چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بیست و ششمین نشست صبحانه کاری بازار سرمایه با همت کانون نهادهای سرمایه‌گذاری برگزار شد.

به گزارش سنا، عضو هیأت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در بیست و ششمین نشست صبحانه کاری بازار سرمایه با اشاره به اینکه باید به سمت بازار دانش‌بنیان حرکت کرد، گفت: اقتصاد باید به‌گونه‌ای باشد که در مقابل تحریم‌ها و مشکلات مقاوم باشد. وابستگی زیاد به نفت، اقتصاد را با مشکل مواجه می‌کند، بنابراین باید وابستگی اقتصاد به یک محصول واحد کاهش یابد.

37835737247247247247247247247247273838355835557

دکتر محسنی تصریح کرد: وظیفه بازار سرمایه تأمین منابع مالی با کمترین هزینه ممکن است. از همین رو باید در حوزه‌های مختلف کسب‌و‌کار سودآوری داشته باشد تا بازار سرمایه بتواند منابع لازم را به آن اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه بازار سرمایه ایجاد مزیت اقتصادی نیست، خاطرنشان کرد: وظیفه بازار سرمایه این است که منابع مالی را به صنایعی که مزیت دارند تخفیف دهد.

این عضو هیأت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ابراز داشت: اقتصادی مقاوم است که براساس تکنولوژی به‌روز باشد، اگر از نظر تکنولوژی به بیگانگان وابسته باشیم، از نظر تولید با مشکل مواجه خواهیم شد زیرا امکان بازپس‌گیری تکنولوژی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تنوع منابع مالی هم باید مدنظر قرار بگیرد، گفت: اگر تأمین مالی خارجی انجام نمی‌دهیم این روش را باید به منابع تأمین مالی بیفزاییم. همچنین تأمین مالی را از طریق فاینانس و انتشار اوراق بهادار در خارج از کشور افزایش دهیم در این‌صورت مقاومت کشور در مقابل تحریم‌ها بیشتر خواهد شد.

محسنی با تأکید بر اینکه باید اوراق بهادار ما به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کند، ابراز داشت: باید به ابزارهای بین‌المللی تنوع داده و سرمایه‌گذاری خارجی را در بازار اوراق بهادار تقویت کنیم. در این راستا انتشار اوراق رهنی توسط بانک مسکن نیز خبر خوبی به شمار می‌رود. همچنین صندوق‌های جسورانه برای تأمین مالی پروژه‌های دانش‌بنیان طراحی شده تا بتوانیم اختراعات جدید داشته و شاهد اقتصاد مقاوم‌تری باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم با توجه به فراهم شدن زمینه‌های لازم، به‌زودی شاهد راه‌اندازی بازار شرکت‌های کوچک درفرابورس باشیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IiZz83cM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه