سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اپل اعلام کرد مدل های هوش مصنوعی این شرکت که زیربنای سیستم Apple Intelligence هستند، روی چیپ هایی طراحی شده اند که گوگل آن ها را در فضای ابری آموزش داده است.

این خبر در مقاله ای فنی منتشر شد. چیپ های پردازش تنسور گوگل (TPU) ابتدا برای بارهای کاری داخلی ایجاد شده بودند اما اکنون در برخی کاربردهای وسیع تر نیز استفاده می شوند. تصمیم اپل برای استفاده از تراشه های تنسور گوگل نشان می دهد برخی شرکت های بزرگ فناوری به دنبال جایگزین هایی برای واحدهای پردازش گرافیکی انویدیا (GPU) با هدف آموزش هوش مصنوعی هستند.

اپل در مقاله ۴۷ صفحه ای خود نامی از گوگل یا انویدیا نبرده اما ذکر کرده Apple Foundation Model (AFM) و سرور AFM روی «خوشه های TPU ابری» آموزش دیده اند؛ یعنی اپل سرورهایی را از ارائه دهنده ای ابری اجاره کرده است تا محاسبات موردنیاز برای آموزش مدل های هوش مصنوعی خود را انجام دهد.

تمایل اپل برای آموزش هوش مصنوعی توسط چیپ های گوگل

تمایل اپل به استفاده از چیپ های گوگل به جای انویدیا برای آموزش هوش مصنوعی

واحدهای پردازش گرافیکی انویدیا (GPU) که به صورت عمده در بازار آموزش هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می شوند، در دو سال گذشته به حدی تقاضا داشته اند که تهیه آن ها در مقادیر موردنیاز بسیار دشوار شده است. شرکت هایی مانند OpenAI، مایکروسافت و Anthropic همگی از GPUهای انویدیا برای مدل هایشان استفاده می کنند، درحالی که سایر شرکت های فناوری مانند گوگل، متا، اوراکل و تسلا نیز آن ها را برای ساخت سیستم ها و پیشنهادات هوش مصنوعی خود خریداری می کنند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، و ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت، هفته گذشته اعلام کردند شرکت های آن ها و دیگر شرکت های حاضر در صنعت ممکن است بیش از حد در زیرساخت های هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند، اما ریسک کسب وکار ناشی از انجام ندادن این سرمایه گذاری ها بسیار بالاست. زاکربرگ در پادکستی با امیلی چانگ از بلومبرگ گفت: «اشکال عقب ماندن این است که شما از رقابت برای مهم ترین فناوری ها در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده خارج می شوید.»

این مقاله همچنین اشاره کرده است که سیستم Apple Intelligence شامل چندین ویژگی جدید است؛ مانند ظاهر جدید سیری، پردازش بهتر زبان طبیعی و خلاصه سازی به کمک هوش مصنوعی در زمینه های متنی. اپل قصد دارد در سال آینده عملکردهایی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد را معرفی کند، ازجمله تولید تصویر، تولید ایموجی و سیری پیشرفته تر که می تواند به اطلاعات شخصی کاربر دسترسی پیدا کند و در داخل اپلیکیشن ها اقدامات انجام دهد.

منبع : digiato
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7IJiy8fI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه