شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس هیأت داوری انجمن سازندگان صنعت نفت با بیان اینکه با تاسیس بانك انرژی مخالفم، گفت: سازندگان صنعت نفت با استفاده از مزیت های رقابتی در سیستم پولی و بانكی می توانند بهترین را انتخاب و بدون دردسر استفاده كنند.

رضا پدیدار در نشست خبری با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: در كشور بانك و موسسات مالی و پولی تخصصی به قدر نیاز وجود دارد و دخالت كردن حوزه نفت در فرآیند بازار سرمایه جز عارضه جدید دستاورد دیگری نخواهد داشت. همچنین یك مطالعه تطبیقی در این خصوص انجام شد كه تنها در یك كشور آفریقایی بانك تخصصی برای نفت وجود دارد.

مخالف تاسیس بانک انرژی هستم

وی ادامه داد: سازندگان صنعت نفت با استفاده از مزیت های رقابتی در سیستم پولی و بانكی می توانند بهترین را انتخاب و بدون دردسر استفاده كنند. اجازه بدهید هر مجموعه ای كار خودش را بكند، نه اینكه در اكثر فعالیت ها همه چندكاره شده اند و از فعالیت اصلی خود باز مانده اند. باید صندوق های مالی و پشتیبانی مثل خیلی از كشور های توسعه یافته درست كنیم و سازندگان و پیمانكاران را مورد حمایت قرار بدهیم. من طرح جامعی در این رابطه دارم.

وی درباره صادرات محصولات تولید شده اعضای استصنا و مقصد نهایی صادرات تجهیزات تولید شده به «فرصت امروز» می گوید: در حال حاضر نزدیك به ٥٠ شركت سازنده در عرصه بین المللی فعالیت دارند و اكثر آنها كالا ها و خدمات فنی و مهندسی خود را صادر می كنند. برای این اقدام از لحاظ روابط مالی جهانی و هم از لحاط منابع مالی و سرمایه ای محدودیت بسیار داریم. با هماهنگی های جدیدی كه با مسئولان امر انجام دادیم، قرار شده است از منابع جدید ١٦هزار میلیارد در اولویت به سازندگانی كه در تولید و صادرات فعالیت دارند اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: ما به عراق، تركیه، آلمان، مالزی، چین، سنگاپور، تركمنستان، روسیه، اوكراین، سوئد، نروژ، دانمارك، پاكستان، امارات، كشور های شمال آفریقا، و نظایر آن كه بیش از ٤٢ كشور را در برمی گیرد صادرات تجهیزات نفتی داریم.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای حضور بخش خصوصی در بخش بالادستی نفت نیز گفت: اقدامات بسیار موثری را برای حمایت از سازندگان، پیمانكاران و مشاوران انجام دادیم و نامه مفصلی برای بهره گیری از توان داخلی و ظرفیت ایجاد شده نوشته شده است و این ظرفیت كه نزدیك به 60هزار نفر متخصص صاحب نام و بیش از 500هزار نفر فعال در این صنعت است را معرفی کرده ایم. این نامه برای وزیر نفت و نیز رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

وی درباره میزان سفارش برای ساخت تجهیزات بعد از تحریم نیز گفت: سفارشات ارائه شده پس از برجام رشد داشته است. در كنفرانس قرارداد های نفتی در آذر ماه ٩٤ كه با حضور بیش از ١٣٤ شركت خارجی برگزار شد دستاورد های سازندگان، پیمانكاران و مشاوران ارائه و در تعاملات بعدی و حضور نمایندگان شركت های خارجی توانمندی های شركت های ایرانی ارائه و تاكید شد.

وی با بیان اینکه توان ساخت بیش از 72 درصد از نیاز های تجهیزاتی در داخل كشور فراهم شده، اعلام کرد: تنها موضوع مهمی كه باید در تبادل همكاری ها با خارجیان مدنظر قرار گیرد، بحث صدور گواهینامه كیفیت كالاست كه در بخش داخلی سازمان ملی استاندارد و در بخش جهانی و از طریق انجمن نفت با موسسه API است. البته ناگفته نماند كه شركت های خارجی مدل همكاری ٥١ - ٤٩ را در ساخت تجهیزات نفتی به عنوان پایه همكاری پذیرا شدند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/o1qUWnCQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه