یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر کسب‌و‌کاری دارید که می‌خواهید در سال جدید با بازاریابی محتوایی آن را به مشتریان معرفی کنید، باید بدانید که پیش‌بینی می‌شود در سال جدید میلادی و همین‌طور سال جدید شمسی که سه ماه دیگر آغاز می‌شود، بازاریابی محتوایی با تغییراتی مواجه می‌شود که بد نیست قبل از تدوین این برنامه بازاریابی برای سال جدیدتان در موردش بدانید. 

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

امروزه استفاده از بازاریابی محتوایی در شرکت‌ها گسترده‌تر از قبل شده است، محتوا ایجاد شده و در سطوح بالا انتقال‌یافته و مدیران بودجه‌های بازاریابی سنتی سازمان خود را به منظور تبدیل به تلاش‌های بازاریابی محتوایی تخصیص مجدد می‌کنند. 

با این حال ‌به‌رغم استفاده فراگیر این شیوه بازاریابی، به‌کار‌گیری آن بدون بحث نبوده است. در این گزارش چالش‌های عمده به‌کارگیری بازاریابی محتوایی را به‌طور خلاصه بیان می‌کنیم و به روندهای بازاریابی محتوایی در سال 2015 نگاهی می‌اندازیم. 

1- انتقال ارزش از طریق محتوا

شرکت‌ها در همه نقاط دنیا به تدریج یاد خواهند گرفت که انتشار پیام تبلیغاتی تنها مرحله اولیه است و ارزش از انتقال محتوا به‌دست می‌آید. بیشتر شرکت‌ها بر این امر تاکید دارند که ایجاد محتوا و انتقال آن اساس استراتژی بازاریابی محتوایی است. با این حال چرا بسیاری از آنها در رساندن مفهوم پیام لنگ می‌زنند؟ بر طبق تحقیقی ‌به‌رغم اینکه نیمی ازمدیران بازاریابی اعتقاد دارند که به انتقال محتوا نیاز دارند، تنها 26درصد از آنها در انتقال محتوا سرمایه‌گذاری می‌کنند. انتقال استراتژیک محتوا چیزی است که کسب‌و‌کار را در دنیای بیش از حد رقابتی امروز جلو خواهد انداخت...

اگر بدنبال تیم برای تولید محتوا هستید اینجا را کلیک کنید. تیم تخصصی روزنامه فرصت امروز در خدمت شماست

همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا

بهینه‌سازی جست‌وجو و استفاده از موبایل، ایجاد روش‌های ارتباطی برای برندها و سنجش اثرگذاری راه‌هایی هستند که مطمئن شوید محتوای پیام بازاریابی محتوایی‌تان در بازار هدف موفق بوده است. 

2- سرمایه‌گذاری در بازاریابی محتوایی رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی محتوایی به طور جدایی‌ناپذیر با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مرتبط است. شاید مهم‌ترین روش انتشار و انتقال محتوای پیام‌تان، به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی باشد. از زمانی که کسب‌و‌کارها دریافته‌اند که رسانه‌های اجتماعی تقویت‌کننده محتوا هستند، از این رسانه‌ها برای کمک به انتقال پیام خود به طیف بیشتری از مخاطبان استقبال می‌کنند. در حالی‌که اکثر مدیران بازاریابی (94درصد) از اهمیت رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی‌شان آگاه هستند، در سال 2015 از نقش آن بیشتر آگاه خواهند شد. تمرکز بر انتقال محتوا از طریق رسانه به افزایش استفاده موثر می‌انجامد، اما با این‌حال باید بودجه خاصی را هم برایش کنار بگذارید.

امروزه شبکه‌های اجتماعی مشهور مانند توییتر، لینکداین و فیس‌بوک هزینه تبلیغات در وب‌سایت‌های‌شان را افزایش داده‌اند. مدیران بازاریابی باهوش نه تنها از تبلیغات در این سایت‌ها به منظور گسترش حیطه دسترسی مخاطبان به محتوای‌شان استفاده می‌کنند، بلکه از رقبای‌شان نیز پیشی می‌گیرند. 

3- ساده‌سازی پیام تبلیغاتی 

از هنگامی که مدیران بازاریابی شروع به استفاده از محتوا در آگهی‌هایشان کرده‌اند، تبلیغات و پیام‌شان ساده‌تر شده است. امروزه تبلیغات بنری برای هر‌چیزی موثر نیست، اما شاید دیده شدن برند، آگهی‌های بومی، محتوای اسپانسرینگ‌ و محتوای برند بیشتر از قبل محبوب و موثر واقع شده است. مثلا تنها با قرار دادن محصول شرکت‌تان در دست نقش اول فیلم‌های سینمایی می‌توانید بدون تبلیغات پیچیده سبب دیده شدن محصول‌تان شوید. ناشران و تبلیغ‌کنندگان محصول در کنار هم کار می‌کنند تا مطمئن شوند سرمایه‌گذاری در تبلیغ محصول به انتقال مفهوم و ایجاد ارزش برای تجربه مصرف‌کننده منجر شده است. 

4- کسب جایگاه بالاتر در رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو

شرکت‌ها از بازاریابی محتوایی به این دلیل استقبال می‌کنند که در رتبه‌بندی موتور جست‌وجو به جایگاه بالاتری دست می‌یابند. امروزه بهینه‌سازی موتور جست‌وجو و بازاریابی محتوایی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و به اشتراک‌گذاری محتوا از طریق لینک‌ها و دیگر علائم ساخت برند جایگاه رتبه‌بندی نام شرکت در موتورهای جست‌وجو را تقویت خواهد کرد. با نگاه به عواملی که در رتبه‌بندی سایت در موتورهای جست‌وجو تاثیر دارد خواهیم دید که محتوای شکیل و با کیفیت و ارتباط با رسانه‌های اجتماعی و به اشتراک‌گذاری‌ها، رتبه سایت شما در موتورهای جست‌وجو را بالا می‌برد. بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو بخش مهمی در آمیخته بازاریابی خواهد شد، به همین دلیل توجه به جنبه‌های فنی نظیر کلید‌واژه‌ها، راهنماها، تگ‌ها و... حائز اهمیت است. از سوی دیگر بازاریابی محتوایی محرک اصلی کسب جایگاه بالاتر در موتورهای جست‌وجوست. 

5- اصلاح استراتژی وبلاگ‌نویسی

استراتژی وبلاگ‌نویسی به‌عنوان یکی از استراتژی‌های مورد استفاده برای بازاریابی محتوایی در سال جدید مورد تعدیل و اصلاح قرار خواهد گرفت. دلایل زیادی برای استفاده از این روش مانند در معرض دید مشتری قرار دادن، برندینگ، دسترسی زیاد و امکان برقراری ارتباط وجود دارد.

 مدیران بازاریابی باهوش می‌دانند که در وبلاگ‌نویسی نه تنها درباره نحوه بازاریابی از و تبلیغات بلکه درباره انتقال محتوای آن برای انتشار باید صحبت کنند. اگرچه امروزه از وبلاگ‌نویسی به منظور کمپین‌های تبلیغاتی توسط آژانس‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود، اما در سال جدید این استراتژی با محبوبیت بیشتری مواجه خواهد شد. 

6- افزایش بودجه بازاریابی محتوایی 

طبق گزارش ارزیابی بازاریابی محتوایی در سال 2014، 58درصد مدیران بازاریابی درصدد افزایش بودجه بازاریابی محتوایی خود در سال آینده هستند و 10 درصد نیز قصد افزایش اجرای آن را دارند. هنگامی که مدیران کسب‌و‌کار و مدیران بازاریابی منافع این بازاریابی را مشاهده می‌کنند، تمایل بیشتر به افزایش سرمایه‌گذاری و اختصاص هزینه برای کمپین‌های بازاریابی محتوایی نشان می‌دهند. سرمایه‌گذاری برای آن به معنی ایجاد محتوا به طرق مختلف مانند نشریات، پست در وبلاگ، محتوای همزمان، مطالعات موردی، ویدئوها، محتواهای خاص موبایلی و.‌.‌. است. 

7- روش‌های جدید بازاریابی ایمیلی 

بازاریابی محتوایی هنگامی که به شکل بازاریابی ایمیلی در می‌آید، پیچیده‌تر می‌شود. در سال‌های گذشته، بازاریابی ایمیلی به طور گسترده به‌عنوان روشی برای انتقال محتوای موجود نظیر پست‌های وبلاگی و معرفی محصولات به ایمیل مشترکان شناخته می‌شد. اگرچه این مدل از نظر اثربخشی روند کاهشی داشته‌، اما مدیران بازاریابی نیاز دارند که روش‌های جدیدی برای رسیدن به اهداف بازاریابی محتوایی از طریق ایمیل داشته باشند. اخیرا نتایج تحقیقی نشان داده است که افراد تمایل اندکی برای خرید از پیام‌هایی که از طریق ایمیل به آنها می‌رسد، دارند. علاوه بر این بسیاری از مردم از حجم عظیم ایمیل‌های ناخواسته شاکی‌اند و تمایل ندارند آنها را بخوانند.

پس مسئله روشن است: باید محتوای ایمیلی را به‌گونه‌ای مرتبط و جذاب ایجاد کنید که مشترکان کنجکاو به خواندن و درگیر شدن با آن شوند. در انتها باید یادآور شد که بازاریابی محتوایی هر روز بزرگ‌تر از قبل می شود و مدیران بازاریابی باید در اجرای آن استراتژیک و منعطف‌تر عمل کنند. سال 2015 سالی است که محتوا حرف اول را می‌زند، بنابراین توجه به رویکردهای تعدیل بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو، بازاریابی ایمیلی و رسانه‌های اجتماعی برای تقویت این استراتژی ضروری است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/34bqFHwk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه