شنبه, ۲۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 17 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

وردپرس، یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا(CMS) است، طی تحقیقات صورت گرفته مشخص شده که حدود 2500 پروژه موفق توسط وردپرس طراحی و تولید شده است. طراحی راحت صفحات، برخورداری از قابلیت های ویژه و دارا بودن پلاگین جهت راحت تر شدن انواع طراحی ها منجر شده تا افراد همواره از وردپرس جهت تولید و طراحی سایت خود استفاده کنند. پلاگین ها یا افزونه ها با نصب بر محیط وردپرس قابلیت هایی را که از قبل در سایت وجود نداشته، به آن اضافه می کنند. به همین علت بسیار از افراد به طراحی و ساخت انواع پلاگین وردپرسی روی می آوردند. در ادامه با ما همراه شوید تا به صورت تخصصی به بررسی مزایای ساخت افزونه وردپرسی اختصاصی بپردازیم. برای یادگیری بهترین دوره آموزش طراحی سایت با وردپرس ( Wordpress ) از مبتدی تا پیشرفته با فیلم رایگان می توانید به این لینک از وب سایت توسینسو مراجعه کنید.

طراحی افزونه وردپرس

منظور از پلاگین یا افزونه وردپرسی چیست؟

افزونه ها یا پلاگین ها(plugin) برنامه ها یا قطعاتی از یک کد هستند که ترکیبی از PHP، HTML، CSS، JAVAScript و JQuery هستند.، پلاگین ها می توانند در کنار عملکرد اصلی وردپرس، مورد استفاده قرار می گیرند و قابلیت های جدیدی را به سایت وردپرسی اضافه می کنند. پلاگین ها بسته به ویژگی هایی که دارند، می توانند تغییرات جزئی یا بسیار بزرگی را در سایت ایجاد کنند.

درحالی که بسیاری از پلاگین ها برروی ظاهر سایت تاثیر می گذارند، بسیاری دیگر تغییرات قابل توجهی را برروی کدهای ایجاد شده، اعمال می کنند. شما می توانید با توجه به نیاز خود پلاگین مدنظرتان را در وردپرس جستجو و نصب کنید.

قابلیت های پلاگین های وردپرسی

با توجه به مزایای ساخت افزونه وردپرس اختصاصی، امروزه پلاگین هایی تولید شده اند که از قابلیت های ویژه ای برای انواع سایت ها برخوردار هستند. همین امر منجر شده تا طراحی انواع سایت های وردپرسی با ویژگی های منحصربه فرد، امکان پذیر باشد، قابلیت های پلاگین های وردپرسی به شرح زیر است.

  • انواع فرم تماس های آماده
  • درگاه پرداخت برای انواع سایت فروشگاهی
  • ساخت انواع سایت های چند زبانه
  • انجام فرآیند رزرواسیون برای برخی از کسب و کارها
  • ساخت اکانت شخصی در سایت برای مشتریان
  • انیمیشن های زیبا و پرکاربرد
  • و...

افزونه ها در وردپرس درواقع همانند نوعی شتاب دهنده در طراحی عمل می کنند و حتی به طور اختصاصی در اضافه کردن انواع قابلیت ها به سایت وردپرسی نقش بسیار اساسی ایفا می کنند.

ساخت افزونه وردپرسی

موارد مورد نیاز در هنگام ساخت افزونه های وردپرسی

درصورتی که می خواهید از مزیت ساخت افزونه وردپرس اختصاصی بهره مند شوید، در گام اول جهت ساخت باید موارد مورد نیاز را در اختیار داشته باشید، موارد بسیار مهم که در هنگام ساخت انواع پلاگین وردپرس باید در اختیار داشته باشید، به شرح زیر هستند.

  • یک سایت وردپرسی که راه اندازی شده
  • یک محیط ویرایشگر متن مناسب
  • دسترسی لازم به هاست از طریق FTP

جهت انجام ساخت مراحل پلاگین های وردپرسی شما می توانید از محیط ویرایش متنی همانند ++Notepad استفاده کنید، همچنین باید به طور مستقیم به فایل های ایجاد شده در هاست سایت وردپرسی خود دسترسی داشته باشید.

الته در نظر بگیرید در هنگام ساخت یک پلاگین و اعمال تغییرات حتما یک نسخه بک آپ از سایت و اطلاعات مورد نیاز وبسایت خود تهیه کرده و در اختیار داشته باشید.حتما از افزونه محاسبات مالی یا اکسل وردپرس استفاده کنید ، برای مدیریت امور مالی بسیار کاربردی است ، برای یادگیری بهترین دوره آموزش اکسل (Excel) از مبتدی تا پیشرفته برای کارهای اداری به زبان ساده می توانید به این لینک از وب سایت توسینسو مراجعه کنید.

مزیت ساخت افزونه وردپرس اختصاصی

همانطور که به آن اشاره شد، پلاگین های سایت های وردپرسی متشکل از چندین زبان برنامه نویسی هستند. یکی از زبان هایی که به صورت کاملا مستقیم در طراحی و تولید پلاگین های وردپرسی نقش دارد، PHP استو درصورتی که می خواهید از مزیت ساخت افزونه وردپرس اختصاصی بهره مند شوید، بهتر است این زبان برنامه نویسی را به طور کامل یاد بگیرید.

  • سفارشی سازی طراحی سایت وردپرسی براساس نیاز و طراحی مدنظر
  • یکی از روش های درآمدزایی از طریق فروش پلاگین
  • سهولت در طراحی
  • صرفه جویی در زمان هنگام استفاده از پلاگین
  • آشنایی بیشتر با نقض ها و نیازهای طراحی و ایجاد یک پلاگین جهت رفع آن
  • امنیت بالای پلاگین های اختصاصی
  • اعمال تغییرات دلخواه
  • کنترل بیشتر
  • کارآمدتر

ساخت و استفاده از انواع پلاگین منجر شده تا طراحان سایت های وردپرسی بتوانند در بازه زمانی کوتاه تر طراحی های دلخواه و منطبق با سلیقه خود را ایجاد کنند.

علل ساخت افزونه های وردپرسی اختصاصی

با وجود بیش از 25000 پلاگین رایگان، چرا باید به خود رد ایجاد یک پلاگین اختصاصی زخمت بدهیم؟ به یقین راه های بسیاری جهت تغییر در افزونه هایی که برای یک هدف طراحی و توسعه یافته اند، وجود دارد. دلایل متعددی جهت ساخت افزونه های اختصاصی به جای استفاده از افزونه های رایگان وجود دارد، که به شرح زیر هستند.

اجرای دستورات از قبل برنامه ریزی شده

هر پلاگین دقیقا همان کاری را انجام می دهد که از قبل دستورات آن را توسط کد دریافت کرده است و در هنگام از آن، فرد طراح هیچگونه اختلالی را در سایت مشاهده نخواهد کرد، این در حالی است که بسیاری از افزونه های رایگان با برخورداری از دستورات اشتباه یا نامناسب ممکن است برروی برخی از سایت ها تاثیر مخربی بگدارند.

اجزای دستورات صحیح از قبل برنامه ریزی شده، از منحصربه فردترین مزیت ساخت افزونه وردپرس اختصاصی است.

امنیت بسیار بالا

بسیاری از نفودها به سایت و تخریب امنیت آن توسط پلاگین های رایگان و ناامن انجام پذیر است. در پلاگین های اختصاصی با توجه به اینکه کاملا ایمن طراحی و تولید می شوند و فرد دیگری اجازه دسترسی و استفاده از آن را ندارد، امنیت آن کاملا تضمین شده، در نهایت هر گونه نفوذ به سایت از طریق پلاگین های اختصاصی ناممکن است.

شما می توانید استفاده از پلاگین اختصاصی خود را تنها برای تعداد محدودی وبسایت مجاز کرده تا بتوانید به خوبی امنیت بالای آن را تضمین کنید.

ساخت پلاگین اختصاصی وردپرس

بروزرسانی و پشتیبانی مناسب

یکی دیگر از مزیت ساخت افزونه وردپرس اختصاصی، بروزرسانی و پشتیبانی اصولی و مناسب است. در افزونه های رایگان، هنگام بروز مشکل و خطا ممکن است، نتوانید از قابلیت های بیشتر آن استفاده کنید یا روزانه درصورت دریافت بروزرسانی مجبور به آپدیت آن باشید، این امر به مرور می تواند، در زمان طراحی شما نیز تاثیر بگذارد.

در بسیاری از شرایط افزونه های رایگان ممکن است با بروزرسانی تغییرات بسیار گسترده ای را در سایت شما ایجاد کند و منجر به بروز انواع خطاهای مختلف در سایت شود. زمانی که شما یک افزونه را به صورت اختصاصی طراحی می کنید، امنیت آن را بالا برده و میزان آسیب پذیری آن را کاهش می دهید.

معایب ساخت پلاگین های اختصاصی وردپرس

مزایای ساخت افزونه وردپرس اختصاصی منجر شده تا معایب بسیار محدود آن جلب توجه نکند؛ اما بهتر است قبل از ساخت پلاگین های اختصاصی وردپرسی خود از معایب آن نیز اطلاع داشته باشید.

  • یادگیری زبان های مختلفی اعم از ، HTML، CSS،JAVAScript و JQuery
  • ممکن است بروزرسانی آن برای برخی از افراد مشکل باشد.
  • آپدیت های متعدد

طراحی و ساخت انواع پلاگین های اختصاصی وردپرس ممکن است مقداری هزینه بر باشد، با توجه به این موضوع ممکن است بسیاری از کسب و کارها خواهان پرداخت هزینه اضافه تر نباشند. فراموش نکنید که آموزش فتوشاپ و یادگیری آن یک الزام در طراحی وب محسوب می شود. برای یادگیری بهترین دوره آموزش فتوشاپ حرفه ای (Photoshop) مقدماتی تا پیشرفته 2024 همراه با فیلم رایگان روی این لینک کلیک کنید.

سخن پایانی

مزیت ساخت افزونه وردپرس اختصاصی با توجه به امنیت بیشتر در مقایسه با پلاگین های رایگان، بروزرسانی راحت تر و اجرای دستورات از قبل طراحی شده منجر شده تا افراد جهت بهبود روند سایت وردپرسی خود استفاده از پلاگین های رایگان را محدود کرده و به سراغ افزونه های طراحی شده و اختصاصی باشند. افزونه های اختصاصی درواقع یک روش کسب درآمد بوده که فرد می تواند با توجه به نیازهای طراحان و ساخت پلاگین جهت رفع این مشکل کمک بسیار زیادی به طراحان سایت وردپرسی کند.

درصورتی که می خواهید یک پلاگین مناسب و اختصاصی را برای سایت خود در اختیار داشته باشید، در اولین گام باید از افراد باتجربه و متخصص در زمینه ساخت انواع پلاگین وردپرسی کمک بگیرید، تا بتوانید پلاگین مدنظر خود را در اختیار داشته باشید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tr6U4ulu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه