سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سازمان فضایی ناسا طی کنفرانسی اعلام کرد سیاره‌ای شبیه به زمین وجود دارد. این خبر توجه بسیاری از افراد، به‌خصوص طرفداران نجوم را به خود جلب کرد! اما شباهت کره زمین با این سیاره جدید در چیست؟ کپلر B452، سیاره قابل سکونت تازه کشف‌شده، در اطراف ستاره بزرگی شبیه به خورشید واقع شده که مساحتش دقیقا 60‌درصد از مساحت زمین بزرگ‌تر است و پیرامون ستاره‌ای می‌گردد که حدود 10‌درصد از خورشید ما بزرگ‌تر و نورانی‌تر است. سن آن را 1.5‌میلیارد بیشتر از زمین تخمین زده‌اند.

آیا احتمال حیات روی این سیاره وجود دارد؟ این موضوع تقریبا شبیه به یک فیلم علمی-تخیلی و یک پیش‌بینی برای آینده‌ای است که چندان نزدیک نخواهد بود. جان‌جنکینز، مسئول آنالیز داده‌های کپلر در ناسا، این مسئله را بدون تردید می‌داند: «فرصت قابل توجهی برای ظهور حیاتی جدید در پیش‌رو خواهیم داشت البته اگر تمام شرایط لازم برای زندگی در این سیاره مهیا باشد.» آن ماری لاگرانژ، از رصدخانه گرونوبل، اضافه می‌کند: «ابتدا لازم است طبیعت آنجا را، اینکه از سنگ است، از گاز یا ترکیبی از آن دو و اینکه آیا دارای اتمسفری است یا نه، بررسی کرد.»

تحقیقات درباره شرایط و قابلیت زندگی در این سیاره همچنان در دست انجام است. ... اما این نخستین باری نیست که سیاراتی برای حیات جدید کشف می‌شود. در حقیقت پیش‌ترها سیاره‌های دیگری هم شبیه به زمین معرفی شده بودند اما هیچ‌کدام‌شان قابلیت حیات را نداشتند. فاصله آنها از ستاره‌های‌شان خیلی بیشتر از فاصله کپلر B452 از ستاره‌اش بود، کوتاه بودن این فاصله باعث می‌شد که اشعه‌ها هرگونه فعالیت زیستی را نابود کنند.

برای مثال سال پیش سیاره‌ای کشف شد که بسیار بزرگ‌تر از کره زمین بود. تنها مشکلش این بود که به دور یک ستاره کوچک قرمز رنگ می‌گشت که روشنایی خیلی کمتری نسبت به خورشید ما داشت. با توجه به اینکه کپلر B452 به کره زمین نزدیک‌تر از باقی سیارات کشف شده است، کورسویی از امید درباره اینکه این سیاره جدید قابل سکونت باشد ایجاد می‌شود. یکی دیگر از پژوهشگران ناسا اعلام کرد که تحقیقات تنها به این سیاره دوقلوی زمین منتهی نخواهد شد.

این پژوهشگر اظهار می‌دارد: «مطالعه بیشتر سیارات نامزد برای جایگزین زمین و بررسی نهایی داده‌های علمی از کپلر B452، به ما کمک خواهد کرد که سیارات قابل سکونت دیگری را کشف کنیم.»

منبع : لوموند
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EUqoJxvG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه