پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برندهای مختلف همیشه به دنبال فضایی متفاوت برای تبلیغ هستند؛ فضایی که دیگر رقبا به سراغ آن نرفته‌اند و آنها تنها می‌توانند در راستای اهداف خود از آن بهره‌برداری کنند. شاید این عملکرد بیشتر مختص برندهای ایرانی باشد. به نظر، آنها هستند که خیلی سریع از رسانه تبلیغاتی دلسرد می‌شوند و به سرعت سراغ رسانه دیگری می‌روند، چون به گمان‌شان رسانه‌ها هستند که باعث ایجاد خلاقیت در تبلیغات می‌شوند. این درحالی است که برخی رسانه‌های تبلیغاتی با قدمتی بالا اگر هنوز هم آگهی‌های جالبی روی آنها نصب شود، به‌راحتی نظر اکثر مخاطبان را به خود جلب خواهند کرد.

پارک‌ها و مراکز تفریحی از آن دسته فضاهایی هستند که حضور کمتر برندی را در آنها شاهد هستیم ولی این روزها بسیاری از برندهای حوزه شوینده در فضاهای ورزشی پارک‌ها خودنمایی می‌کنند. این خودنمایی فقط محدود به وسایل ورزشی عمومی نیست و برخی وسایل بازی کودکان را نیز شامل می‌شود. برای مثال پایه میله بسکتبال یا دور فوتبال‌دستی‌های بزرگ پارک‌ها این روزها به محل نصب آگهی‌های تبلیغاتی برخی برندهای شوینده تبدیل شده است.

اگر دیده باشید در اکثر وسایل ورزشی و بازی‌های عمومی پارک‌ها تصویر برخی برندهای حوزه شوینده به همراه شعار تبلیغاتی نمایش داده شده است. اینکه این وسایل ورزشی توسط خود برندها در محل پارک‌ها نصب شده یا اینکه سازمان شهرداری وسایل را در اختیار این برندها قرار داده است، آنچنان مهم نیست، مهم این است که برندهای این حوزه، مردم را به ورزش کردن با این وسایل تشویق می‌کنند و علاوه بر نصب پوسترهای تبلیغاتی روی این وسایل، شعارهای تبلیغاتی را نیز در این راستا روی وسایل ورزشی طراحی کرده‌اند.

البته نکته جالبی که در اکثر اقدامات مسئولیت اجتماعی برندهای ایرانی شاهد آن هستیم در این اقدام اخیر برندهای شوینده نیز دیده می‌شود. در واقع جنبه تجاری این اقدام از جنبه عام‌المنفعه آن برجسته‌تر است. این موضوع را به عینه می‌توانید در شعارهای در نظر گرفته برای آگهی‌های این برندها مشاهده کنید. شعارهایی مانند ورزش، چربی‌ها رو از بین می‌بره مثل...؛ روحیه ورزشی سرسخت‌ترین مشکلات را از بین می‌بره و این پودر ماشین لباسشویی سرسخت‌ترین لکه‌ها را پاک می‌کنه؛ بدن شما با ورزش، تروتازه میشه و... اکثر شعارهای طراحی شده برای این وسایل ورزشی برمبنای شعار اصلی این برندها و به‌نوعی در راستای یادآوری نام این برندها طراحی شده است.

به هرحال طراح شعارهای تبلیغاتی این آگهی‌ها تمام سعی خود را کرده که میان پودر لباسشویی یا مایع ظرفشویی و ورزش ارتباطی منطقی برقرار کند؛ ارتباطی که از نظر هیچ مخاطب باهوشی پوشیده نخواهد ماند. اگر به عمق فعالیت چنین برندهایی دقت کنید می‌بینید که فعالیتی جالب در راستای برندینگ و به‌نوعی مسئولیت اجتماعی خود انجام داده‌اند. اما این اقدام درصورتی این‌گونه تعریف می‌شود که این وسایل با هزینه خود برندها نصب شده باشد. با این حال باز هم باید چنین اقدامی را به فال نیک بگیریم، چون به نظر برندها می‌خواهند از لاک تبلیغاتی همیشگی‌‌شان بیرون بیاند و اقداماتی تازه را اجرا کنند. اقدامی که بالاخره در آن گروه هدف نیز مورد توجه قرار گرفته یعنی نیازهای دیگر مشتریان نیز از نظر برندها دور نمانده است.

با این حال به نظر می‌رسد اگر برندهای دیگری به‌خصوص در حوزه مواد‌غذایی به سراغ چنین اقداماتی بروند، بهتر از برندهای شوینده نتیجه خواهند گرفت. چون به‌هرحال آنها بیشتر با سلامتی بدن مردم سروکار دارند و اگر بتوانند محصولات رژیمی خود را در چنین فضاهایی تبلیغ کنند یا به رایگان در اختیار مشتریان قرار دهند با استقبال بهتری از طرف مخاطبان مواجه خواهند شد. با تمام این توصیفات هر اقدام متفاوتی از طرف برندها مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد و دیر یا زود برندها تاثیرات آن را روی فروش خود حس خواهند کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/b5DX8A0s
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه