چاپ بروشور یکی از کارآمدترین روشهای بازاریابی و تبلیغات است. توزیع بروشور، ابزاری بالقوه برای باخبر کردن جمعیتی گسترده است. از این روش بازاریابی برای ترویج نامهای تجاری (برندها) در میان مصرفکنندگان استفاده میشود.
چاپ بروشور همچنین به مراتب مقرون به صرفهتر از دیگر اشکال سنتی تبلیغات مانند آگهیهای تلویزیونی و رادیویی یا تبلیغات روی بیلبوردها و در مجلات است، به علاوه شروع روند آن نیز پیچیدگی کمتری به همراه دارد.
برای بهینهسازی این روش، ابتدا باید بازار هدف خود را شناسایی و میزان جمعیت در منطقه مورد نظر را برآورد کنید و سپس کیفیت بروشورها را متناسب با آن تعیین کنید. بهتر است ابتدا از نواحی مجاور خود شروع کنید و پس از مشاهده واکنشهای مثبت مخاطبان به آن، منطقه توزیع را گسترش دهید.
نکاتی برای طراحی بروشورهای گیرا
پس از تعیین بازار هدف و کیفیت مطلوب بروشور، شما باید یک طرح مفهومی گیرا انتخاب کنید. کلید یک کمپین چاپ بروشور موفق، پیامی است که به مخاطبان خود میدهد.
محتوای بروشور باید کوتاه، ساده و به اندازه کافی خلاقانه باشد تا توجه بازار هدف را جذب کند. از زیادهگویی اجتناب کنید، چون مردم وقت خواندن یک جزوه طولانی را ندارند.
سعی کنید پیام خود را کوتاه و مختصر بیان کنید، به طوری که به سرعت تاثیر خود را بر مخاطب بگذارد. ظاهر بروشور هم باید نه بیش از حد ساده و نه زیادی شلوغ باشد.
طرحی ایجاد کنید که مطابق با خلق و خوی مخاطبان هدف شما باشد، مثلا ظاهری نرم و ظریف برای محصولات بانوان، طرح و رنگی پرجنب و جوش برای نوجوانان و شکلی رسمی یا ساده برای سالمندان انتخاب کنید.
سایز کاغذ بروشور استاندارد معمولا به اندازه کاغذ A4 یا A5 است و اغلب بر هر دو سمت کاغذ چاپ میشود. میتوانید آن را روی کاغذ گلاسه یا ساده و به صوت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنید.
روشهای توزیع بروشور
بهترین راه برای توزیع بروشور خود در میان مردم را پیدا کنید. روشهای مختلفی برای توزیع این مقالات تبلیغاتی وجود دارد.
میتوان آنها را در اماکن عمومی بین افراد به طور دست به دست پخش کرد یا آنها را روی تابلوهای اعلانات قرار داد، همچنین میتوان آنها را مستقیما به منزل مشتریان مورد هدف پست کرد.
مزیت بروشورها این است که
به راحتی میتوان آنها را در داخل کیف دستی یا لابه لای روزنامهها جا داد یا آنها را به سادگی روی یک میز گذاشت. از این طریق مردم میتوانند مدام با آن مواجه شوند و نگاهی به آن بیندازند.
در نهایت، عرضهکنندهای برای کمپین خود پیدا و مسئولیت آن را به او محول کنید. پیش از توزیع حتما یک نمونه از بروشور چاپ شده را مشاهده و کیفیت آن را بررسی کنید.
به ویژگیهایی چون سادگی نسبی و اختصار بروشور دقت کنید و از وجود جاذبه کافی در آن برای مشتریان بالقوه خود اطمینان یابید. اگر از آن راضی بودید، برای تولید و پخش گسترده آنها اقدام کنید.