آیا میدانستید استفاده از کوکیها در تبلیغات اینترنتی، بهعنوان رویکردی جدید در بازاریابی اینترنتی به حساب میآید؟ هدف كوكیها در زمان معرفی، شناسایی و نگهداری اطلاعات كاربران در طول اتصالهای آنها به وبسایت بود.
یكی از تحسین انگیزترین و در عین حال جنجال برانگیرترین ویژگیهای كوكیها تواناییشان در ردگیری فعالیتهای كاربران برای كشف عادات خرید یا كاوش آنهاست.
با استفاده از كوكیها میتوان دریافت كه هر كاربر كدام یك از صفحات سایت، هر یك را به چه مدت، چند بار و در چه مواقعی مشاهده کرده است. این اطلاعات میتواند برای استنتاج علایق كاربران مورد استفاده قرار گیرد. نتایج این استنتاج برای انتخاب نوع آگهیهایی كه شركت در آینده به این كاربر نمایش میدهد، به كار میروند. به عبارتی دیگر، شركت تبلیغاتی علایق كاربر را استنتاج كرده و تبلیغات كالاها و خدمات مرتبط با علایق هر كاربر را برای وی نمایش میدهد.