شنبه, ۲۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 17 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

طرح ویژه فروش اعتباری میلگرد

4 ساعت پیش ( 1403/5/27 )
 

طرح ویژه فروش اعتباری میلگرد

طرح های متنوع فروش اعتباری میلگرد می توانند در شرایط اقتصادی مختلف به عنوان ابزاری مفید و موثر، کمک کننده باشند. مخصوصا اگر بازار در یک دوره رکود اقتصادی قرار بگیرد که نتیجه آن کاهش فعالیت های ساختمانی و کاهش تقاضا خواهد بود.

این طرح ها می توانند با ارائه تخفیف ها و شرایط مالی مناسب، سازندگان را به انجام خرید وادار کرده و به این ترتیب تقاضا را در بازار افزایش دهند. در معاملات اعتباری میلگرد، معمولاً یک یا دو بانک به عنوان واسطه های معتبر بین خریدار و فروشنده عمل می کنند.

خریدار ابتدا مدارک لازم برای اخذ اسناد اعتباری بانکی را فراهم کرده و به بانک ارائه می کند. سپس بانک، یک سند اعتباری (LC) صادر کرده و به فروشنده ارسال می کند. ارائه این سند یعنی بانک تضمین می کند که مبلغ معامله در مدت تعیین شده (مثلا سه ماهه) پرداخت می شود. گاهی فروشنده (برای اطمینان بیشتر) LC دریافتی را به بانک خودشان ارائه داده و تاییدیه دریافت می کند. پس از تأیید بانک دوم، قرارداد نهایی شده و خریدار، کالاها را تحویل می گیرد.

شرایط لازم جهت خرید اعتباری میلگرد

وجود برخی از قوانین در این نوع معاملات جهت حفظ امنیت خاطر طرفین، بهبود کارایی معامله، کاهش ریسک های مالی، اطمینان از توانایی مالی خریدار، ایجاد شفافیت در معاملات و حفاظت از منافع خریدار و فروشنده، ضروری است. شرایط لازم جهت خرید اعتباری میلگرد عبارتند از:

  • داشتن حساب بانکی جاری (در همان بانکی که قرار است ضامن شما شود)
  • چک ارائه شده باید به نام خریدار باشد و نه به نام شخص دیگر
  • چک ارائه شده باید صیادی باشد و با مشخصات درست به ثبت برسد
  • نداشتن سابقه چک برگشتی و مواردی از این دست (نشان دهنده خوش حسابی شما)
  • عدم وجود بدهی بانکی معوقه (در بانک های کل کشور)

خرید اعتباری میلگرد

خرید چکی آهن آلات و میلگرد

در مقایسه با خرید میلگرد با اعتبارات اسنادی، خرید به صورت چکی و اقساطی از نظر زمان و مراحل اداری، بسیار ساده تر و سریع تر است. با این حال برای برخورداری از تجربه بهتر در خرید چکی آهن آلات، رعایت چند نکته ضروری است:

اعتبارسنجی مشتری:

  • شرکت فروشنده باید فرآیند اعتبارسنجی را برای مشتری انجام دهد تا اطمینان حاصل شود، خریدار توانایی پرداخت را دارد.

ثبت صحیح چک:

  • چک باید صیادی باشد و در سامانه صیاد با اطلاعات صحیح ثبت شده باشد.

زمان سررسید چک:

  • سررسید چک باید با توافق طرفین مشخص شده باشد (معمولاً بین یک ماه تا ۴۵ روز قابل قبول است)

ملکیت چک:

  • چک باید به نام شخصی که معامله را انجام می دهد، صادر شده و چک های دیگران قابل قبول نیستند.

چک تضمین:

  • علاوه بر چک اصلی، یک فقره چک تضمین به مبلغ ۲۰٪ از ارزش معامله نیز دریافت می شود که پس از تسویه به خریدار بازگردانده خواهد شد.

به این نکته توجه داشته باشید که بازرگانی ها می توانند قوانین متنوعی برای خرید آهن آلات ارائه دهند. این شرایط به توافق بین شما و فروشنده بستگی دارد و ممکن است در هر شرکت متفاوت باشد. پس اگر قصد دارید برای راه اندازی یک شرکت بازرگانی، آهن آلات را به صورت چکی خریداری کنید؛ اما نمی دانید حداقل سرمایه برای راه اندازی شغل آهن فروشی چقدر است، باید قوانین و مقررات تعدادی از بازرگانی ها را بررسی کرده و با مشاوران متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

خرید اقساطی و چکی میلگرد

خرید آهن آلات باضمانت نامه

فرآیند خرید آهن آلات با استفاده از ضمانت نامه بانکی مشابه فرآیند خرید با استفاده از اعتبار اسنادی (LC) است. در هر دو روش، مراحل اصلی شامل صدور پیش فاکتور و ارائه آن به بانک، همراه با مهر و امضای لازم، وجود دارد. در این روش، بانک موظف است ضمانت نامه تعهد پرداخت را از خریدار دریافت کرده و مراحل خرید را تکمیل کند. این ضمانت نامه به شرکت مربوطه ارائه شده و در زمان توافق شده با مشتری، تسویه حساب صورت می گیرد. بدین ترتیب، امکان خرید انواع مقاطع فولادی از جمله میلگرد از طریق ضمانت نامه بانکی فراهم خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/w88OlWln
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه