چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس ستاد تنظیم بازار از مصوبات این ستاد درآستانه سال نو خبرداد. به گزارش ایلنا، در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت ها در ایام پایانی سال تصمیمات متعددی برای کاهش تعرفه واردات و عرضه کالاهای اساسی و ضروری مانند مرکبات، موز، شکر، کره، برنج و گوشت توسط دولت برای تنظیم بازار مطرح شد.

محمد شریعتمداری گفت: شکر در بسته های کم هزینه  (پلاستیکی) یک، سه وپنج کیلویی با قیمت بسته بندی ۹۰۰ و ۱۰۰۰گرمی به ترتیب ۲۹۵۰ و ۳۲۰۰تومان بدون سود عمده و خرده فروشی در شبکه های توزیع و فروشگاه های زنجیره ای عرضه شود.

در این نشست علاوه بر اعلام تسهیل شرایط، واردات برخی محصولات مورد نیاز اعلام شده است. کالایی مانند شکر که در ماه های گذشته با افزایش قیمت قابل ملاحظه  و یک باره ای مواجه شده بود، با قیمت مصوب توسط شرکت بازرگانی دولتی در سطح خرده فروشی های موردنظر صنفی و فروشگاه های زنجیره ای توزیع شود.

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس ستاد تنظیم بازار در نامه ای به اعضای ستاد تنظیم بازار اعلام کرده است: با استناد به بخشنامه های معاون اول رئیس جمهور که با توجه به اختیارات تبصره 3 قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب 1373 صادر شده است و با توجه به تأکید ریاست محترم جمهور در جلسه مورخ 95.10.26 هیأت محترم وزیران جلسه فوق العاده کارگروه تنظیم بازار دوشنبه مورخ 95.10.27 تشکیل و موارد متعددی مقرر شده است. در این نامه آمده است:

1-توزیع گوشت گرم گوسفندی  (لاشه)  و گوشت منجمد گوساله توسط شرکت پشتیبانی امور دام تا رسیدن قیمت ها به سطح سال گذشته تداوم یابد و علاوه بر توزیع در میادین میوه و تره بار در فرودشگاه های عرضه مستقیم  (ملاصدرا، کمیل و...) و واحدهای صنفی منتخب تسری یابد.

1-1 -سازمان دامپزشکی و سایر دستگاه های اجرایی ذی ربط تسریع لازم در انجام تشریفات قانونی واردات اعمال نمایند.

2-1 -با توجه به کاهش تعرفه واردات هماهنگی لازم با واردکنندگان عمده جهت واردات گوشت قرمز مورد نیاز و افزایش میزان توزیع با مراکز واردات عمده مصرف اقدام نمایند.

2-با توجه به کاهش تعرفه به حذف مابه التفاوت برنج موجودی با برنج بازرگانی دولتی با نرخ مصوب بدون محدودیت از طریق شبکه های فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف کارمندی و کارگری همراه با سبد کالایی وزارت رفاه توزیع گردد. (هندی 3800تومان، اروگوئه 2600تومان و سایر 2000تومان)

3-کره: هماهنگی لازم با واردکنندگان عمده و واحدهای بسته بندی کره جهت عرضه فوری موجودی کره در قالب بسته های 50 و 100گرمی با قیمت 1500 و 2900 تومان به عمل آید.

1-3 -شرکت بازرگانی دولتی در اسرع وقت 5هزار تن کره وارد و با قیمت تمام شده و بسته بندی توزیع نماید.

4-علاوه بر عرضه شکر از طریق بورس واحدهای صنعتی در اسرع وقت شکر در بسته های کم هزینه  (پلاستیکی) یک، سه و پنج کیلویی با قیمت مصوب بدون سود عمده و خرده فروشی در شبکه های توزیع و فروشگاه های زنجیره ای عرضه شود.  (بسته بندی 900 و 1000 گرمی به ترتیب 2950 و 3200 تومان) همچنین شرکت بازرگانی دولتی ایران مکلف است نسبت به بسته بندی شکر سفید با رعایت نرخ های مصوب و عرضه آنها در شبکه های منتخب اقدام نماید.

5-پرتقال، نارنگی و موز: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به کاهش تعرفه نارنگی، پرتقال و موز برنامه  ریزی های لازم جهت تأمین این اقلام طبق دستورالعمل با تأمین 100هزار تن مرکبات علاوه بر تعهد شدید داخلی قبلی براساس مصوبات تنظیم بازار اقدام و در ایام نوروز با نرخ مصوب توزیع نماید.

6- سازمان برنامه و بودجه کشور تسهیلات مورد نیاز خرید و ذخیره سازی اقلام فوق را با اولویت تأمین نماید.

1-6- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تسهیلات مورد نیاز دستگاه های مباشر را بدون فوت وقت تأمین نمایند. دستورالعمل عملیاتی هر بند و اصلاحات آن مستقیماً توسط معاونان ذی ربط حسب مورد در وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت تهیه و پس از تأیید دبیرخانه تنظیم بازار مورد عمل قرار گیرد.

7- اعمال نظارت دقیق بر بازار در همه اقلام شصت ویک گانه لیست مورد پایش از جمله اقلام فوق در همه مراحل تأمین و توزیع از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام گرفته و گزارشات آن به موقع به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار ارسال می گردد.

1-7- دستورالعمل عملیاتی هر بند و اصلاحات آن مستقیماً توسط معاونان ذی ربط حسب مورد دو وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تهیه و پس از تأیید دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار مورد عمل قرار گیرد.

8-به منظور رصد و نظارت در اجرای این تصمیمات جلسات کارگروه ویژه با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، دبیر کارگروه تنظیم بازار، مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و حسب مورد اعضای مدعو روزانه تشکیل و نتایج آن به اینجانب منعکس گردد.

9- وزارت صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با مباشرت اتاق اصناف ایران در سراسر کشور نسبت به برقراری نمایشگاه های بهاره فروش به عرضه مستقیم کالا اقدام نماید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gtzve6N1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه