یکشنبه, ۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نانوایی یکی از شغل های پرطرفدار می باشد و به دلیل نیاز روزانه افراد به نان که یکی از مهم ترین بخش های غذایی افراد است امروزه این شغل سمت و سوی مدرنیته به خود گرفته است و اغلب نانوایی ها تمام اتوماتیک شده اند.

بسیاری از افراد که خواهان راه اندازی نانوایی هستند در ابتدا به بررسی درآمد نانوایی و در قدم دوم به بررسی تمام مراحل و پروسه راه اندازی آن می پردازند. 

درآمد خالص از نانوایی به عوامل متعددی از جمله اجاره مغازه، هزینه خرید دستگاه های نانوایی و هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات نانوایی، هزینه مواد اولیه و دستمزد کمک شاطر بستگی دارد. که در این بخش به بررسی تمامی این موارد خواهیم پرداخت:

درآمد حاصل از نانوایی تمام اتوماتیک

  • اجاره مغازه

یکی از مهمترین مخارجی که درآمد نانوایی صرف آن می شود اجاره مغازه جهت راه اندازی نانوایی است. همانطور که میدانید هزینه اجاره مغازه به منطقه و متراژ آن بستگی دارد. 

  • هزینه خرید دستگاه های نانوایی 

پس از اجاره مغازه با توجه به نیاز نانوایی، خرید دستگاه های نانوایی برای ایجاد یک نانوایی تمام اتوماتیک از دیگر هزینه های سنگین این کسب و کار است. 

دستگاه های نانوایی که اغلب نانوایی های تمام اتوماتیک به استفاده از آن می پردازند عبارتند از: دستگاه همزن خمیر، دستگاه چانه گیر، دستگاه پهن کن اتوماتیک، دستگاه های دوار پخت نان، دستگاه سه کاره سرهم که خود شامل دستگاه نان درآر، دستگاه سرد کن ریلی و میز گردان می باشد.

هزینه خرید دستگاه های نانوایی جهت راه اندازی نانوایی تمام اتوماتیک به نوع دستگاه، برند آن، کیفیت قطعات سازنده آن و… بستگی دارد.

  • هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات نانوایی

از دیگر مواردی که یکی از هزینه های حاصل از درآمد نانوایی می باشد، هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات نانوایی است. تعمیر و نگهداری تجهیزات نانوایی در کیفیت نان تهیه شده بسیار موثر است. در این بخش به مشکلاتی می پردازیم که در صورت عدم تعمیر و یا نگهداری غیراصولی تجهیزات نانوایی با آنها مواجه می شویم.

در صورت عدم تعمیر دستگاه همزن خمیر باعث ایجاد خمیر های بسیار سفت و یا بسیار شل می شود.

عدم تعمیر و نگهداری غیر اصولی دستگاه چانه گیر باعث می شود چانه های قرص های نان ها با هم متفاوت باشند.

با نگهداری نادرست از دستگاه پهن کن اتوماتیک نان نیز باعث می شود زمان آماده سازی نان افزایش یابد.

عدم تعمیر دستگاه های دوار پخت نان باعث خام بودن نان تولید شده و یا سوختن خمیر نان می شود که در نهایت باعث کاهش کیفیت نان تولیدی می شود. یکی از مشکلات رایج در نگهداری نامناسب این نوع دستگاه با آن مواجه می شویم دولایه شدن نان است.

بی توجهی به نگهداری درست و اصولی دستگاه سه کاره سرهم باعث ایجاد مشکلات در سه بخش این دستگاه که شامل دستگاه نان درآر، دستگاه سرد کن ریلی و میز گردان می شود که در بخش بسته بندی نان ها بسیار اهمیت دارد.

  • هزینه مواد اولیه 

پس از خرید تجهیزات نانوایی از مخارج این کسب و کار می توان به هزینه آرد، آب، خمیر مایه، نمک و روغن می باشد. علاوه بر هزینه مواد مورد استفاده برای تهیه خمیر نان با هزینه برق و گاز نیز مواجه هستیم که در حساب سود حاصل از نانوایی باید به آن دقت کافی شود.

  • دستمزد کمک شاطر 

به دلیل اینکه نانوایی یکی از مشاغل سخت میباشد اداره آن اغلب خارج از توان یک نفر می باشد به همین دلیل نانوایان فردی به عنوان کمک شاطر استخدام می کنند که دارای حقوق و مزایای خاص خود می باشد که باید از کل درآمد نانوایی کسر شود تا سود حاصل از این کسب و کار برایمان واضح شود.

خرید دستگاه های نانوایی

درامد انواع نانوایی 

در بخش های بالایی به عواملی که باید در درآمد حاصل از نانوایی وارد کنیم تا بتوانیم سود آن را به دست بیاوریم پرداختیم. در این بخش به درآمد انواع نانوایی اعم از نانوایی سنگکی، نانوایی بربری، نانوایی لواش و نانوایی تافتون بپردازیم.

  • درآمد حاصل از نانوایی سنگکی

یکی از پرسودترین نانوایی ها، نانوایی سنگکی می باشد. نانواهایی که در سنگک پزی ها فعالیت می کنند نسبت به دیگر نانواها از سختی کار بیشتری برخوردار هستند. هر نانوایی سنگکی روزانه ما بین 5 الی 12 کیسه آرد مصرف می کند و از هر کیسه نیز 110 الی 120 قرص نان تهیه می شود.

  • درآمد حاصل از نانوایی بربری

یکی از پرطرفدارترین نان ها در ایران، نان بربری می باشد. نانوایی هایی که به پخت نان بربری می پردازند روزانه 8.5 الی 11 کیسه آرد مصرف می کنند که هر کیسه آرد 110 قرص نان تولید می کند.

  • درآمد حاصل از نانوایی لواش

یکی از پر چالش ترین نانوایی ها، نانوایی هایی می باشد که به پخت نان لواش می پردازند. نان لواش یکی از پرمصرف ترین نان هایی است که در ایران استفاده می شود. میزان آردی که به این نوع نانوایی ها تعلق می گیرد سالانه تغییر می کند. 

  • درآمد حاصل از نانوایی تافتون 

برای نانوایی هایی که به پخت نان تافتون می پردازند، روزانه 10 کیسه می باشد که این مقدار نیز باز متغیر است. وزن هر کیسه آرد متعلق به نانوایی هایی تافتون 40 الی 50 کیلوگرم است و میزان نان تولید شده به نوع نانی است که در این نوع نانوایی ها پخته می شود.

درآمد خالص نانوایی

جمع بندی 

ما در این مقاله قصد داشتیم به نحوه محاسبه درآمد خالص از نانوایی را به شما آموزش دهیم و دید بازتری در احتساب مخارج این کسب و کار داشته باشید. پس بهتر است برای به دست آوردن سود خالص این شغل تمامی موارد ذکر شده در بخش بالا را از کل درآمد کسر کرد تا به سود خالص رسید. 

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HO1H09mE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
هاشم رضاپور :
10 ماه پیش
الان قیمت نون لواش چنده که بتونیم درامدش رو تقریبی پیدا کنیم
سهراب خیری :
10 ماه پیش
سلام خسته نباشید دولایه شدن نان ینی نون بعد از اینکه پخته شد هی پوست پوست میشه؟
مجیدسیاوشی :
7 ماه پیش
درحل حاضر اجاره نانوایی باتمام تجهیزات صرف داره در امدش خوبه نسبت به کارگری لطفا جواب بدین
صفاری :
6 ماه پیش
سلام هزینه یک مجتمع نان حدودا چقدره و درامدش چقدر
فریبا نظری :
6 ماه پیش
سلام میشه لطف کنید بگید هزینه ساخت نانوایی وراه اندازی چقدر است
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه