چهارشنبه, ۱۴ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Wed, 4 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز
رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر:

پدیده زشت دریافت‌های نا مشروع، نتیجه ترویج تجمل و اشرافی گری است

8 سال پیش ( 1395/4/19 )
 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه نماز عید سعید فطر که در مصلای امام خمینی تهران برگزار شد، با اشاره به انفجارهای تروریستی در روزهای اخیر در عراق، ترکیه، بنگلادش و برخی کشورهای دیگر، گفتند: متاسفانه امسال عید فطر مسلمانان در برخی کشورها به‌دست تروریست‌هایی که می‌خواهند «اسلام جعلی و بدلی» را به دستور اربابان خود جایگزین «اسلام واقعی» کنند تبدیل به عزا شد و این جنایات، نتیجه پرورش دادن تروریست‌ها به‌وسیله دستگاه‌های امنیتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

پدیده زشت دریافت‌های نا مشروع، نتیجه ترویج تجمل و اشرافی گری است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه هدف اصلی قدرت‌های استکباری از به‌راه انداختن جنگ و ناامنی و تروریسم در منطقه، به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین است، گفتند: مبارزه برای آزادی فلسطین یک مبارزه اسلامی و همگانی است که ادامه این حرکت، وظیفه همه مسلمانان است و قرار دادن موضوع فلسطین در چارچوب یک موضوع داخلی و عربی صِرف، کاری غلط است. 

ایشان در بخش پایانی خطبه دوم نماز عید فطر، به موضوع حقوق‌ها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه اشاره کردند و با تاکید بر اینکه چنین برداشت‌های نامشروعی از بیت‌المال، گناه و خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است، افزودند: در این موضوع، در گذشته، قطعا کوتاهی‌ها و غفلت‌هایی شده است که باید جبران شود، اما مسئولان باید موضوع حقوق‌های نامشروع را به طور جدی پیگیری کنند و این‌گونه نباشد که سروصدایی به پا و بعد هم قضیه به فراموشی سپرده شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تمجید از مواضع رئیس‌جمهوری و رؤسای قوای مقننه و قضاییه مبنی بر برخورد و پیگیری قاطعانه با این پدیده زشت، خاطرنشان کردند: در این موضوع، باید دریافت‌های نامشروع باز گردانده شود و افرادی که مرتکب بی‌قانونی شده‌اند، مجازات و افرادی هم که از قانون سوءاستفاده کرده‌اند، برکنار شوند، زیرا آنان لیاقت حضور در مراکز و مسئولیت‌ها را ندارند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه دشمنان نظام اسلامی تلاش دارند تا از این موضوع، مستمسکی بر ضد نظام ایجاد کنند، گفتند: افرادی که دریافت‌های نامشروع داشته‌اند در مقایسه با مدیران پاک‌دست نظام، اندک هستند اما همین اندک نیز، مضر و عیب است و باید برطرف شود.

ایشان با تاکید مجدد بر لزوم برخورد جدی با این موضوع خاطرنشان کردند: مسئله عزل و برکناری و بازگرداندن اموال به بیت‌المال باید در دستور کار مسئولان باشد، زیرا افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس است و اگر پیگیری لازم نشود، از اعتماد مردم به نظام اسلامی کاسته خواهد شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در دیدار مسئولان نظام و جمعی از قشرهای مختلف مردم، منبع اصلی جنگ، ناامنی و تروریسم در منطقه و دنیای اسلام را قدرت‌های استکباری و در رأس آنها آمریکا دانستند و با تاکید بر اینکه هدف آنها، ایجاد فضای تنفس برای رژیم صهیونیستی و به فراموشی سپرده شدن موضوع محوری فلسطین است، گفتند: تنها راه مقابله با این توطئه‌ها، شناخت دشمن واقعی و ایستادگی است و ملت ایران نشان داده که تنها راه پیشرفت، ایستادگی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اعلام برائت ظاهری همه کشورها و قدرت‌ها از تروریسم و تشکیل ائتلاف دروغین مبارزه با تروریسم خاطرنشان کردند: برخلاف ادعاهای ظاهری قدرت‌ها، آنها در عمل تروریسم را حمایت و ترویج می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه امت اسلامی نیازمند شناخت دشمن و آگاهی از طراحی‌های او است، افزودند: نمونه دیگری از تلاش برای تبدیل منازعه سیاسی به جنگ داخلی را در بحرین شاهد هستیم.

ایشان تاکید کردند: جمهوری اسلامی ایران در مسائل بحرین هیچ دخالتی نکرده و نخواهد کرد، اما اگر آگاهی و خرد سیاسی در این کشور وجود دارد نباید بگذارند منازعه سیاسی تبدیل به جنگ داخلی شود و نباید مردم را در مقابل هم قرار دهند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای روحانی رئیس‌جمهوری با تبریک عید سعید فطر، تروریسم، ناامنی و آوارگی را از جمله مشکلات امروز جهان اسلام خواند و با تاکید بر لزوم شکل‌گیری ائتلافی واقعی برای مبارزه با تروریسم به جای ائتلاف‌های ظاهری و جعلی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در برابر مشکلات جهان اسلام دست روی دست نخواهد گذاشت و از ملت‌های اسلامی دفاع خواهد کرد.

روحانی همچنین به موضوع فیش‌های حقوقی اشاره کرد و گفت: دولت در کنار قوای دیگر مصمم است تا با حمایت مردم و رهبری این معضل را برطرف کند و باید علاوه بر اقدامات فوری، با ایجاد شفافیت و اصلاح قوانین و مقررات، از تکرار این گونه موارد جلوگیری کرد و دولت در این خصوص، لایحه‌ای را تقدیم مجلس خواهد کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uJKBQNof
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه