متفاوت شدن مردم، کوتاهتر شدن زمان اتخاذ تصمیمات خرید، رقابتیتر شدن بازارها و در نتیجه شلوغی محیطهای کسبوکار، کوتاهتر شدن چرخه زندگی محصولات، تقلیدها و نظایر آن، چالشهایی را برای افراد بهویژه بازاریابان به وجود میآورد که حل این چالشها نیازمند راهکارهایی خلاقانهتر و هوشمندانهتر است. هوش، خلاقیت و نبوغ صفتها و ویژگیهایی نیستند که ما با آنها به دنیا میآییم. نبوغ، ترکیبی است از هوش و خلاقیت که تنها به دست خود ما ساخته میشود.
کتاب پرورش نبوغ بازاریابی تالیف پیتر فیسک و ترجمه سینا قربانلو چالشهای پیشروی بازاریابان را برمیشمارد و شما را با ذهن یک نابغه بازاریابی آشنا میکند. این کتاب دارای ویژگیهای خاصی از جمله جامعیت نگاه نویسنده، وارد کردن واژههای فیزیک در حوزه علم بازاریابی، نشان دادن اهمیت بیش از پیش بازاریابی در اداره بنگاههای اقتصادی، ارائه قضایای موردی متعدد از بنگاههای اقتصادی مطرح جهان، اهمیت نبوغ در بازاریابی، نگاهی متفاوت به مفاهیمی چون راهبرد، نام تجاری و نوآوری، ارائه فهرست نبوغ و سادهسازی مباحث پیچیده نیز است که این کتاب را متمایز ساخته است.
در بخشی از این کتاب آمده است: نوآوری، نیروی محرکه رقابتجویی، رشد، سودآوری و ارزش آفرینی متداوم است. در حالی که میتوان آن را به راحتی در یک قالب نسبتا باریک تولید محصول یا فناوری قرار داد، اما چالش بنیادی برای کل کسبوکار است.
در حالی که نوآوری میتواند به سرعت به هیاهوی عصر خود تبدیل شود، و وقتی روزگار وارد دوران سخت خود شد به سرعت فراموش شود، باید یک فراگرد همیشه حاضر و پیوسته باشد.
این کتاب 589 صفحهای توسط انتشارات بازاریابی منتشر و در پنج بخش اصلی تنظیم شده است.