتراضی همه جانبه نمی شود. 

کی اف سی با کمپین خودش در کریسمس امسال نشان داد همیشه بر روی ماهیت اصلی برندش پافشاری می کند. در این میان فرقی ندارد دیگران چقدر سخت در تلاش برای تغییر عقیده این برند باشند. 

نکته مهمی که کمپین کی اف سی را متمایز می کند، تلاش آنها برای نشان دادن اهمیت نظرات مشتریان است. در واقع آنها علی رغم سیاست سفت و سخت شان برای تمرکز بر گوشت مرغ، نشان دادند صدای مشتریان را به خوبی می شوند. شاید به همین خاطر بسیاری از مشتریان این برند بازهم با وجود مخالفت های پی در پی کی اف سی به آن وفادار هستند. 

درس مهم کی اف سی در این کمپین لزوم توجه به نظرات مشتریان، حتی وقتی قصدی برای اجرای آنها ندارید، است. این مسئله به مشتریان نشان می دهد صدای شان به مدیران برند رسیده و برای آنها اهمیت دارد. با این حال خیلی وقت ها و مدیران و کارآفرینان به راحتی قید این مسئله را می زنند. به همین خاطر به طور مداوم شکاف میان کارآفرینان و مشتریان بیشتر می شود. تا جایی که دیگر مشتریان انگیزه ای برای ادامه خرید یا وفاداری به یک برند نداشته باشند. 

هاینز و صنعت دکوراسیون داخلی

هاینز و صنعت دکوراسیون داخلی

سس کچاپ هاینز در طول دهه های متمادی طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. به طوری که خیلی از مردم بدون هاینز اصلا غذا از گلوی شان پایین نمی رود. در کنار این مسئله رنگ خاص سس کچاپ هاینز نیز حسابی جنجال برانگیز شده است؛ چراکه طیف خاصی از رنگ قرمز بوده و حتی به طور انحصاری برای هاینز ثبت رسمی شده است. 

شاید فکر کنید هیچ پیوند خاصی میان هاینز به عنوان یک برند فعال در زمینه تولید انواع سس و صنعت دکوراسیون داخلی نیست. خب در این صورت کمپین جدید هاینز اینجاست تا ذهنیت تان را کاملا تغییر دهد. 

ماجرا از این قرار است که هاینز با همکاری شرکت لیک (Lick) دست به عرضه محدود رنگ های دکور دقیقا مطابق با رنگ سس کچاپش زد. شرکت لیک یکی از برندهای شناخته شده در صنعت دکوراسیون داخلی است. از آنجایی که تایمز دوست نداشت اولین تجربه اش در یک حوزه تازه با اما و اگر همراه شود، یک راست رفت سراغ برند خوشنامی مثل لیک. 

بی شک عرضه رنگ قرمز مخصوص هاینز برای دکور داخلی ایده عجیبی به نظر می رسد، اما برای کسانی که عاشق دنیای خوراکی و به ویژه سس کچاپ هاینز هستند، این مسئله مثل رویایی حیرت انگیز است. 

نکته مهمی که درباره کمپین هاینز باید مدنظر داشت، اهمیت مطالعه بازار است. خب مدیران هاینز قبل از اینکه دست به چنین اقدام عجیبی بزنند، به خوبی شرایط را زیر و رو کرده بودند. آنها متوجه علاقه بخش زیادی از مشتریان شان برای استفاده از طیف خاص رنگ قرمز سس خود در رنگ آمیزی منزل شان شدند. به همین خاطر بدون هیچ اتلاف وقتی سراغ عرضه آن رفتند. اینطوری تجربه مشتریان از هاینز دیگر فقط به دنیای طعم ها محدود نمی شود. 

خلق تجربه های تازه برای مشتریان هر چقدر هم که جنجالی باشد، ارزشش را دارد. البته به شرط اینکه خیلی خوب شرایط را ارزیابی کرده و حوزه ای مشخص را به سود خودتان انتخاب کرده باشید. این دقیقا همان کاری بود که هاینز به بهترین شکل ممکن انجام داد. پس اگر مطالعه بازار را به خوبی انجام داده اید، دیگر نیازی به نگرانی نیست. 

مطلب مرتبط: بهترین کمپین های بازاریابی از نظر تعامل با مخاطب هدف

هتل های هیلتون و ماجراجویی در تیک تاک

هتل های هیلتون و ماجراجویی در تیک تاک

هتل های هیلتون یکی از بهترین هتل های زنجیره ای در دنیا محسوب می شود که دهه ها قدمت دارد. شاید فکر کنید برندی با این همه قدمت دیگر به فکر بازاریابی، آن هم در تیک تاک نیست. خب در این صورت باید کمپین «ماندن» از هیلتون را به شما معرفی کنیم. این کمپین حاوی چندین ویدئوی ۱۰ دقیقه در تیک تاک است. 

ماجرا از این قرار است که هیلتون با همکاری اینفلوئنسرهای مختلف در سراسر دنیا تجربه اقامت در هتل های خود را به کاربران نشان داد. به طوری که در طول ۱۰ دقیقه مخاطب از زبان اینفلوئنسرهای مشهور با انواع و اقسام خدمات خاص این برند آشنا شود. 

اولین نکته عجیبی که درباره کمپین هیلتون به نظر می رسد، مدت زمان هر ویدئوست. خب این روزها کمتر کسی به ویدئوهای بازاریابی طولانی روی خوش نشان می دهد. به همین خاطر در ابتدا تردیدهای زیادی نسبت به کمپین این هتل قدیمی وجود داشت. با این حال جذابیت حضور اینفلوئنسرها کار خودش را کرد. به علاوه، مردم دوست دارند تجربه ای مجازی از اقامت در یکی از بهترین هتل های دنیا داشته باشند. این موارد موجب شد تا حجم بالایی از کاربران در تیک تاک نسبت به کمپین تازه این برند واکنش های بی نهایت مثبتی نشان دهند. این نکته ای بود که حتی مدت زمان طولانی ویدئوهای تیک تاک هیلتون را بدل به گزینه ای بی نهایت جذاب کرد. 

معمولا مردم انتظار کمپین های بازاریابی عجیب یا نوآورانه از سوی هتل ها را ندارند. انگار که یک هتل صرفا کسب و کاری قدیمی است که باید یک  گوشه نشسته و در انتظار مخاطب باشد. خب این تصویر کلیشه ای به خوبی از سوی هیلتون در طول دهه های اخیر تغییر کرده است. جایی که این برند به غیر از نوآوری در بازاریابی در زمینه خدمات مربوط به هتلداری نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. 

نایک و حمایت از ورزش بانوان

نایک یکی از الهام بخش ترین برندهای دنیا در عرصه ورزش محسوب می شود. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای دنیا نه تنها در تبلیغات این برند حضور دارند، بلکه حتی برخی از کمپین های قدیمی نایک الهام بخش آنها برای ورود به دنیای ورزش بوده است. همین نکته برای درک میان اثرگذاری این برند در دنیای امروز کافی به نظر می رسد. 

مسئله ای که نایک در سال ۲۰۲۴ روی آن دست گذاشته، حمایت از ورزش بانوان است. خب اغلب اوقات حمایت و توجه کمتری در رابطه با ورزش بانوان صورت می گیرد. نایک در کمپین امسال خود تلاش کرده تا حد امکان به بهبود توجه به ورزش بانوان کمک کند. 

در این کمپین از نوستالژی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه استفاده شده است. این در حالی است که کمتر کسی حتی یادش است یک سال بعد از آن تاریخ جام جهانی فوتبال بانوان برگزار شده است. نایک در این کمپین تلاش کرده نشان دهد فوتبال بانوان نیز پتانسیل و استعدادهای درست اندازه فوتبال مردان دارد.  کاری که هرچند بی نهایت جذاب به نظر می رسد، آما هنوز راه زیادی تا جلب نظر عمومی نسبت به ورزش بانوان دارد.

بی شک نایک به خاطر فعالیت متفاوتش در دنیای کسب و کار ستایش های زیادی در طول دهه های اخیر دریافت کرده است. البته در رابطه با وضعیت امسال بیشتر به خاطر پرداختن به مسئله نابرابری در ورزش مردان و زنان قابل تقدیر است. درست به همین خاطر کمپین این برند در میان برخی از معتبر و تاثیرگذارترین کمپین های سال جاری قرار می گیرد. مسئله ای که باید به طور دقیق از سوی سایر بازاریاب ها نیز مورد واکاوی قرار گیرد. خب اگر نایک توانسته در این حوزه موفق شود، چرا شما نتوانید؟ 

مطلب مرتبط: طراحی کمپین بازاریابی با ایده های مورد علاقه مشتریان

نسخه جدید دایابلو (Diablo)

دنیای گیم حال و هوای خاصی دارد. رونمایی از یک عنوان بازی تازه طوری گیمرها را سرحال می آورد که حتی تصورش را هم نمی کنید. خب این اتفاقی است که درباره بازی دایابلو به بهترین شکل روی داده است. اگر از طرفداران بازی های استراتژیک باشید، خیلی خوب دایابلو را می شناسید. البته از زمان عرضه آخرین نسخه آن تقریبا یک دهه می گذرد. به همین خاطر طرفداران آن هنگام رونمایی از کمپین مربوط به نسخه جدید این بازی در سال کاری سر از پا نمی شناختند. 

منتظر ماندن مشتریان برای یک محصول تازه یا آپدیتی از محصولی شناخته شده همیشه هیجان زیادی ایجاد می کند. این درست همان مسئله ای است که دست اندرکاران دایابلو بدان توجه کرده اند. البته انتظاری 10 ساله شاید کمی زیاد باشد، اما طرفداران صنعت گیم به این مدل انتظارهای طولانی عادت دارند. 

یک محصول نوستالژیک وقتی همراه با کمپینی جذاب باشد، همیشه هیجان زیادی به همراه خواهد داشت. این مسئله ای است که درباره دایابلو رخ داده است. البته از آنجایی که طرفداران این بازی مدت ها منتظر بوده اند، این عنوان بازی در کمپین خودش یکبار تاریخچه خود و همچنین سیر تحول بازی را مرور کرده است. همین امر خاطرات زیادی را برای گیمرها زنده کرده است. 

استفاده از قدرت خاطرات در صنعت بازاریابی همیشه مزیت مهمی محسوب می شود. شما می توانید با استفاده از سابقه برندتان در بازار بر روی مخاطب اثرگذاری بهتری به همراه بیاورید. این مسئله ای است که گاهی اوقات اوضاع یک برند را در مقایسه با سایر کسب و کارها حسابی تغییر می دهد. پس بد نیست اگر کسب و کار شما هم در بازار وضعیت متفاوت و سابقه ای طولانی دارد، از آن به سود خود استفاده کنید. 

سخن پایانی

موفق ترین کمپین های سال 2024

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهم و موفق ترین کمپین های سال کاری را زیر ذره بین ببریم. حالا این شما هستید که باید از درس های مربوط به این کمپین ها برای طراحی محتوای بازاریابی بهتر برای برندتان استفاده کنید. 

مطلب مرتبط: طراحی و راه اندازی کمپین بازاریابی با یک راهنمای کامل

یادتان باشد، کپی برداری از کمپین های موفق بدون هیچ خلاقیتی هرگز شما را به قله های موفقیت نمی رساند. در عوض هنر شما در استفاده ترکیبی از کمپین های مختلف نهفته است. جایی که می توانید به کمک کمپین های مختلف یک ایده تازه را خلق کنید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. هرجا هم مشکلی داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز آماده کمک به شما هستند. 

منابع:

https://blog.gwi.com

https://www.designrush.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2msO5Ykb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه