شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، در روزهای پایانی کار دولت سیزدهم و تیرماه 1403، انتشار خبر آزادسازی واردات خودرو های دست دوم توسط اشخاص، قیمت خودرو را در بازار کاهش داد. بار روانی این خبر به شدت زیاد بود و باعث شد خودروها در روزهای پایانی آخرهفته، کاهش قیمت را تجربه کنند. انتظار می رود طی هفته آتی بازهم قیمت ها کاهش یابند، مگر آنکه اتفاق دیگری روند بازار را تغییر بدهد.

دولت آیین نامه واردات خودروهای دست‎ دوم را پنجشنبه 28 تیرماه منتشر کرد. هم زمان مرحله هفدهم عرضه خودروهای وارداتی نیز میزبان 130 هزار متقاضی جدید بود. در مراحل بعدی ثبت نام نیز متقاضیان جدید امکان ثبت نام خواهند داشت. اختلاف قیمت خودروهای وارداتی در بازار و عرضه کننده رسمی، باعث می شود متقاضیان از دفعات بعدی عرضه خودروهای وارداتی نیز استقبال کنند. باتوجه به محدودیت در تعداد واردات خودرو به کشور و تعداد زیاد متقاضیان، به نظر نمی رسد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی در دولت بعدی نیز تغییر چندانی بکند.

ادامه کاهش قیمت خودرو زیر سایه خبر آزادسازی واردات

در سوی دیگر، روند عرضه خودروهای داخلی به آرامی درحال تغییر است. تعهد تحویل خودروهای داخلی که در جریان مرحله اول و دوم ثبت نام سامانه یکپارچه ایجاد شد، تا زمستان 1403 به پایان می رسد. پس ازآن، خودروسازان به تعداد توانشان اتومبیل تولید می کنند و با قیمت مطلوب خودشان به مشتریان می فروشند. محصولات جدید خودروسازان از شمول عرضه در سامانه یکپارچه معاف شده اند و قیمت این خودروها نیز تفاوت قابل توجهی با نرخ های گذشته دارد.

پیش بینی می کنیم برخلاف رویه عرضه خودروهای وارداتی، در بخش خودروهای داخلی شاهد تغییرات زیادی باشیم. قیمت ها نسبت به سال 1401 و 1402 افزایش قابل توجهی پیدا کرده اند و قدرت خرید مصرف کنندگان نیز به شدت کاهش پیدا کرده؛ بنابراین خودروسازان می توانند بدون نگرانی از هجوم خریداران، محصولاتشان را بفروشند. البته این فقط درصورتی اتفاق می افتد که عوامل محدودکننده ثبت نام خودرو نیز به مرور حذف شوند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VYrUh58u
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه