یکشنبه, ۲۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sun, 18 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

بورس تهران در روزهای اخیر و با افزایش تقاضا و رشد نسبی قیمت‌ها، بعد از رشد 9 واحدی در روز شنبه، در دومین روز معاملاتی هفته نیز به مسیر صعودی توام با احتیاط خود ادامه داد و به رشد 10 واحدی شاخص رضایت داد، بنابراین روند صعودی توام با احتیاط بورس تهران در حالی ادامه پیدا کرد که همچنان سهم‌های کوچک بازار برای شناسایی سودهای کوتاه‌مدت مورد توجه نوسان‌گیران است؛ در این میان سهامداران بلندمدت در انتظار ارائه گزارش‌های 9 ماهه و همچنین عملی شدن اجرای برجام و لغو تحریم‌ها هستند تا بتوانند برای فعالیت در این بازار تصمیم درست‌تری اتخاذ کنند.

با وجود ادامه نگرانی‌ها از کاهش قیمت نفت، نمی‌توان با اطمینان گفت که روند مثبت بازار سهام آغاز شده است، اما با این حال تحرکات مثبتی در بورس تهران دیده می‌شود. در عین حال بازار سهام شاهد مانور اغلب حقوقی‌ها برای صیانت از شاخص‌های منتخب بورس با معاملات بلوکی بود. به علاوه اینکه روند معاملات بازار سهام در حالی دنبال شد که حق تقدم‌های خرید سهام به دلیل دامنه نوسان بالاتر نسبت به سایر نمادهای معاملاتی برای اغلب معامله‌گران حرفه‌ای بازار همچنان از جذابیت برخوردار است.

با گروه‌های بازار سهام

روز گذشته شاخص کل با شروعی مثبت معاملات خود را آغاز کرد ولی با گذشت یک ساعت از انجام معاملاتی کم نوسان شاخص به بازه منفی نزول کرد. با انجام معاملات بلوکی مثبت در دقایق آخر، شاخص کل دوباره روندی مثبت در پیش گرفت و در نهایت سبز‌‌پوش به ثبت رسید. در این بازار خبرهایی مبنی بر برنده شدن شرکت حمل‌و‌نقل توکا در مناقصه اخیر فولاد مبارکه شنیده شد.

در عین حال در گروه حمل‌و‌نقل نیز دیروز عنوان شد که خط کشتیرانی MSC سوئیس، دومین خط بزرگ کشتیرانی کانتینری دنیا پس از گذشت 6 سال دوباره در بندر شهید رجایی پهلوگیری کرده است. در گروه لبنیات نیز دیروز اعلام شد که فعالان فرآورده‌های لبنی حاضر هستند محصولات خود را با 15 درصد کاهش قیمت در اختیار دولت یا هر شرکتی که می‌تواند آن را به قیمت مناسب در بازار بفروشد واگذار کنند.

در گروه بانک معاملات منفی آغاز شد و اواخر بازار شاهد آغاز رشد در گروه بودیم و لیدرهای گروه در دو روز اخیر کم حجم معامله شدند. در گروه خودرو و ساخت قطعات اکثر نمادهای خودرویی منفی و اکثر قطعه‌سازان صعودی معاملات را شروع کردند، اما از اواسط بازار نمادهای گروه خودرویی نیز روند صعودی کم‌شیبی داشتند و در نهایت تقریباً تمام نمادهای قطعه‌ساز با صف خرید معاملات را به پایان رساندند.

در گروه فلزات اساسی اکثر نمادها روندی صعودی طی کردند و در بازه مثبت معاملات را به پایان رساندند.در گروه محصولات غذایی طی روزهای اخیر شاهد استقبال سرمایه‌گذاران بودیم و اکثر نمادهای گروه با صف خرید معاملات را به پایان رساندند. در گروه انبوه‌سازی معاملات نوسانی بود، به گونه‌ای که معاملات منفی آغاز شد و سپس روندی صعودی طی کرد اما دوباره با کاهش نسبی قیمت‌ها به پایان رسید.

افت شاخص آیفکس

سیزدهمین روز دی‌‌ماه 1394 با خریدوفروش 161 میلیون ورقه بهادار در 17 هزار و 27 نوبت به ارزش 555 میلیارد و 210 میلیون ریال در بازار فرابورس خاتمه یافت. در جریان معاملات، 98 میلیارد و 310 میلیون ریال اسناد خزانه اسلامی معامله شد و به این ترتیب نماد اسناد خزانه اسلامی «اخزا» بیشترین ارزش معاملات فرابورسی را به خود اختصاص داد. آ.س.پ به همراه کیمیای زنجان‌گستران و پگاه فارس بیشترین افزایش قیمت سهم را داشتند درحالی‌که سهام شرکت‌های قند چهارمحال، تدبیرگران فارس و خوزستان و بهمن لیزینگ با بالاترین کاهش قیمت مواجه شدند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات در بازار سهام با دادوستد 7 میلیون و 870 هزار ورقه بهادار به ارزش 31 میلیارد و 30 میلیون ریال به نام قاسم ایران ثبت شد؛ ضمن آنکه آیفکس با افت 2 واحدی به رقم 681.46 واحد رسید.همچنین، نماد شرکت‌های قاسم ایران، کیمیای زنجان‌گستران و قند شیروان، پربیننده‌ترین نمادهای دیروز فرابورس بودند و اوراق تسهیلات مسکن در محدوده 710 تا 740 هزار ریال معامله شد.

درحالی‌که قرار بود روز شنبه بلوک 7.9 درصدی بیمه آرمان در بازار پایه فروخته شود اما براساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مبنی بر خروج سهام بیمه آرمان از وضعیت قابل فروش، عرضه بلوکی این سهام انجام نشد. گفتنی است، نماد معاملاتی شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام و ارائه تصمیمات و نماد معاملاتی شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی در روز جاری بازگشایی شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jvN6TdGw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه