امروزه در جهان روزی ۳۵ میلیارد ایمیل فرستاده می شود. ۱۰ میلیون پایگاه اینترنتی در وب وجود دارد، بیش از میلیاردها تبلیغات اینترنتی در جریان است که این عدد رو به افزایش است.
به گزارش آژانس کسب و کار هورموند، به سختی می توان به یاد آورد که از سال ۱۹۹۰ به بعد اینترنت وارد بحثی تجاری نشده باشد. اکنون سال ها از آن روزها می گذرد و دیگر سؤال این نیست که کسب وکارها باید وارد فضای اینترنت بشوند یا نه. سؤال این است که کسب وکارها چگونه باید وارد این فضا بشوند و به اهداف خود دست یابند.
مطالعات نشان می دهد که از هر10 کسب وکار کوچک هفت شرکت به کامپیوتر دسترسی دارند. از هر سه تجارت، دو شرکت از اینترنت برخوردارند و از هر سه تا یکی وب سایت دارد. بسیاری معتقدند افراد دارای دسترسی به اینترنت در سراسر جهان قریب به یک میلیارد نفر هستند.
- زنان و مردان به تعداد مساوی کاربر اینترنت هستند اما در گروه های سنی متفاوت الگوهای مختلفی از استفاده را نشان می دهند. نوجوانان و افراد بالای ۶۵ سال بیشتر از همه از اینترنت استفاده می کنند.
- انگلیسی زبان رسمی دوسوم از صفحات اینترنت است. درحالی که زبان رسمی بیش از نیمی از کاربران اینترنت زبانی غیر از انگلیسی است. شرکت های ارائه دهنده خدمات در مارکت جهانی هرروز بیشتر از قبل، منوهای وب سایت شان را چندزبانه می کنند.
- بیشتر کاربران از ایمیل استفاده می کنند. بسیاری از آنها نیز برای خرید یا پژوهش در مورد محصولات به اینترنت مراجعه می کنند. آنها قبل از انجام خرید موارد را به طور آنلاین در اینترنت می بینند. چه بخواهند خرید خود را آنلاین انجام دهند چه از مغازه ها خرید کنند. اگر شرکت شما دسترسی به وب نداشته باشد این مشتریان را از دست می دهید.
- بسیاری از مشتریان در اوقات فراغت خود و برای تفریح به اینترنت می آیند.
- آنها مصرف کننده هایی آگاه هستند که با اطلاعات کامل به مطب دکتر، نمایشگاه ماشین یا هرجایی دیگر می روند، پس آماده باشید.
- آنها از وب سایت ها انتظار دارند اطلاعات فراوان برای شان فراهم و از مشتری حمایت کنند. آنها به دنبال راهی ساده برای ارتباط با تجارت شما هستند. چه آنلاین و چه فیزیکی، انتظار دارند به سرعت به سؤالات شان پاسخ دهید.
کاهش هزینه های مارکتینگ، برندینگ و توسعه
وقتی زمان کاهش هزینه ها فرابرسد به نظر می رسد مارکتینگ اولین موردی است که ضربه می خورد و توسعه محصول جدید هم در جایگاه دوم قرار می گیرد. این امر همیشه اشتباه است، چراکه به نوآوری و سهم بازار ضربه خواهد زد. عکس العمل ناگهانی بیشتر شرکت ها، کاهش هزینه های مارکتینگ است. با قطع هزینه های مارکتینگ، جایگاه تان را به نفع رقبای تان ترک می کنید تا سهم بازاری را که شما از دست داده اید، به چنگ بیاورند. طی دوران بحران و آشفتگی، مهم ترین مسئله گوش به زنگ بودن و متمرکز ماندن است. از سه اشتباه مارکتینگ که بیشتر شرکت ها مرتکب می شوند، بر حذر باشید:
1-تلاش برای جذب مشتریان جدید پیش از تأمین امنیت محصول اصلی: تلاش برای توسعه و گسترش جاذبه محصول یا خدمت اصلی برای خشنود کردن طیف گسترده ای از مخاطبان پرمخاطره است. این احتمال وجود دارد که بهترین و وفادارترین مشتریان را ناراضی کنید و بهانه های بیشتری در اختیارشان بگذارید تا به رقبای تان بپیوندند.
2- کاهش هزینه های مارکتینگ: بودجه مارکتینگ در اقتصاد ضعیف یا آشفته، مثل آب در بیابان خشک است؛ هرچه کمتر باشد، میزان برخورداری تان از آن ارزشمندتر است. کاهش هزینه های مارکتینگ یقینا حملات رقبایی را در پی خواهد داشت که این کار را نکرده اند و باارزش ترین مشتریان تان را از چنگ تان به درخواهد آورد. مارکتینگ مثل ماهیچه است نه چربی.
3- غفلت از مشکلات پیرامون: اکنون در دنیایی زندگی می کنیم که هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز بی وقفه به اطلاعات دسترسی داریم. هنگامی که در انتشار اخبار وقفه ای می افتد، همه می توانند به دستش بیاورند و این شامل مشتریان شما هم می شود. در دوران سقوط بازارها، مخصوصا وقتی آشفتگی و هرج ومرج حکمفرما بشود، مشتریان و همه ذی نفعان شرکت تان می دانند که کسب و کار در وضعیت مناسبی نیست. نادیده گرفتن این حقیقت و بدتر از آن، به هنگام نگه نداشتن آن، خطرناک است.
قصور در سرمایه گذاری برای توسعه محصول، یقینا خلق ارزش آتی برای شرکت و ذی نفعانش را به تأخیر می اندازد. وقتی شرکت ها از تلاش برای حفظ و ذخیره وجوه مالی غفلت می کنند یا اهمیت توسعه محصول را نادیده می گیرند، نه فقط رشد بالقوه شان را محدود می کنند بلکه نوآوری را هم کاهش می دهند و به رقبای شان که خطرپذیری بیشتری داشته اند، موقعیت برتری می بخشند.