برای یک کمپین ایمیل، هیچ چیز خسته کننده تر از صرف وقت و انرژی، تنها برای دیدن کمبود نرخ باز و کلیک کردن نیست و تلاش برای تعیین دلیل شکست کمپین می تواند فوق العاده دشوار باشد. اگر شما نمی دانید به کجا نگاه کنید، شاید سال ها صرف انجام آزمایش تقسیم برای هر جنبه از ایمیل های تان کنید.
به گزارشlearn marketing ، اگر هیچ کس ایمیل های تان را باز نمی کند، شاید بخواهید یکی (یا بیشتر) از پنج دلیل زیر را در نظر بگیرید.
1- شما فیلتر اسپم آنها را نشانه گرفته اید
فیلترهای اسپم می توانند به دلایل متفاوتی نشانه گرفته شوند که باعث شود ایمیل شما به کلی صندوق ورودی مشترکین را از قلم بیندازد. شما می توانید فیلتر اسپم را با انتخاب هوشمندانه کلمات نوار عنوان تان گول بزنید. تعداد زیادی کلمات و عبارات کلیدی وجود دارد و از آنجایی که آنها به طرز قابل توجهی احتمال این را که ایمیل شما هیچ وقت روشنایی روز را نبیند، افزایش می دهند، بهتر است که از آنها دوری کرد.
هیچ وقت فرض نکنید که شما اجازه ایمیل دادن به کسی را دارید، حتی اگر آنها از مشتریان شما باشند و اگر بدون اجازه گرفتن، برای آنها ایمیل تبلیغاتی بفرستید، احتمال بالایی وجود دارد که به عنوان اسپم علامت بخورند و در نهایت در لیست سیاه قرار بگیرند.
2- نوار عنوان شما افتضاح است
نوار عنوان ایمیل روی نرخ باز شدن تأثیر می گذارد. طبق متقاعد و تبدیل کردن، ۳۵درصد از گیرندگان ایمیل شما تنها براساس نوار عنوان ایمیل را باز می کنند؛ به این معنی که بیشتر از یک سوم مشترکین شما، ایمیل شما را تنها براساس نوار عنوان قضاوت می کنند. اگر می خواهید نرخ باز کردن بالا برود، نوار عنوان شما باید فوی، چشمگیر و فریبنده باشد.
یک نوار عنوان باید کوتاه (کمتر از ۵۰ کاراکتر)، توصیفی و سرراست باشد. باید توجه مشترکین را به دست بیاورد و به آنها دلیلی بدهد تا ایمیل را باز کنند. با این حال، شما نمی خواهید که زیادی گستاخ یا تبلیغاتی به نظر بیایید. هدف مورد نظر این است که گیرنده، ایمیل را باز کند و محتوای شما را بخواند و نوار عنوان فروشی آنها را منصرف می کند.
مشتریان خود را در نظر بگیرید. به چه چیز اهمیت می دهند؟ چه چیزی می توانید به آنها پیشنهاد کنید که با تجارت های دیگر فرق دارد؟ از نوار عنوان برای اشاره به نیازهای آنها، مسائلی که با آنها رو در رو هستند یا موضوعاتی که علاقه شخصی آنها هستند اشاره کنید. این به مشترکین الهام می دهد که کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری در بدنه ایمیل دریافت کنند.
3- ایمیل های تان را برای موبایل بهینه نکرده اید
فناوری گوشی های همراه یک بخش ضروری از زندگی روزانه ما است و در آن هیچ شکی هم وجود ندارد. مشترکین شما ایمیل ها را روی موبایل و تبلت های شان باز می کنند. اگر ایمیل های تان جوابگو نیستند، شما دارید تکه بزرگی از بازار را از دست می دهید. ۷۱.۲درصد از خوانندگان ایمیل هایی را که درست نشان داده نمی شوند، فورا پاک می کنند.
برای مطمئن شدن از اینکه ایمیل شما در هر صندوق ورودی ای خوب به نظر می رسد، بسیار حیاتی است که ایمیل خود را قبل از فشار دادن دکمه ارسال، به طور کامل تست کنید. بسیاری فکر می کنند که انجام تست تک کاره روی ایمیل شان با ارسال یک تست روی آیفون یا جیمیل شان کافی است. اما همیشه مشکل این نیست. چرا؟ به این دلیل که هر ایمیل برای موتور رندر مشتری، یکسان درست نشده است.
پس هر کاری را که دارید می کنید متوقف کنید و تأیید کنید که ایمیل های شما می توانند باز شوند و روی دستگاه های موبایل جواب می دهند. از این آزمایش مجانی هفت روزه سود ببرید و ایمیل تان را روی معروف ترین دستگاه ها و مشتریان در چند ثانیه ببینید.
4- به آنها مربوط نمی شود
هر ایمیلی که به مشترکین تان ارسال می کنید، باید چیزی باارزش به آنها بدهد. شما می توانید نکته، تخفیف، ابزار، استراتژی، منبع رایگان و... به آنها عرضه کنید. هر چقدر ارزش چیزی که می دهید بالاتر باشد، به احتمال بیشتری آنها ایمیل های شما را مرتب باز می کنند. با این حال، اگر خبرنامه شما روی شرکت تمرکز داشته باشد و تنها در مورد برند شما صحبت کند، مشترکین ایمیل های شما را پشت سر هم پاک می کنند. حقیقت تلخ این است که هیچ کس نمی خواهد مطالبی را که به آنها مربوط نمی شود بخواند.
از انفجار توده ایمیل ها که تمام افراد لیست پیام های دقیقا یکسان می گیرند، دوری کرده و از رویکرد تقسیم بندی استفاده کنید. لیست تقسیم بندی شده دوست شماست؛ شما می توانید با استفاده از آن محتوای موضوعاتی را بنویسید که به مشترکین شما مربوط است.
شما می توانید لیست خود را با موارد زیر تقسیم بندی کنید:
- سن
- جنسیت
- مکان
- رفتار خرید گذشته
- و...
شما می فهمید که تقسیم بندی لیست شما تأثیر مثبتی روی نرخ باز کردن خواهد داشت. یک مطالعه توسط لیریس نشان می دهد کمپین های تقسیم بندی شده ۳۹درصد نرخ باز کردن بالاتر و ۲۸درصد نرخ لغو اشتراک کمتری را مشاهده کرده اند.
5- دارید افراط به خرج می دهید
یک نظرسنجی از تکنولوژی ادوایس نشان می دهد که ۴۵.۸درصد از آمریکایی ها ایمیل های بازاریابی را به عنوان اسپم علامت زده اند، تنها به این دلیل که شرکت به آنها خیلی ایمیل می فرستد. وقتی به تکرار می رسد، خیلی راحت می توان از مفید به آزاردهنده رسید. خوشبختانه، راه حل آن آسان است.
مشترکین بالقوه خود را با صفحه انتخاب برای لیست ایمیل مطلع کنید که چند وقت یک بار به آنها ایمیل می دهید. گزینه های چندگانه اشتراک را ارائه دهید؛ روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه و… تا محتواهای متفاوت را بر پایه نیازهای مشترکین تان ارائه دهید. مهم تر از همه، از مشترکین تان بپرسید که چه می خواهند و چند وقت یک بار آن را می خواهند و سپس تا آخر ادامه دهید.
زمانی که نرخ باز کردن و لغو اشتراک کاهش می یابد، این یک علامت بزرگ است که چیزی نیاز به تغییر دارد. زمانی را صرف پیرایش کردن نوار عنوان، بهینه سازی برای گوشی های موبایل، تقسیم بندی لیست ایمیل و آزمودن تعداد تکراری که باید ایمیل بفرستید، کنید. حضار خود را بشناسید و بدانید که به چه چیزی نیاز دارند و آن را به آنها بدهید. و مهم تر از همه، صبور باشید؛ کمپین های ایمیل وقت و توجه زیادی برای موفقیت می برند.