در ردهبندی سال 2015، Apple جایگاه خود را بهعنوان ارزشمندترین برند جهان در حالی حفظ كرد كه Lego جایگاه قدرتمندترین برند دنیا را از Ferrari ربود. این تحقیق كه سالانه توسط شركت مشاوره استراتژی «Brand Finance» انجام میشود با استفاده از برندهای متنوع و فاكتورهای مالی ارزشمندترین و قدرتمندترین برندهای جهان را مشخص خواهد كرد.
Lego در حالی رتبه نخست قدرتمندترین برند جهان را از Ferrari ربود كه این برند خودروساز به جایگاه نهم سقوط كرد. در رده دوم یك شركت ارائهدهنده خدمات حرفهای به نام PWC و در رتبه سوم این فهرست ردبول قرار دارد. قدرتمندترین برندهای جهان براساس یكسری امتیازهای داده شده با توجه به معیارهایی نظیر آشنایی، وفاداری، تبلیغات، میزان رضایت كاركنان و شهرت شركتها رتبهبندی میشوند. 10 برند قدرتمند جهان در سال 2015 را به ترتیب Lego، PWC، Red bull، McKinsey، Unilever، L’Oreal، Burberry، Rolex، Ferrari و Nike تشكیل میدهند.
با توجه به این تحقیق، سریعترین برندهای در حال رشد جهان از طریق شبكههای اجتماعی و كسب و كارهای اینترنتی مثل توییتر، Baidu و فیسبوك هدایت میشدند كه سه نام برتر را تشكیل میدهند. در ادامه نام رستوران زنجیرهای فستفود Chptole و برند تولیدكننده محصولات بهداشتی، Humana به چشم میخورد. شركت Brand Finance ارزشمندترین برندهای جهان را نیز با استفاده از اطلاعاتی پیرامون قدرت برند و بهوسیله یكسری دادههای مالی جهت محاسبه ارزش تجاری آنها مشخص میكند. برندهای فعال در حوزه تكنولوژی نظیر Apple، سامسونگ، گوگل و مایكروسافت 10 جایگاه برتر این فهرست را به خود اختصاص میدهند.