شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دانشـــجویــان دانشگاه تکنولوژی ایندهوون هلند با مهارت خود دست به ابتکار جدیدی زدند. آنها نخستین کافه هوشمند را راه‌اندازی کردند. در این کافه قهوه مشتریان به کمک روبات‌های کنترلی سرو می‌شود. روبات‌های این کافه Blue Jay نام دارند. ویژگی مهم این روبات‌ها این است که برای محیط‌های داخلی طراحی شده‌اند. 

یکی از دانشجویان و مسئول این پروژه می‌گوید: «این روبات‌ها به میز مشتری خود نزدیک می‌شوند و سفارش مشتری را ثبت می‌کنند. مشتری سفارش خود را روی کارت‌های منوی هوشمند و زیر نظر دوربین‌ها به روبات نشان می‌دهد. چشم‌های این روبات به محض گرفتن سفارش مثل نوار دانلود در ویندوز کم‌کم پر می‌شود. زمانی‌که چشم‌های روبات به‌طور کامل روشن شود به این معنا است که سفارش مشتری آماده است. یک روبات دیگر به کمک دست‌های گیره‌مانندش سفارش مشتری را می‌آورد و روی میز قرار می‌دهد.»

این کافه نسل آینده کافه‌های مجهز با تکنولوژی روز دنیاست. کافه اتوماتیک، به مناسبت جشنواره Dream & Dare و شصتمین سالگرد دانشگاه بازگشایی شد. دست‌ها یا به عبارتی بهتر گیره‌های این روبات شبیه به دست انسان است.

این طراحی با هدف انجام کارهای روزمره و عادی صورت گرفته است. این روبات به لطف پره‌های پیشران حتی قادر به پرواز کردن در یک محیط بسته نیز هست. البته پره‌های این مدل نسبت به مدل‌هایی که برای محیط‌های باز طراحی شده، بسیار کوچک‌تر است. این روبات هوشمند که مثل یک حیوان دست‌آموز است، در پوششی امن قرار گرفته و خطری ندارد.

 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 339pg

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Z6W8GvOi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه