سه شنبه, ۱۳ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Tue, 3 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

سعید لیلاز گفت: مصوبه حذف 24 میلیون یارانه بگیر که از سوی مجلس قبل به دولت تکلیف شد، مصوبه سیاسی است، بنابراین به مجلس جدید پیشنهاد می‌شود که این مصوبات را دوباره بررسی کند.

سعید لیلاز کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که آثار حذف 24 میلیون یارانه بگیر که براساس مصوبه مجلس در سال آخر دولت یازدهم تکلیف شده چیست، اظهار داشت: به نظر من این استدلال ضعیفی است که بگوییم این حذف روی مردم در حمایت از دولت تاثیر می‌گذارد، زیرا مسئله خیلی مهم‌تر از آثار حذف بر دولت آقای روحانی است.

مجلس جدید دوباره بررسی کند

وی افزود: وقتی که یارانه‌ها برقرار می‌شد، نه آقای توکلی و نه همفکرانش کوچک‌ترین اعتراضی به دولت آقای احمدی‌نژاد نکردند؛ چه وقتی که در مرحله تصویب بود و چه زمانی‌که مصوبه اجرایی نشد. اگر بنا بود مصوبه درست اجرا شود باید مبلغ کل حذف یارانه‌ها که ماهانه نفری 27 هزارتومان بود به مردم پرداخت می‌شد. ضمن اینکه از این مبلغ 13 هزار 500 تومان سهم واقعی مردم بود.

لیلاز تصریح کرد: اما دولت این مصوبه را اجرا نکرد، چون از نظر سیاسی نفعی برای دولت آقای احمدی‌نژاد نداشت. آن زمان آقای توکلی از نظر سیاسی در زمره طرفداران و ساکتان دولت بود. آنها اعتراض نکردند.

وی با بیان اینکه اگر استدلال آقای توکلی یا طراحان حذف 24 میلیون یارانه‌بگیر درست است، چرا آن زمان چنین پرداختی را تصویب کردند، گفت: اول اینکه طرح پرداخت یارانه نقدی که در دولت ماقبل احمدی‌نژاد تصویب نشده بود، بلکه خود آنها تصویب کردند. دوم اینکه چرا وقتی که دولت تخطی کرد هشدار ندادند و ملاحظات قانونی را در نظر نگرفتند؟ چرا از دولت سوال نکردند که چرا این میزان یارانه می‌پردازد؟

لیلاز عنوان کرد: در واقع آنچه در پنج سال گذشته در مسئله یارانه‌ها اتفاق افتاده این است که از کیسه و ذخیره آیندگان می‌خوریم و این کاری است که آقای احمدی‌نژاد لایحه‌اش را به مجلس برد و آقای توکلی و همفکرانش آن را تصویب کردند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به طرح قانون بانکداری بدون ربا که در مجلس قبل تهیه شد، یادآور شد: در این طرح شروط فقهی برای هر بانک ارائه شده و تلاش شده که بانک مرکزی از تسلط دولت خارج شود و یک طرح سیاسی است. هیچ‌کدام از مصوبات 7 اسفند به بعد مصوبه با کار کارشناسی و منطبق بر استدلال نبوده است.

وی گفت: بنابراین به نمایندگان مجلس جدید پیشنهاد می‌شود که تمام مصوبات 7‌اسفند به بعد را با طرحی دوباره بررسی کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vAaYoMbL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه