پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
با دستور رئیس‌ جمهوری

نظام اطلاعات بازار کار، طراحی شد

8 سال پیش ( 1394/12/21 )
 

وزیر کار از اجرای طرح تکاپو در تمامی استان‌های کشور در سال ۹۵ خبر داد و گفت: براساس دستور رئیس‌جمهوری، نظام اطلاعات بازار کار طراحی شد. به گزارش مهر، علی ربیعی با تأکید بر طراحی نظام اطلاعات بازار کار گفت: در بحث اشتغال دو جهت‌گیری را دنبال می‌کنیم، چون رئیس‌جمهوری در نشستی دستور داد نظام اطلاعات بازار کار طراحی شود، اقدام برای آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شد. اکنون طراحی این نظام صورت گرفته و بر این اساس از روی آمارها، ارقام، قضاوت‌ها و مسائل مختلف مرتبط می‌توانیم ترسیمی از فضای کار عرضه کنیم.

347346223634735345262362347347834584694646

وزیر کار افزود: همچنین یک برنامه داریم که براساس آن بودجه‌های ریز کنونی و بودجه‌های عمرانی در بخش‌های کشاورزی، طرح‌های آبیاری زیر کشت و مصوب، بخش پتروشیمی و نفت یا راه هر کدام چه تعداد اشتغال حساب شده ایجاد می‌کنند. وی ادامه داد: برای نمونه اگر در حوزه IT هر پهنای باند را به هر واحد اضافه کنیم، یک تعداد شغل به‌طور تعریف شده خواهیم داشت، بنابراین بخشی از سیاست‌های اشتغال، جهت دادن به برنامه‌های عمرانی موجود دولت است.

ربیعی بر اشتغال‌زایی با تکیه بر حمایت از سرمایه‌گذاری و تسهیل فضای کسب‌و‌کار تأکید کرد و بیان داشت: درصدی از سهم اشتغال پیش‌بینی شده متکی به تولید و رشد و ایجاد اشتغال است، همچنین تجربه ژاپن، آمریکا، کشورهای آسیای جنوب شرقی و در منطقه خودمان هند و بنگلادش را در دوران رکود مطالعه کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه افزود: باید در سطح محله‌گرایی به سوی خوشه‌بندی برویم، خوشه‌ها را به هم زنجیره کنیم و با زنجیره کردن مشاغل کوچک و خرد به دنبال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال حرکت کنیم که بخشی از آن را نیز به‌عنوان یک برنامه با نام «طرح تکاپو» تصویب کردیم.

ربیعی ادامه داد: این برنامه در سال ۱۳۹۴ در شش استان به صورت آزمایشی (پایلوت) بود و در سال ۱۳۹۵ در ۳۰ استان براساس خوشه‌هایی که شناسایی شده اند، اجرا می‌شود. وی اعلام کرد: اکنون در چند استان طرح ترسیب کربن دنبال می‌شود و شغل‌هایی ایجاد می‌کند. وی گفت: برای ایجاد نزدیک به ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار شغل در سال ۱۳۹۵، جهت‌گیری را به این ترتیب دنبال خواهیم کرد. در دولت نیز به‌طور ماهانه بحث اشتغال در قالب کارگروهی تخصصی رصد می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aPj0GO1w
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه