شنبه, ۱۲ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 2 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

شاید کمتر صنعتی در دنیا مثل خودرو سازی در طول دهه های متمادی ثباتش از نظر میزان فروش را حفظ کرده باشد. مردم هنوز هم علی رغم توسعه حیرت انگیز وسایل حمل و نقل عمومی تمایل زیادی برای خرید اتومبیل دارند. همین امر کمپانی های بزرگ دنیا را سال به سال به سوی تولید محصولات بهتر هدایت می کند. البته در این میان میزان رقابت دست کمی از جام جهانی فوتبال ندارد. همانطور که در تورنمنت های بزرگ ورزشی فقط چند تا تیم مشخص شانس قهرمانی دارند، اینجا هم برندهایی مثل تویوتا یا مرسدس بنز حرف اول و آخر را می زنند.

شاید فکر کنید بی ام و و فورد به خاطر خوش شانسی و تولید محصولات باکیفیت بدل به گزینه هایی بی نهایت محبوب برای مردم سراسر دنیا شده اند. خب در این صورت کمی حق با شماست، اما ماجرا به طور کامل در این مورد خلاصه نمی شود. راستش را بخواهید، اینجا ردپای بازاریابی نیز کاملا مشهود است. خب پیش خودتان فکر نکرده اید که بازاریابی خیلی راحت از صنعت خودروسازی حذف می شود؟

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کارآفرینان در هر حوزه ای نیاز به بازاریابی دارند. با این حال شما نمی ‏توانید به این سادگی بازاریابی را شروع کرده و انتظار نتایج حیرت انگیز داشته باشید. در عوض باید کمی کار را به خودتان سخت بگیرید. مثلا به جای اینکه از کلیشه های رایج استفاده کنید، دنبال ایده های تازه یا حتی ترکیبی باشید. اینطوری حتی اگر صنعت اتومبیل رقابت بسیار شدیدی هم داشته باشد، شما به مرور زمان جایگاه خودتان را پیدا خواهید کرد. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف کمک شایانی نماید. پس منتظر چه هستید؟ اگر به یک راهنمای اصولی برای شروع کارتان در این حوزه نیاز دارید، کافی است در ادامه با ما همراه باشید. 

بازاریابی در صنعت خودرو: یک راهنمای عملی

بازاریابی در صنعت خودرو

صنعت خودرو اول از همه آدم را به یاد مسابقات هیجان انگیز فرمول یک می اندازد. جایی که تمام برندهای خودروسازی دنیا دنبال کسب رتبه های برتر در مسابقات مهم هستند. این امر موجب شده هر سال نه تنها کلی خودروی تازه روانه بازار شود، بلکه جنگ و دعوای بی پایانی بر سر راننده های کاردرست در بگیرد. البته شما در این میان لازم نیست نگران رانندگی یا لایی کشیدن باشید، در عوض باید خودتان را برای تولید محتوای مناسب از دل موضوعات و اخبار صنعت خودرو آماده کنید.

مطلب مرتبط: گزارشی از یک کسب و کار پررمز و راز / نمایشگاه داری اتومبیل؛ شغل لوکسی که سود خالص 20 تا 30 درصدی دارد

ما در این مقاله قصد داریم برخی از اصول و تکنیک های کاربردی برای تولید محتوا و بازاریابی در صنعت اتومبیل را به اتفاق شما مرور کنیم. اگر شما هم دوست دارید در دنیای کسب و کار به موفقیت های حیرت انگیز برسید، بد نیست کمی هم که شده کارتان را جدی بگیرید. ما در این مقاله سعی داریم برخی از نکات کلیدی را به شما یاد دهیم. نگران نباشید، لازم نیست حتما یک بازاریاب همه فن حریف باشید تا نکات مورد بحث در این مقاله به کارتان بیاید. پس بهانه تراشی را کنار گذاشته و با ما همراه باشید. 

تغییر به سوی فروش آنلاین: خداحافظی با سنت ها

تغییر به سوی فروش آنلاین

خرید خودرو به طور معمول یک فرآیند کاملا سنتی و مبتنی بر تعامل رو در روی مشتریان با برندها بود. این امر در طول دهه های متمادی موجب شکل گیری گالری های بزرگ فروش خودرو شده است. با این حال در طول یک دهه اخیر بسیاری از معادلات عوض شده است. به طوری که حالا بسیاری از مردم به جای اینکه خودشان را در جایگاه خریدار سنتی تعریف کنند، نگاه شان دائما به سایت های گوناگون است. 

چه کسی باور می کرد یک روز خرید خودرو بدل به کاری غیرحضوری و کاملا آنلاین شود؟ به علاوه، مردم برای مشاوره گرفتن و یافتن بهترین خودرو ممکن نیز دیگر سراغ کارشناس ها نمی روند. در عوض یک گشت و گذار ساده در یوتیوب کارشان را راه می اندازد. 

شاید پیش خودتان فکر کنید تغییرات بالا برای بازاریاب ها چندان ملموس نیست. در این صورت باید به تاثیر دیجیتالی شدن تمام فعالیت ها بر روی انتظارات مشتریان تاکید کنیم. خب مشتریان دیگر مثل قبل انتظارات صاف و ساده ای از شما ندارند. در عوض آنها بر روی نکاتی مثل شخصی سازی و تعامل در شبکه های اجتماعی مورد علاقه شان پافشاری خواهند کرد. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته باشد؛ چراکه هنوز هم خیلی از بازاریاب های صنعت خودرو به شیوه های کلاسیک دل بسته اند. 

اولین کاری که شما به عنوان بازاریاب در صنعت خودرو باید انجام دهید، مطالعه درباره شبکه های اجتماعی است. بعد از اینکه پلتفرم های مورد علاقه مخاطب هدف تان را پیدا کردید، باید نیم نگاهی هم به سایت های پرطرفدار در زمینه فروش و مشاوره آنلاین خودرو بیندازید. اینکه برند شما همکاری درست و اصولی با چنین کسب و کارهایی داشته باشد، امر مهمی در مسیر اثرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود.

فکر می کنم نیاز به یادآوری نباشد که برند شما باید حتما سایت رسمی برای خودش داشته باشد. خب امروزه بسیاری از کسب و کارها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به سایت رسمی دارند؛ چراکه نشانه قابل اعتمادبودن شان محسوب می شود. این امر به شما کمک می کند تا اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب تان داشته و نشان دهید قرار نیست ایرادی در کارتان به وجود آید. 

ما در روزنامه فرصت امروز طراحی سایت را نه یک امر پرهزینه، بلکه ضرورتی برای تنوع بخشی به کانال های ارتباطی میان برند و مشتریان می دانیم. پس الکی راه اندازی سایت تان را به زمان های دیگر موکول نکنید؛ چراکه در نهایت نتیجه خوبی برای تان به همراه نخواهد داشت. 

شخصی سازی و تجربه مشاوره مشتریان: عبور از بازاریابی با واسطه

شخصی سازی و تجربه مشاوره مشتریان

بازاریابی همیشه از واسطه هایی مثل شبکه های اجتماعی یا حتی اینفلوئنسرها برای بهبود رابطه میان برندها و مشتریان استفاده می کند. شاید شما هم در طول سال های اخیر از همین دست فرمان برای بهبود اوضاع تان سود برده باشید. خب در این صورت باید بگوییم تا همین حالا هم کلی از فرصت های طلایی اثرگذاری بر روی مخاطب را دودستی تقدیم دیگران کرده اید.

ما در بخش قبل بر روی اهمیت شخصی سازی تجربه مشتریان تاکید کردیم. یکی از جنبه های مهم این امر تلاش برای ارائه مشاوره های کاربردی است. خب خیلی از مردم دنیا اطلاعات بی نهایت اندکی درباره اتومبیل ها دارند. در عوض درک شان از نیاز روزمره شان بی نهایت دقیق است. شما باید به عنوان یک فرد حرفه ای در صنعت خودرو از توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب از طریق ارائه مشاوره های کلیدی استفاده کنید.

مطلب مرتبط: همکاری شرکت‌های بزرگ فناوری با خودروسازان برای ساخت اتومبیل‌های بدون سرنشین / خودروهای دیجیتالی قابل اعتماد هستند؟

اولین نکته ای که درباره ارائه مشاوره برای خرید اتومبیل باید مدنظر شما قرار گیرد، اهمیت تلاش تان در مسیر درک درست نیازهای مشتری است. خب کسی که یک خودروی شهری و کم مصرف می خواهد، هیچ وقت پیشنهادات شما برای خرید یک ماشین آفرود را قبول نخواهد کرد. پس باید پیشنهادات تان را براساس نیاز و سلیقه هر مشتری شخصی سازی کنید وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب به طور اصولی کمک کند. 

اگر تازه در ابتدای کار هستید، می ‏توانید دست به یک آزمایش جالب بزنید. کافی است به عنوان مشتری به چند تا از برندهای بزرگ خودروسازی مراجعه کرده و نحوه ارائه مشاوره شان را از نزدیک مشاهده کنید. این امر دقیقا مثل یک کلاس درس برای شما خواهد بود. با این تفاوت که دیگر لازم نیست نگران یادگیری اصول اشتباه در این میان باشید، خب برندهای بزرگ که به این سادگی ها دچار اشتباه نمی شوند!

ضرورت تولید محتوای ویدئویی: نیاز برای مشاهده جزییات

ضرورت تولید محتوای ویدئویی

مشتریان دوست دارند قبل از خرید تمام جنبه های یک محصول را زیر ذره بین قرار داده و کارشان را به بهترین شکل ممکن دنبال کنند. این مسئله ای است که در بسیاری از اوقات موجب صرف نظر از خرید در لحظه پایانی می شود؛ چراکه همچنان مشتریان با تردیدهای زیادی برای خرید یک محصول رو به رو هستند و بازاریاب ها نیز روح شان از این مسئله خبر ندارد. 

فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید یک بازاریاب خوب همیشه به دنبال اثرگذاری بر روی مشتریان به شیوه ای کاربردی است. بخشی از این فرآیند مربوط به نمایش جزییات محصول و ایجاد اعتماد در مشتریان مبنی بر کیفیت محصول نهایی است. خب در این میان هیچ چیز به اندازه ویدئوهای باکیفیت به داد شما نخواهد رسید. 

شاید فکر کنید مشتریان همیشه امکان بازدید از خودروها در نمایشگاه های بزرگ و کوچک را دارند. خب در این صورت هنوز تغییر رفتار مشتریان را به خوبی درک نکرده اید؛ چراکه مشتریان در این دوره و زمانه دیگر حوصله مراجعه حضوری به نمایشگاه ها را ندارند. در عوض دوست دارند همه چیز را از پشت قاب تلویزیون یا گوشی هوشمندشان مشاهده کنند. این مسئله ای است که به آنها برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک حیرت انگیزی خواهد کرد. 

وقتی درباره تولید محتوای ویدئویی حرف می زنیم، در واقع به امری فراتر از ضبط ویدئو با کیفیت از خودروها اشاره داریم. در این میان شما باید خودتان را برای بهبود وضعیت آگاهی مشتریان از کسب و کارتان نیز آماده سازید. خب مردم وقتی پای خرید گرانی مثل خودرو وسط باشد، دوست دارند تمام جزییات را به طور دقیق زیر و رو کنند. پس اگر شما نتوانید این جزییات را به طور دقیق به آنها نشان دهید، فورا سراغ یک برند دیگر خواهند رفت. این مسئله ای است که در بلندمدت می تواند اوضاع شما را حسابی به هم بریزد. 

در اینجا باز هم شما می ‏توانید از کمپین های بازاریابی و ویدئوهای دیگر برندها به مثابه یک کلاس درس سود ببرید. این امر به شما یاد می دهد چطور سطح اثرگذاری تان بر روی مخاطب را یک شبه ارتقا دهید. راستش را بخواهید، چنین امری در واقع یک میانبر کلیدی محسوب می شود. بنابراین شما باید همیشه حواس تان به این مسئله مهم باشد وگرنه سرتان بی کلاه خواهد ماند. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم خیلی از مهارت های مربوط به تولید محتوای ویدئویی خوب در طول زمان به دست می آید. با این حال شما باید خودتان را برای تعامل بهتر با مخاطب تان نیز همیشه آماده نگه دارید. این یعنی استفاده از بازخوردهای آنها در فرآیند تولید محتوا امر بی نهایت مهمی محسوب می شود. پس به جای اینکه درهای تعامل را بسته نگه دارید، بد نیست از همین امروز مثل دو تا دوست با مشتریان تان برخورد کنید. 

بازنگری در تبلیغات دیجیتال: کاهش هزینه ها و دیگر هیچ

بازنگری در تبلیغات دیجیتال

همه گیری کرونا به خیلی از برندها یاد داد دیگر نباید مثل گذشته در بازار ریخت و پاش کنند. کاهش بودجه ها در همه حوزه ها امری نبود که بازاریاب ها برای آن آماده باشند. نکته جالب در این میان افزایش بهره وری بسیاری از تیم های بازاریابی در پی کاهش بودجه ها بود. این امر نشان داد موفقیت همیشه به میزان سرمایه گذاری بستگی ندارد. گاهی اوقات باید به توانایی های تیم بازاریابی به جای پول بیشتر اعتماد کرد. این مسئله ای است که برندهای بزرگ صنعت خودروسازی را به سوی تغییر استراتژی تبلیغاتی شان هدایت کرد. 

مطلب مرتبط: صنعت خودرو حوزه جدید برند هوآوی

این روزها دیگر مثل دهه های قبل خبری از همکاری های تجاری بزرگ میان کمپانی های اتومبیل سازی و ستاره های سینما یا ورزش نیست. در عوض همه چیز بر روی تبلیغات دیجیتال به شیوه ای ارگانیک متمرکز شده است. در این میان بازاریاب ها یاد گرفته اند که به خوبی توانایی اثرگذاری بر روی مشتریان را داشته و می ‏توانند به ساده ترین شکل ممکن از خود آنها به عنوان سفیر برند سود ببرند.

احتمالا برای شما هم پیش آمده بعد از خرید یک محصول خوب آن را به دیگران توصیه کرده باشید. خب این دقیقا همان اتفاقی است که صنعت خودرو روی آن حساب ویژه ای باز کرده است. یک مثال دم دستی در این میان برند تویوتاست. این برند ژاپنی در طول نزدیک به دو دهه اخیر حسابی روی نظرات مثبت مشتریانش مانور داده است. به طوری که امروزه یکی از برندهای پرفروش در بازار آمریکا محسوب می شود. 

اگر شما از کیفیت محصول تان مطمئن هستید، لازم نیست به زور تبلیغات آن را به خورد مشتریان دهید. در عوض می ‏توانید بدون دردسر اضافه کارتان را با سرمایه گذاری بر روی مشتریان دنبال کنید. این امر نه تنها جذابیت بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت، بلکه کارتان را نیز ساده تر می کند؛ چراکه نه خبری از هزینه های گزاف خواهد بود، نه کمپین تان بی نهایت غیرواقعی از آب درمی آید. 

یادتان باشد، بودجه شما برای همیشه در سطحی عالی نخواهد بود. به علاوه، مشتریان نیز روی خوشی به برندی که دائما در حال بریز و بپاش در عرصه تبلیغات است، نشان نمی دهند. خب وقتی یک برند محصولات درجه یکی دارد، اصلا چه نیازی به تبلیغات پشت سرهم خواهد داشت؟ این سوالی است که خیلی از بازاریاب ها اصلا جوابی برای آن ندارند. 

مانور بر روی خودروهای برقی: ترند تازه و ماندگار صنعت خودرو

مانور بر روی خودروهای برقی

بازاریابی در صنعت خودرو دیگر معطوف به مانور بر روی خودروهای بنزینی با مصرف بی نهایت پایین نیست. امروزه خودروهای سبز یا الکتریکی وارد میدان شده اند تا سلیقه مشتریان را متحول کنند. اگر دقت کرده باشید، در طول سال های اخیر بسیاری از مردم دنیا به سوی استفاده از چنین خودروهایی رفته اند. دلیل این امر صرف نظر از حفاظت از محیط زیست، مربوط به کاهش هزینه ها هم هست. قیمت بنزین در بسیاری از کشورها به طور مداوم افزایش پیدا می کند. این در حالی است که برق به عنوان یک انرژی ارزان قیمت کمتر مورد توجه قرار می گیرد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم آینده صنعت خودرو پیوند ناگسستنی با اتومبیل های برقی پیدا کرده است. 

اگر شما در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت ندارید، باید از همین امروز جهت گیری تان را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا دامنه تازه ای از مشتریان را به برندتان علاقه مند ساخته و به سوی توسعه کسب و کارتان بروید. خب مانور بر روی یک المان تازه نشان دهنده خلاقیت و نوآوری کسب و کارتان است. به همین خاطر شما باید همیشه خودتان را در معرض چنین نوآوری هایی قرار دهید وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

یادتان باشد، شما قرار نیست کارتان را در سطحی بی نهایت گسترده شروع کنید. احتمالا این توصیه با گفته هایی مثل اینکه باید آرام آرام در بازار پیش رفت، ناسازگار باشد. خب دلیل این امر گستردگی بی نهایت صنعت خودروست. شما نمی ‏توانید در قالب یک تولیدکننده محلی به فعالیت بپردازید؛ چراکه هیچ کس به شما اعتماد نخواهد کرد. پس بهتر است کمی جدی تر ماجرا را مدیریت کرده و در سطحی کلان مسئله را بررسی کنید. 

نکته مهم درباره خودروهای برقی تلاش برای بیان مزایای آن در کنار برخی از معایبش است. خب شما نمی ‏توانید از یک خودروی برقی انتظار سرعت های بالا یا حتی اثرگذاری متفاوت بر روی مخاطب را داشته باشید. این مسئله ای است که خیلی وقت ها اوضاع را برای شما بی‎نهایت دشوار خواهد کرد؛ چراکه بازاریاب ها معمولا دوست ندارند درباره نقاط ضعف محصول شان حرف بزنند. این همان مسئله ای است که شما را با مشکلات زیادی رو به رو خواهد کرد. 

راه حل ما در این بخش تلاش برای ترسیم چهره ای واقعی و تا حد امکان واقع گرایانه از محصولات برند است. این امر شامل خودروهای برقی نیز می شود. اصلا بر فرض که شما با اغراق های بی مورد محصول تان را به مشتریان فروختید. بعد که همه از اصل ماجرا خبردار شدند، چه کاری خواهید کرد؟ این سوالی است که شما باید هر طور شده بدان پاسخ دهید. 

افزایش سطح تعامل با مخاطب: بازاریابی یک مسیر دوطرفه است!

افزایش سطح تعامل با مخاطب

بازاریابی دیگر مثل دهه های قبل یک مسیر تک سویه نیست. این یعنی کارآفرینان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به گفت وگو و تعامل با آنها دارند. از سوی مقابل، مشتریان نیز دیگر به برندهایی که همیشه حرف خودشان را پیش می برند، توجه نشان نمی دهند. این مسئله ای است که در طول سال های اخیر چالش های زیادی را موجب شده است.

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کارآفرینان باید هر طور شده سطح تعامل شان با مخاطب را توسعه دهند. این امر در صنعت خودروسازی که جذابیت بسیار زیادی هم دارد، ضروری به نظر می رسد؛ چراکه مشتریان برای خرید خودرو حسابی مته به خشخاش می گذارند بنابراین اگر سطح ارتباط و تعامل شما مطلوب نباشد، به سادگی امکان مواجهه با شکست های بزرگ را خواهید داشت آن وقت کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

مطلب مرتبط: راهبردهایی برای توسعه صنعت خودروسازی

یادتان باشد، شما تنها برند فعال در دنیای خودروسازی نیستید. به همین خاطر اگر نتوانید سطح مطلوبی از اثرگذاری بر روی مخاطب را به ارمغان بیاورید، بد نیست کمی هم که شده به فکر میزان بالای رقابت در بازار باشید. این امر انگیزه کافی به شما برای ایجاد تغییرات اساسی در روش کارتان را خواهد داد. پس به جای اینکه کمپین تان را بعد از مدتی به حال خود رها کنید، بد نیست دائما به دنبال آپدیت آن باشید. این امر می تواند سطح اثرگذاری بر روی مخاطب را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. 

مشتریان همیشه دوست دارند ایده هایی درباره بازاریابی به برندها داده و شاهد اجرای آن باشند. خب این یک مسیر بی نهایت جذاب برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. با این حساب شما باید همیشه خودتان را برای اثرگذاری بر روی مخاطب به این شیوه آماده نگه دارید وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم همیشه نیاز به تعامل با مخاطب پایدار خواهد ماند. بنابراین شما باید این تعامل را به هر ترتیبی که شده وارد معادلات تان در بازاریابی کنید وگرنه خیلی زود از سایر رقبا جا می مانید. آن وقت دیگر هیچ الگو یا استراتژی بازاریابی به دادتان نخواهد رسید. 

اعتمادسازی برای بلندمدت: جذب مشتری وفادار

اعتمادسازی برای بلندمدت

خیلی از مردم در طول زندگی شان فقط از یک برند خودرو خریداری می کنند. مثلا کسانی که در سوئیس زندگی می کنند، چنین حسی را به ولوو دارند. در نقاط مختلف دنیا نیز کمابیش چنین وفاداری هایی به چشم می خورد. نکته کلیدی در این میان اعتمادسازی در میان مشتریان برای تبدیل شان به خریدارهای ثابت است. این امر به شما کمک خواهد کرد تا حاشیه سود مطمئنی در بازار برای خودتان دست و پا کنید. خب این روزها بسیاری از برندها درگیر تامین سود ثابت سالانه شان هستند. بنابراین اگر شما در این زمینه دست برتر را داشته باشید، توانایی تان برای رقابت با دیگران بی نهایت افزایش پیدا خواهد کرد. 

اعتمادسازی یکی از فرآیندهای مهمی است که از طریق بازاریابی دنبال می شود. شما در کمپین های تان باید بر روی نکات منطقی و همچنین ارائه مشاوره های ایده آل تمرکز کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا اوضاع تان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. به علاوه، دیگر لازم نیست دائما نگران از دست رفتن مشتریان تان باشید؛ چراکه از دل این فرآیند فرصت بی نهایت خوبی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا خواهید کرد. اگر در کنار این مسئله به ایجاد باشگاه مشتریان نیز توجه کنید، دیگر مو لای درز کارتان نمی رود. پس منتظر چه هستید؟ 

همین حالا دست به کار شده و تحولی اساسی در فرآیند بازاریابی تان ایجاد کنید. یادتان باشد، نتایج این تحولات یک شبه مشاهده نخواهد شد. در عوض شما باید خودتان را برای تغییرات و نتایج بلندمدت آماده کنید. خب بازاریابی که یک بازی کوتاه نیست که به محض تمام شدن دیگر سراغش نروید. در عوض باید همیشه آن را مورد توجه قرار داده و از آن به خوبی استفاده کنید. 

سخن پایانی

صنعت بازاریابی در عرصه اتومبیل

صنعت خودرو جذابیت های بسیار زیادی برای کارآفرینان دارد. اگر از دوستداران دنیای خودرو باشید، فعالیت در این حوزه برای تان شبیه نوعی آرزوی دیرینه خواهد بود. البته این مسیر همیشه ساده نیست؛ چراکه بازاریابی در دوران کنونی بدل به یک ماراتن تمام عیار شده است. در این میان ما سعی کردیم برخی از مهمترین نکات را با شما در میان بگذاریم. شما الان آمادگی لازم برای تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه ای در صنعت خودرو را دارید. 

مطلب مرتبط: کاهش اعتماد عمومی به صنعت خودرو

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای ورود به صنعت بازاریابی در عرصه اتومبیل کرده باشد. یادتان نرود، استفاده همزمان و ترکیبی از همه ایده های مورد بحث در این مقاله ضامن موفقیت تان در بلندمدت خواهد بود. پس سعی کنید یکبار هم که شده گزینش سلیقه ای از میان ایده های مورد بحث را کنار بگذارید. این امر به شما کمک می کند تا اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب تان داشته باشید.

منابع:

https://www.wordstream.com

https://www.driftrock.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/k19okIHI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه