شنبه, ۲۷ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 17 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از فرارو؛ قیمت پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU۵ در کارخانه ۴۷۱ میلیون تومان است، اما همین محصول اواسط تابستان امسال در بازار آزاد به طور متوسط ۷۳۵ میلیون تومان به فروش می رسد. تفاوت قیمت پژو ۲۰۷ کارخانه و بازار به این ترتیب حاشیه سود ۵۶ درصدی برای شرکت کننده های پیش فروش ایران خودرو دارد و آنطرف عکس این اتفاق برای هایما X۷ رخ خواهد داد.

اختلاف قیمت هایما X۷ در کارخانه و بازار به حدود ۱۲ درصد می رسد و همین نکته می تواند مانع از استقبال خریداران از این محصول شود. قیمت هایما X۷ کارخانه طبق فهرست محصولات ایران خودرو در مرداد امسال، یک میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان است و در بازار آزاد، یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان بابت خریدوفروش هایما X۷ رد و بدل می شود.

اختلاف قیمت خودرو های ثبت نامی ایران خودرو در بازار چقدر است؟

اختلاف قیمت خودرو های ثبت نامی ایران خودرو برای بقیه مدل های داخلی این کارخانه چیزی بین ۲۸ تا ۳۵ درصد است و از این لحاظ تفاوت زیادی بین آن ها دیده نمی شود.

سورن پلاس بنزینی به عنوان مثال الان با حاشیه سود ۲۸ درصدی بین کارخانه و بازار معامله می شود. قیمت سورن پلاس کارخانه به عنوان یکی از اقتصادی ترین مدل های پیش فروش ایران خودرو، ۴۶۹ میلیون تومان است، اما در بازار آزاد به ۶۰۵ میلیون تومان می رسد. مشابه همین اتفاق برای رانا پلاس سقف فلزی وجود دارد. این یکی، تحت عنوان ارزان ترین خودرو طرح پیش فروش ایران خودرو با قیمتی معادل ۴۶۱ میلیون تومان وارد رقابت شده است.

قیمت رانا پلاس در بازار آزاد مثل سورن پلاس بنزینی ۶۰۵ میلیون تومان است و از این لحاظ خرید رانا پلاس از ایران خودرو، نسبت به بازار آزاد صرفه ۳۱ درصدی دارد؛ تقریبا شرایطی مشابه خرید تارا دستی از کارخانه.

قیمت تارا دستی تیپ شش سرعته در کارخانه و بازار به ترتیب ۵۸۹ و ۷۷۰ میلیون تومان است. یعنی با تفاوت ۱۸۱ میلیونی یا به عبارتی معادل ۳۰ درصد روبرو هستیم.

اختلاف قیمت تارا اتوماتیک کارخانه و بازار نیز به ۳۵ درصد می رسد. قیمت تارا اتوماتیک کارخانه که یکی از گران ترین سواری های داخلی ایران خودرو تلقی می شود، ۶۹۰ میلیون تومان اعلام شده است. خرید تارا اتوماتیک اواخر مرداد امسال نزدیک ۹۳۵ میلیون آب می خورد و می توانیم از حاشیه سود ۲۴۵ میلیونی صحبت کنیم.

ری را به عنوان یکی از جدیدترین سواری های داخلی به پیش فروش مرداد ایران خودرو اضافه شده است. قیمت ری را در کارخانه یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده و از این حیث با گرانقیمت ترین سواری داخلی طرف هستیم. محصولی که تا زمان تحویل به نخستین خریداران، قیمتی در بازار آزاد ندارد.

هایما S۷ ایران خودرو نیز که با موتور ۱.۸ لیتر توربوپلاس در دسترس خریدارن قرار گرفته، با قیمت یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان عرضه شده است. قیمت هایما S۷ در بازار آزاد، اما به یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان رسیده و بابت تفاوت ۴۳۰ میلیون تومانی قیمت هایما S۷ کارخانه و بازار، باید به حاشیه سود ۳۶ درصدی اشاره کنیم.

پیش فروش ایران خودرو مرداد ۱۴۰۳ علاوه بر ۹ محصولی که درباره آن ها صحبت کردیم، با حضور دو خودرو برقی نیز برگزار می شود؛ لونا برقی و FAW بستیون NAT برقی. اتفاقا متقاضیان دریافت این دو خودرو از افتتاح حساب وکالتی معاف هستند و احتیاجی به بلوکه کردن پول در حساب وکالتی ندارند.

قیمت لونا برقی توسط ایران خودرو یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان اعلام شده و همین محصول در بازار آزاد ارقامی نزدیک یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان را تجربه می کند. تفاوت قیمت لونا برقی به این ترتیب به به ۱۵۷ میلیون تومان می رسد و خریداران لونا برقی از ایران خودرو حدود ۱۲ درصد زیر قیمت بازار دست به جیب می شوند.

قیمت FAW بستیون NAT در بازار آزاد هنوز مشخص نیست و برای اولین بار شاهد عرضه هستیم. این یکی توسط ایران خودرو با قیمت دو میلیارد و ۱۳۸ میلیون به فهرست محصولات ثبت نامی اضافه شده است.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0YDfuHF3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه