یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

صحبت کردن کار بسیار راحتی به نظر می رسد. هیچ کس در دنیا برای اینکه با دوستانش صحبت کند، آموزش خاصی در مدرسه یا حتی خانواده نمی بینید. با این حال وقتی پای نوشتن وسط باشد، همه چیز یکهو سخت می شود. از غلط های املایی که چشم پوشی کنیم، خیلی وقت ها متن آدم کاملا خشک و بی روح از آب درمی آید. انگار که مخاطبش نه آدم های دیگر، بلکه ربات هایی بی هوش و حواس هستند. این مشکلی است که خیلی از بازاریاب ها در دنیای کسب و کار به طور روزمره با آن درگیر هستند؛ چراکه وقتی نوبت به نگارش محتوای متنی می شود، اعتماد به نفس شان را از دست داده و این امر در متن نیز کاملا واضح است. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما نمی تواند برای اثرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف دور یک فرمت محتوا را کاملا خط بکشید. بنابراین اگر خیال کرده اید مشکلات تان با متن به سادگی با پاک کردن صورت مسئله حل می شود، سخت در اشتباهید. در عوض باید مثل یک شوالیه شجاع به نبرد مشکلات رفته و در نهایت بدل به یک قهرمان افسانه ای شوید. 

محتوای متنی یکی از قدیمی ترین فرمت های محتوا در طول سال های متمادی محسوب می شود. بسیاری از افراد برای ارتباط ساده با یکدیگر، قبل از دوران اینترنت، از نامه و انواع نوشته های کلاسیک سود می بردند. امروزه هم در اغلب شبکه های اجتماعی هنوز پیام متنی اهمیتش را حفظ کرده است؛ چراکه به سادگی امکان تایپ با کیبورد وجود داشته و لازم نیست خیلی خودمان را به دردسر بیندازیم. البته در این میان بازاریاب ها وضعیت متفاوتی دارند؛ چراکه متن شان باید به مذاق مخاطب خوش بیاید. این مسئله ای است که گاهی اوقات برای بازاریاب ها حسابی دردسرساز می شود؛ چراکه به راحتی امکان اثرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه درست را ندارند. همین امر می تواند مشکلات بسیار زیادی برای کارآفرینان به همراه داشته و اوضاع شان را به طور قابل ملاحظه ای بدتر کند.

چطور اعتماد به نفس بیشتری در محتوای متنی بروز دهیم؟

ما در این مقاله قصد داریم به شما توصیه های کلیدی درباره نگارش محتوای متنی با اعتماد به نفس بالا ارائه کنیم. این امر بازنمایی قابل قبولی در محتوای شما خواهد داشت. درست به همین خاطر ما معتقدیم در صورت رعایت نکات این مقاله کارتان برای اثرگذاری بر روی مخاطب به طور قابل ملاحظه ای بهتر خواهد شد. 

مطلب مرتبط: آیا محتوای متنی دیگر در دنیای بازاریابی جایی ندارد؟

شما در این مقاله قرار نیست با توصیه های بی نهایت حرفه ای برای تبدیل شدن به یک پا کارشناس همه فن حریف یا نویسنده ای در حد تولستوی رو به رو شوید. در عوض ما کارمان را با توصیه های ساده شروع می کنیم. پله پله به سمت حرفه ای شدن خواهیم رفت. اینطوری شما درک بسیار بهتری از شرایط داشته و آرام و آهسته به سوی موفقیت خواهید رفت. خب اگر قرار باشد همیشه با سرعت بسیار زیادی مسیر را طی کنیم، خیلی زود با سر به دیوار برخورد خواهیم کرد. این سرنوشتی است که بسیاری از کارآفرینان در دنیای بازاریابی با آن رو به رو می شوند. خب اجازه دهید بدون هیچ مقدمه چینی دیگری یک راست برویم سراغ اصل ماجرا.

نوشتن را رها نکنید: نکته ای برای موفقیت پایدار

نوشتن را رها نکنید

برخی از بازاریاب ها فرآیند اثرگذاری بر روی مخاطب هدف را در قالب یک خط مستقیم تصور می کنند. با این حساب به محض اینکه در اثرگذاری بر روی مخاطب با چالش رو به رو می شوند، به طور کامل فرآیند تولید محتوا را متوقف می کنند. شاید این امر گاهی اوقات برای شما مفید باشد، اما در بلندمدت توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب را به صفر نزدیک خواهد کرد. خب شما که نمی توانید هر وقت با چالش رو به رو شدید، کاملا فرآیند تولید محتوا را ترک کنید. یک ایده هوشمندانه در این میان تلاش برای ادامه نگارش متن تا جایی است که بر چالش غلبه کنید. این امر منطقی تر از هر اقدام دیگری در دنیای کسب و کار به نظر می رسد. اینطوری دست کم شما تمام تلاش تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب را انجام خواهید داد. 

کاری که شما در این بخش باید انجام دهید، تلاش برای استفاده از ظرفیت تجربه و مهارت تان در زمینه نگارش متن به منظور تداوم نوشتن است. شاید این امر خیلی ساده به نظر برسد، اما دست کم در یک افق بلندمدت به شما فرصت خوبی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. یادتان باشد، هرچه بیشتر پشتکار داشته باشید، دستاورد بزرگ تری هم نصیب تان خواهد شد. این مسئله ای است که به شما یاد می دهد چطور در تعاملات تان با مشتریان نیز موفق تر عمل کنید. 

هوش مصنوعی همه کاره نیست: اشتباهی هولناک

هوش مصنوعی همه کاره نیست

این روزها تب استفاده از هوش مصنوعی در سراسر دنیا به طور حیرت انگیزی افزایش پیدا کرده است. به طوری که تقریبا همه مردم دنیا دوست دارند دست کم یکبار از این فناوری به سود خودشان استفاده کنند. درست به همین خاطر الان خیلی از بازاریاب ها به دنبال تولید صفر تا صد محتوا با استفاده از این فناوری هستند. این مسئله ای است که ما در روزنامه فرصت امروز انتقادات بسیار زیادی درباره اش داریم؛ چراکه هوش مصنوعی نمی تواند به طور کامل جایگزین شما شود. شاید گاهی اوقات استفاده از این فناوری برای شما بی نهایت خوشایند باشد، اما یادتان نرود، استفاده از آن در بلندمدت نمی تواند جوابگو باشد. 

خیلی از بازاریاب ها خیال می کنند هوش مصنوعی توانایی هر کاری را دارد. قبول دارم این باور بی نهایت حیرت انگیز است، اما ریشه ای در واقعیت ندارد. درست به همین خاطر شما باید در زمینه نگارش محتوای متنی یک نگرش واقع گرایانه به ماجرا داشته باشید. بر این اساس بهتر است به جای اینکه خودتان را درگیر فرآیند خسته کننده تولید محتوای متنی با استفاده کامل از هوش مصنوعی کنید، فقط در برخی از موارد سراغ این فناوری را بگیرید. خب اینطوری خیال تان نیز بابت اثرگذاری نهایی کار راحت خواهد بود. 

هوش مصنوعی هر چقدر هم که عملکرد خوبی داشته باشد، باز هم کاملا مشخص است که بازاریاب ها با استفاده از هوش مصنوعی کارشان را جلو برده اند. این امر از چشم کاربران مخفی نخواهد ماند. حالا اگر شما به جای محتوایی که ادعا می کنید خودتان تهیه کرده اید، محتوای تولیدی هوش مصنوعی را قرار دهید، احتمالا خیلی زود در کانون اتهام قرار می گیرید. این امر می تواند مسیر حرفه ای شما در دنیای کسب و کار را به طور کامل تغییر دهد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید در هر شرایطی استفاده از هوش مصنوعی را به طور موردی جلو ببرید، وگرنه کارتان با چالش های بی نهایت زیادی رو به رو خواهد شد. 

وقتی شما اعتماد بی چون و چرای تان را به هوش مصنوعی از دست دهید، آن وقت فرصت های بسیار بهتری برای تعامل با مخاطب تان پیدا می کنید. این امر حتی به شما اعتماد به نفس کافی برای شروع فرآیند نگارش محتوا به شیوه ای تازه را خواهد داد. خب این امر در بلندمدت از شما یک کارآفرین حرفه ای و بازاریابی بی رقیب خواهد ساخت.

مطلب مرتبط: بهبود محتوای متنی با 13 ابزار رایگان

شما نباید در زمینه بازاریابی و تولید محتوا خودتان را به یک استراتژی یا ابزار خاص محدود کنید. این امر می تواند دردسرهای زیادی برای تان به همراه داشته و فرآیند فعالیت تان را نیز با چالش های زیادی رو به رو سازد. ساده ترین مشکل در این میان مسئله مربوط به اعتماد به نفس تان است. به طوری که پس از مدتی دیگر هیچ اعتماد به نفسی برای شما باقی نخواهد ماند. پس بهتر است از همین حالا به فکر اعتماد به نفس خود به عنوان بازاریاب باشید. 

حضور در کلاس و دوره های متعدد ممنوع: اینجا دانشگاه نیست!

حضور در کلاس و دوره های متعدد ممنوع

برخی از بازاریاب ها فکر می کنند هر چقدر که کلاس و دوره های بیشتری را پشت سر بگذارند، توانایی شان در زمینه تولید محتوا بهتر خواهد شد. خب این رابطه نسبتا منطقی به نظر می رسد. به طوری که شما برای اثرگذاری بر روی مخاطب همیشه می توانید دست به یادگیری نکات تازه بزنید. البته به شرط اینکه فرآیند مورد بحث همیشه نکات تازه ای برای شما به همراه داشته باشد. 

متاسفانه بسیاری از کلاس های بازاریابی و تولید محتوا که در موسسات مختلف برگزار می شود، ماهیت کاملا تکراری دارد. به طوری که شما با حضور در چنین کلاس هایی فقط دانسته های قبلی تان را مرور خواهید کرد. در این میان خبری از بهبود وضعیت نخواهد بود. 

ما در روزنامه فرصت امروز اصلا مخالف یادگیری نکات و مهارت های تازه نیستیم. با این حال شما برای یادگیری فرآیند مورد نظر باید کمی هم که شده دقیق تر دست به انتخاب بزنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا فرآیند بی نهایت ساده تری را پشت سر بگذارید. نکته کلیدی در این میان تلاش برای استفاده از یک راهنمای اصولی است. 

اگر نظر ما را بخواهید، بهترین روش مرور بر نظرات کارشناس ها و بازاریاب های حرفه ای درباره دوره های مختلف است. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای انتخاب درست دوره ها خواهد داد. به طوری که دیگر لازم نیست خیلی به خودتان سخت گرفته یا نگران وضعیت کاری تان باشید. این امر در بازه های زمانی مختلف فرصت های بسیار بی نظیری به شما خواهد داد. 

گاهی اوقات برخی از نکات یادگرفتنی نیست. مثلا بازیگری که بدون شرکت در هیچ دوره یا کلاسی جلوی دوربین عملکرد عالی دارد، نیازی به یادگیری نکات گوناگون ندارد. این مسئله درباره کسی که صدای بسیار خوبی دارد نیز مصداق دارد. بنابراین سعی نکنید همه چیز را در بازار به شیوه کلاسیک یاد بگیرید. این امر می تواند وقت بسیار زیادی از شما گرفته و توانایی تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد. 

خیلی از وقت ها فقدان اعتماد به نفس در میان بازاریاب ها ریشه در تلاش برای یافتن منبعی برای هر کدام از کارهای شان دارد. انگار که حتی آب خوردن هم در زمینه بازاریابی نیاز به شرکت در کلاس و دلیل آوردن دارد. خب راستش را بخواهید، چنین رویکردی نه تنها شما را با مشکل رو به رو می سازد، بلکه حتی فرصت تولید یک محتوای ساده را نیز از شما خواهد گرفت. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما باید رویکردتان نسبت به تولید محتوا را کاملا تغییر دهید. این امر می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک کند. دست کم در این شیوه دیگر خبری از موج بی اعتمادی و فقدان اعتماد به نفس در محتوای تان نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: نگارش محتوا (Content Writing)؛ یک راهنمای بی دردسر

طراحی روتین نگارشی: ایده ای برای موفقیت

طراحی روتین نگارشی

نویسنده های بزرگ دنیا همیشه یک روتین خاص برای نوشتن دارند. این امر به آنها کمک می کند تا حتی زمانی که حوصله یا انگیزه ای برای نوشتن ندارند، به کمک روتین موردنظر کارشان را به خوبی پیش ببرند. نکته کلیدی در این میان طراحی روتین به شیوه ای اثرگذار است. خب شما که قرار نیست هر طور دل تان خواست دست به تولید محتوا زده و در نهایت اسم آن را روتین بگذارید. در عوض باید کمی سختگیری را بیشتر کرده و دقیق تر کارتان را پیش ببرید. 

اول از همه در یک روتین خوب باید فضای مناسب برای تولید محتوا را پیدا کنید. برخی از بازاریاب ها در طول دهه های اخیر بیش از هر زمان دیگری به سوی دورکاری گرایش پیدا کرده اند. در این روش شما از خانه کارهای بازاریابی را انجام داده و سپس در اختیار مخاطب تان قرار می دهید. این امر شاید جذابیت زیادی داشته باشد، اما برای همه اینطور نیست. خیلی از بازاریاب ها اصلا در خانه نمی توانند کار کنند. به همین دلیل ضروری است قبل از هر نکته ای به فکر انتخاب یک فضای درست برای روتین تان باشید. 

اگر شما در دفترتان تحت شرایطی خاص امکان فعالیت کاری دارید، باید همیشه آن شرایط را برای خودتان مهیا کنید. مثلا برخی از بازاریاب ها روی میزشان چند عکس از خانواده یا حتی گل و گیاه قرار می دهند. این امر به آنها کمک می کند تا فعالیت کاری بی دردسرتری داشته باشند. 

بعد از اینکه فضای کاری را مدیریت کردید، نوبت به نحوه شروع فرآیند می رسد. خب معمولا بهتر است از ایده های خُرد شروع کرده و سپس آن را پرورش دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب تان داشته و فرآیند ساده تری برای تولید محتوا طی کنید. 

خیلی از بازاریاب ها خیال می کنند همیشه برای تولید محتوا باید سخت ترین مسیر دنیا را طی کنند. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، باید بگویم سخت در اشتباه هستید؛ چراکه معادلات دنیای بازاریابی اصلا اینطوری پیش نمی رود. در عوض بهتر است کارتان را همیشه ساده و بی دردسر شروع کنید. بعدا می توانید پیچیدگی های کارتان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشید. این امر نکته بی نهایت مهمی برای شما محسوب می شود. 

دسته بندی فرآیند نوشتن: الگویی برای مدیریت زمان

دسته بندی فرآیند نوشتن

بازاریاب ها گاهی اوقات زمان کم می آورند. این در شرایطی است که معمولا تولید محتوا نیاز به زمان و انرژی بسیار زیادی دارد. بنابراین اصلا بعید نیست یکهو به سرشان بزند تا فرآیند تولید محتوا را تا یافتن بازه زمانی مناسب به عقب بیندازند. این وضعیت برای بسیاری از بازاریاب ها پیش آمده و هیچ راه چاره ای هم در رابطه با آن نیست، مگر اینکه کمی به ما اعتماد داشته باشید!

مطلب مرتبط: تقویت مهارت نگارش محتوا: نکاتی برای بازاریابی بهتر

خب چه کسی گفته شما حتما باید دو یا سه روز کامل را به فرآیند تولید محتوا اختصاص دهید؟ مگر یک بازاریاب در طول روز کارهای جانبی دیگری ندارد تا به آنها رسیدگی کند؟ این مسئله ای است که باید همیشه در کانون توجه شما قرار داشته باشد. یک ایده هوشمندانه در این میان تلاش برای یافتن راهکاری به منظور دسته بندی فرآیند تولید محتواست. اینطوری دیگر لازم نیست بازه های زمانی طولانی برای کارتان در نظر بگیرید. یادتان نرود، ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای بهبود وضعیت تان از نظر تولید محتوا همراه با اعتماد به نفس باید آن را در قالب کارهای خُرد دسته بندی کنید. این امر به شما فرصت خوبی برای تأمل درباره جزییات کارتان داده و آن را ساده تر نیز می سازد. 

اگر قرار باشد هر بازاریابی برای فرا رسیدن زمان مناسب در زمینه تولید محتوا کلی از وقتش را تلف کند، دیگر زمانی برای تولید واقعی محتوا باقی نمی ماند. این مسئله ای است که ما در طول سال های اخیر به طور مداوم با آن درگیر بوده ایم. پس بهتر است از همین امروز راهکاری برای مقابله با آن پیدا کنید وگرنه کارتان حسابی با مشکل رو به رو خواهد شد. 

شما می توانید یک دسته بندی را در قالب زیر دنبال کنید:

•    انتخاب موضوع اصلی

•    نوشتن چکیده کلی محتوا

•    گسترش چکیده و تولید بخش های مختلف محتوا

•    ویرایش محتوا

•    انتشار نهایی متن

اگر نکات بالا را در کانون توجه قرار دهید، کارتان برای تولید محتوای متنی بی نهایت ساده تر می شود. نکته جالب اینکه شما می توانید از فرمول بالا برای تولید هر نوع محتوایی سود ببرید. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و اوضاع تان را کمی تغییر دهید. 

شروع با ایده های مورد علاقه: از کارهای سخت شروع نکنید

شروع با ایده های مورد علاقه

خیلی از بازاریاب ها خیال می کنند همیشه باید سلیقه شان را سرکوب کرده و سراغ ایده های عجیب و غریب بروند. این مسئله شاید در اولین نگاه کمی منطقی به نظر برسد، اما راستش را بخواهید، اصلا ریشه واقعی ندارد. نکته اصلی در این میان ضرورت استفاده از پتانسیل سلیقه شخصی به منظور خلق یک شاهکار به تمام معناست. این امر به شما کمک خواهد کرد تا کارتان را خیلی ساده تر پیش ببرید. 

آدم ها معمولا درباره موضوعاتی که بدان علاقه دارند، خیلی دقیق و راحت تر حرف می زنند. به همین خاطر شما باید کارتان را با همین نکته کلیدی شروع کنید. خب چه کسی گفته همیشه درباره نکات بی نهایت انتزاعی حرف بزنید؟ گاهی اوقات بد نیست بهانه تراشی را کنار گذاشت و اتفاقا دقیقا سراغ موضوعات مورد علاقه تان بروید. 

اگر دقت کرده باشید، اغلب آدم های موفق در دنیا سراغ کارهای مورد علاقه شان رفته اند بنابراین شما نباید خلاف این مسیر را طی کنید. این امر می تواند برای شما نتایج بی نهایت سهمگینی به همراه داشته باشد. پس بهتر است به جای اینکه سراغ ایده های دسته چندم یا حتی غیرمرتبط با علاقه تان بروید، از همان اول کار را با حوزه های جذاب برای خودتان شروع کنید. اینطوری سرنوشت بسیار بهتری در انتظارتان خواهد بود. 

اگر شما هنوز نسبت به حوزه های کاری مورد علاقه تان خبر ندارید، بد نیست همین حالا دست به کار شده و از تکنیک توفان ذهنی استفاده کنید. در این تکنیک شما به مدت دو دقیقه بدون اینکه درباره چیزی دقیق فکر کنید، فقط هر آنچه در ذهن تان است، روی کاغذ خواهید آورد. این امر به شما کمک می کند تا از ناخودآگاه تان برخی از حوزه های مورد علاقه خود را بیرون بکشید. پس چرا منتظر هستید؟ همین حالا دست به کار شده و حوزه های مورد علاقه تان برای تولید محتوای متنی را پیدا کنید. این امر فرصت های بسیار خوبی در اختیار شما قرار داده و کارتان را نیز جذاب تر خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: نگارش محتوای بازاریابی با تکنیک‏ های طلایی

سخن پایانی

نکات کلیدی برای تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی کاری است که معمولا برای بازاریاب ها خیلی ساده به نظر می رسد. با این حال وقتی اغلب محتوای متنی را مطالعه می کنیم، انگار اصلا هیچ اعتماد به نفسی در آنها به چشم نمی خورد. درست به همین خاطر مخاطب در زمینه استفاده از چنین محتوایی هیچ انگیزه خاصی از خودش نشان نمی دهد. این مسئله ای است که گاهی اوقات برای بازاریاب ها حسابی دردسرساز می شود. به طوری که کمپین‎ شان را هنوز هیچی نشده راهی کنج فراموشی می کند.

ما در این مقاله سعی کردیم برخی از نکات کلیدی برای تولید محتوای متنی همراه با بازتاب اعتماد به نفس را به شما یاد دهیم. از اینجا به بعد همه چیز برعهده خودتان خواهد بود. یادتان باشد، اجرای دقیق توصیه های مورد بحث در این مقاله همراه با زمان دادن به خودتان برای بهبود کیفیت کاری امری اساسی خواهد بود. پس اصلا در این رابطه عجله نکنید. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با روش های تولید محتوای بازاریابی به ویژه فرمت متن کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مورد بحث در این مقاله داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده کمک به شما هستند. پس تعارف را کنار گذاشته و با ما در ارتباط باشید. 

منابع:

https://problogger.com

https://writers.com

https://www.constant-content.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QjXANaHp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه