شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به واگذاری یکصد جایگاه سوخت در 25 استان کشور در روز دوشنبه، آن را بزرگ‌ترین واگذاری انجام شده در تاریخ خصوصی‌سازی کشور به لحاظ تعداد و کیفیت اعلام کرد که ارزش آن حدود 4تریلیون ریال پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی ارزش 4 تریلیون ریال

«سیدجعفر سبحانی» دیروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در این واگذاری تاریخی که از ساعت 14 پریروز (دوشنبه) آغاز و تا ساعت 20 به طول انجامید، یکصد جایگاه سوخت در 25 استان کشور با استقبال بسیار خوب خریداران به مزایده گذاشته شد که به جز سه استان آذربایجان غربی، البرز و کهگیلویه و بویراحمد که پاکت پیشنهاد قیمت نرسید، در 22 استان مزایده‌های پرشوری برگزار شد.

وی افزود: نزدیک به 70درصد واگذاری‌های دیروز، بیش از یک متقاضی داشت؛ در صورتی که در گذشته مزایده‌های جایگاه‌های سوخت در نهایت 10درصد موفقیت‌آمیز بود.

سبحانی خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار بود که این سازمان برگزاری 100 مزایده را به صورت همزمان تجربه می‌کرد و به‌طور میانگین برای هر جایگاه سوخت سه تا سه‌ونیم برابر نیاز، متقاضی وجود داشت.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: به‌طور نمونه جایگاه اسفراین واقع در خراسان شمالی 17 متقاضی داشت، هفت جایگاه سوخت در استان سیستان و بلوچستان 60 متقاضی داشتند و در تهران 24 جایگاه سوخت دارای 46 متقاضی بودند.

به گفته وی، در آخرین واگذاری جایگاه‌های سوخت که 50 جایگاه عرضه شده بود، فقط شش متقاضی وجود داشت، اما برای 70 جایگاه پیشنهاد قیمت بود و بیش از 340 پاکت قیمت ارائه شد.

سبحانی تصریح کرد: عوامل مختلفی در این استقبال پرشور دخیل بودند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کاهش 10درصدی «حصه نقدی» مزایده اشاره کرد.

وی توضیح داد: حصه نقدی مبلغی است که برندگان مزایده باید در ابتدا و پیش از انعقاد قرارداد پرداخت کنند که از 40درصد مبلغ مزایده در سال‌های گذشته، به 30درصد کاهش یافته است. 

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر 3 درصد «سپرده نقدی» که همه شرکت‌کنندگان در مزایده پرداخت کردند و حصه نقدی (که برندگان می‌پردازند)، مابقی ارزش مزایده در اقساط دو تا چهار ساله پرداخت می‌شود که عمده پرداختی‌ها در مزایده بزرگ دیروز دو ساله بود.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی تغییر در شیوه قیمت‌گذاری جایگاه‌های سوخت را دلیل دیگر استقبال از این مزایده‌ها نام برد و گفت: در تعداد زیادی از جایگاه‌ها، قیمت‌های پیشنهادی به دو تا چهار برابر قیمت‌های پایه نیز رسید و به‌طور میانگین قیمت‌ها 40 تا 50درصد بالاتر از قیمت‌های پایه بودند.

سبحانی افزود: براساس قانون، سازمان خصوصی‌سازی حداکثر در مدت دو هفته باید اسامی برندگان را در سایت سازمان اعلام و در نامه‌ای به برندگان ابلاغ کند. البته این مهم پس از انجام استعلام‌های مربوطه و محرز شدن نداشتن بدهی از سوی برندگان به این سازمان صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KC1ATUV9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه