جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
آشنایی با چالش های ورود به عرصه کسب و کار جهانی

راهکارهای حفظ صدای برند به هنگام توسعه آن در سطح جهانی

5 سال پیش ( 1398/4/29 )
پدیدآورنده : علی آل‌علی   پدیدآورنده : کاشیف نکشبندی  

بدون تردید زمان آمادگی ما برای توسعه کسب و کارمان یکی از هیجان‎انگیزترین لحظات در زندگی حرفه ای مان خواهد بود. در این میان ما با دو مسئله جداگانه مواجه هستیم. نخست، باید به منابع لازم برای توسعه برندمان در سطح جهانی فکر کنیم. سپس نوبت به مواجهه با چالش های پیش رو در این زمینه خواهد رسید. به هر حال هیچ موفقیتی بدون سعی و تلاش به دست نخواهد آمد. به ویژه اینکه هدف اصلی ما توسعه کسب و کارمان در مقیاس جهانی است.

فرقی ندارد هدف ما از توسعه کسب و کار چیست. شاید قصد توسعه برندمان در سطح محلی یا ورود به بازار جهانی را داشته باشیم، به هر حال ما باید به یک نکته اساسی توجه داشته باشیم: ضرورت حفظ صدا و هویت برندمان که سال های متمادی برای خلق و بهبود وضعیت آن تلاش کرده ایم. در این میان تفاوتی میان برندهای نسبتا تازه تاسیس و شرکت های باسابقه نیست.

صدای برند توسعه در سطح جهانی

چالش های توسعه جهانی کسب و کار

حفظ صدای برندمان در سطح منطقه ای و جهانی همراه با ریسک های مختلفی خواهد بود، با این حال رعایت این نکته در راستای حفظ یکپارچگی و هویت برندمان ضروری است. بی‎شک اقدام برای توسعه جهانی برندمان با توجه به چالش هایی نظیر تفاوت سیستم عقاید و سلیقه مردم نقاط مختلف، دستگاه های قضایی و قانون های گوناگون و از همه مهم تر فرهنگ ملی و محلی منحصر به فرد پیچیدگی های خاص خود را خواهد داشت.

مطلب مرتبط: توسعه برند با ۱۰ گامی که کمک می کند حرفه ای تر باشید

با توجه به ریسک های متعددی که در مسیر توسعه جهانی کسب و کار قرار دارد، چگونه امکان پرهیز از آنها وجود خواهد داشت؟ گام نخست در این فرآیند آگاهی دقیق از چالش های پیش روی برندمان در مسیر توسعه اش است. به این ترتیب علاوه بر پذیرش چالش ها و دشواری مسیر پیش رو باید برای رویارویی با آنها نیز آماده شویم. به عنوان مثال، اینکه تبلیغات برند ما در محل تاسیس شرکت مان موفقیت بالایی کسب کرده است، تضمین موثری برای کسب موفقیت آن در سایر نقاط جهان نخواهد بود.

یک نمونه مناسب در زمینه عدم موفقیت یک کمپین تبلیغاتی در کشورهای خارجی مربوط به برند Procter & Gamble است. آنها برنامه ای دقیق برای شروع فروش پوشک های مخصوص کودکان در ژاپن داشتند، با این حال ایده تبلیغاتی آنها در همان ابتدا مخاطب ژاپنی را ناامید ساخت. دلیل این امر تمرکز ایده تبلیغاتی آنها بر روی فرهنگ عامه آمریکایی بود. به این ترتیب بی‎توجهی به فرهنگ بومی ژاپن موجب شکست آنها در زمینه فروش پوشک شد. بدون تردید سرمایه‎گذاری گسترده بر روی بازارهای تازه و تلاش برای کسب موفقیت در نقاط مختلف جهان از طریق استراتژی منسجم بسیار مطلوب خواهد بود، با این حال در مسیر کسب موفقیت باید به شناخت مناسبی از فرهنگ کشورهای مورد نظرمان نیز دست پیدا کنیم. در غیر این صورت امکان موفقیت در این زمینه را نخواهیم داشت.

چگونه صدای برندمان را حفظ کنیم؟

هنگامی که نوبت به ایجاد یک برند موفق می رسد، ایجاد صدای مناسب برای دستیابی به مخاطب هدف ضروری خواهد بود. در این میان طراحی منحصر به فرد ویژگی های برندمان اهمیت دارد. این امر نه‎تنها برای جلب نظر مخاطب هدف، بلکه اعلام حضور به رقبا نیز ضروری خواهد بود. صدای برند به ما در زمینه توسعه هرچه سریع تر کسب و کارمان کمک می کند. همچنین با حفظ آن در طول زمان دچار مشکلاتی از قبیل سردرگمی در زمینه جلب نظر مشتریان هدف مان نخواهیم شد. اهمیت صدای برند فقط محدود به زمان فعالیت در مقیاس منطقه ای و ملی نیست. وقتی قصد توسعه جهانی برندمان را داریم، حفظ صدای برندمان و از طریق آن تمام ارزش های شرکت اهمیت بالایی پیدا می کند. بنا بر این در ادامه مقاله به بررسی برخی از نکات مهم در این زمینه پیش از شروع رسمی فرآیند توسعه جهانی برندمان خواهیم پرداخت.

1. بازبینی اطلاعات شخصیتی مشتریان مان

بدون تردید صرف هزینه های بالا برای ایجاد صدای برند در صورت عدم آگاهی درست از سلیقه و تیپ شخصیتی مشتریان برندمان یک شکست واقعی خواهد بود. به طور معمول هر برندی دارای یک نوع مشتری ایده آل است، بنابراین با جمع‎آوری اطلاعات مربوط به مشتریان فعلی برندمان باید اقدام به شناخت هرچه بهتر تیپ مشتری ایده آل مان کنیم. وقتی ما قصد توسعه کسب و کارمان در مقیاس جهانی را داریم، اطلاعات مان در مورد مشتریان فعلی چندان به درد نخواهد خورد. به هر حال در اینجا ما قصد تعامل با مشتریان دارای فرهنگی کاملا متفاوت را داریم. به همین دلیل باید اقدام به جمع‎آوری اطلاعان مناسب در زمینه آنها کنیم. به این ترتیب فرآیند فعالیت مان در آن بازارها با دشواری زیادی همراه نخواهد شد.

به منظور شروع فرآیند شناخت مشتریان در بازار تازه اقدام به طرح پرسش های مشابه فرآیند شناخت مشتریان داخلی برندتان کنید. به نکات ذیل توجه کنید:

نمودارها: این بخش شامل رده سنی، محل زندگی، میزان درآمد و تعداد اعضای خانواده مشتری ایده آل برند ما خواهد بود.

انتظارات: در اینجا وظیفه اصلی ما یافتن انتظارات مشتریان از یک برند است. به طور مشخص این امر شامل هویت برند و محصولات و خدماتش خواهد بود. به این ترتیب فرصت کافی برای تعامل سازنده با مشتریان فراهم خواهد شد.

اهداف: در مورد آنچه مشتریان از خرید محصولات ما به دنبال کسب اش هستند، فکر کنید. به این ترتیب پس از فهم آن باید به مشتریان در زمینه دستیابی به هدف شان کمک کنید.

2. چالش های ترجمه درست

ترجمه به معنای واقعی کلمه بسیار بیشتر از برگرداندن کلمه به کلمه یک جمله است. این فرآیند شامل فهم عمیق معنای جمله و تلاش برای بازتاب درست آن در قالب فرهنگ ویژه یک جامعه دیگر با استفاده از زبان آنهاست. در این میان اشتباهات حوزه ترجمه تاثیر انکارناپذیری بر روی سرنوشت برند ما در بازارهای خارجی خواهد داشت. امروزه بسیاری از کاربران اینترنت با استفاده از اشتباهات برندها در زمینه ترجمه شعارهای تبلیغاتی شان اقدام به ساخت محتوای خنده‎دار و طنز می کنند. نکته منفی این جریان برای برندها دشواری رهایی از چنین شهرت های منفی است. همچنین در زمینه روابط عمومی چنین اشتباهاتی یک فاجعه تمام عیار محسوب می شود، بنابراین به منظور جلوگیری از چنین اتفاقاتی باید با مترجم های حرفه ای همکاری کنیم. همچنین همکاری با کارشناس های حرفه ای در این زمینه نیز مناسب خواهد بود. شاید در نگاه نخست چنین اقداماتی بسیار محافظه‎کارانه به نظر برسد. شاید حق با شما باشد، با این حال هیچ برندی علاقه‎مند به کسب شهرت منفی به ویژه در این حوزه نیست، بنابراین اندکی احتیاط بیش از حد ضرر چندانی نخواهد داشت.

3. داشتن صدای برند منحصر ب فرد

امروزه برندهای بسیار زیادی در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند. به همین خاطر جلب توجه مشتریان روز به روز دشوارتر می شود. در این میان همکاری با کارشناس های متخصص در زمینه ایجاد صدای برند مزیت های زیادی به همراه خواهد داشت. هدف اصلی ما در اینجا یافتن کارشناس های مناسب برای کمک به توسعه کسب و کارمان در بازارهای خارجی است. آنها باید توانایی توضیح دقیق شرایط بازار هدف و اقدامات لازم برای کسب موفقیت در آن را داشته باشند. به این ترتیب برند ما امکان قالب بندی صدای برند بسیار بهتری را خواهد داشت. البته منظور من در اینجا ایجاد یک صدای برند تازه نیست. به عبارت دقیق، با ورود به هر بازار تازه ای نیاز ما به ایجاد هماهنگی میان صدای برندمان و فرهنگ آن بازار نمایان می شود. به همین خاطر باید اقدامات لازم برای ایجاد این هماهنگی را انجام دهیم. از آنجایی که این فرآیند بسیار حساس خواهد بود، استفاده از کارشناس های حرفه ای ضروری به نظر می رسد.

صاحب هر برندی باید چنین سوالی را از خود بپرسد: آیا صدای برند من واقعا منحصر به فرد است؟ در اینجا برخی نکات مهم را باید در ذهن داشت. نخست، تفکر پیرامون سه کلمه اساسی که برند ما را توضیح خواهد داد. استفاده از این سه کلمه در کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی مطلوب خواهد بود. همچنین باید نسبت به انتقال درست آنها به فرهنگ دیگر نیز اطمینان حاصل کنیم. به عنوان مثال، آیا کلمات کلیدی برند ما به صورت درست به زبانی دیگر ترجمه شده اند؟ اگر پاسخ شما به این پرسش «نمی دانم» است، باید به عقب بازگردید. به این ترتیب بازبینی اطلاعات مرتبط با سلیقه و ویژگی های مشتریان به ما کمک خواهد کرد.

مطلب مرتبط: تفاوت میان برند و هویت بصری برند چیست؟

4. اعتماد به تیم منطقه ای برندمان

بدون تردید هیچ‎کس به اندازه اعضای تیم منطقه ای برندمان در زمینه مشتریان هدف ما در بازارهای جهانی اطلاعات کاربردی نخواهد داشت. به همین دلیل اعتماد به آنها برای کسب موفقیت در بازاری تازه ضروری خواهد بود. این امر از طریق گفت‎وگو و هم‎اندیشی با اعضای تیم شرکت امکان‎پذیر می شود. در این میان بسیاری از مشکلات و چالش های پیش از بروز حل و فصل می شود. همچنین در زمینه راه‎اندازی کمپین برای برندمان در بازارهای تازه توصیه های اعضای تیم شرکت بسیار راهگشا خواهد بود.

5. همکاری همه‎جانبه در داخل شرکت

فرقی ندارد که ما چقدر سابقه در زمینه فعالیت تجاری داریم، تهیه نکات آموزشی و دقترچه های راهنما در زمینه هویت برندمان و ارائه مداوم آنها به اعضای شرکت و همچنین مشتریان برندمان ضروری خواهد بود. هنگامی که ما قصد توسعه جهانی کسب و کارمان را داریم، این امر از اهمیت دوچندانی برخوردار خواهد شد. تهیه و توزیع چنین نکات و دفترچه هایی به رفتار مطلوب و مناسب کارکنان برندمان با مشتریان تازه کمک خواهد کرد. اهمیت این اقدام ناآگاهی بسیاری از کارمندان یک برند نسبت به ویژگی ها و تفاوت های مشتریان متعلق به یک کشور دیگر است.

منبع : allbusiness
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KQT1D5cl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه