جمعه, ۷ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (41)

مارک و اسپنسر؛ بازتعریف بازار هدف

10 سال پیش ( 1393/9/16 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

با تغییر بازار هدف خود می‌توانید گستره افراد مورد نظر برای خرید محصولات‌تان را وسیع‌تر کنید و آمار فروش خود را بالاتر ببرید و از بازارهایی که در آن رقابت بسیار شدید است و شرکت‌های بسیاری در آن مشغول فعالیت و رقابت هستند، خارج شوید.

ایده

آیا فکر می‌کنید به واسطه تاکتیک‌های بازاریابی که از آنها استفاده می‌کنید می‌توانید تشخیص دهید که بهترین افراد برای بازار هدف شما چه کسانی هستند؟ اگر اینطور فکر می‌کنید توصیه می‌کنم در افکارتان تجدیدنظر و مجددا به این موضوع فکر کنید. بازنگری در مورد بازار هدف و اینکه چه کسانی ممکن است مخاطب محصولات تولیدی شما بوده و به خرید آن علاقه داشته باشند می‌تواند حجم قابل‌توجهی از مشتریان بالقوه را برای شرکت‌هایی که جسارت لازم برای حرکت به سوی مشتریان و بازار هدف جدید را در مواضع تجاری و تبلیغات بازرگانی‌شان نشان می‌دهند، فراهم کند.

بهترین نمونه در استفاده از این ایده یک شرکت تولید نوشیدنی‌های گازدار بوده که شعبه‌ای از این شرکت در لهستان اقدام به معرفی یک نوشیدنی مخصوص برای بانوان کرده است. این شرکت با اعمال تغییراتی در فرمول ساخت این نوشیدنی موفق شده طعمی جدید و منحصر به فرد را تولید و با قرار دادن این محصول در بسته بندی‌های جذاب، آن را در روز جهانی زن به بازار عرضه کند. تولید نوشیدنی مخصوص بانوان در صنعتی که مخاطبان و مشتریان این قبیل نوشیدنی‌های گازدار را عمدتا مردان تشکیل می‌دهند یک حرکت مهم و رو به جلو است.

گفتنی است این شرکت برای معرفی این محصول جدید خود و برای جلب‌نظر بیشتر در بازار کارزارهای تبلیغاتی گسترده‌ای را به راه انداخته و در این کمپین به طور مشخص به حضور این شرکت و حمایت آن از مسابقات ورزشی اشاره شده است. دیگر مثالی که می‌توان در مورد استفاده از ایده تغییر بازار هدف مطرح کرد شرکت خرده‌فروشی پوشاک مارک و اسپنسر در بریتانیاست.

این شرکت که پیشتر به واسطه تولید و ارائه پوشاک مناسب برای بانوان مسن شناخته می‌شد تصمیم گرفت با تنوع به محصولات خود محصولات مناسب برای بانوانی را که در سنین 20 و 30 سالگی خود هستند، تولید کنند. این درحالی است که رویه سابق این شرکت طوری بود که مدیران آن راحتی پوشاک تولیدی‌شان را مقدم بر طرح و مدل آن می‌دانستند، اما تصمیم این شرکت برای عرضه محصولاتی که بیشتر مخاطب آن نسل جوان بوده و توجه بیشتر به جوان‌پسند بودن طراحی و مدل آن باعث شد تا میزان فروش محصولات به شکل قابل‌توجهی افزایش یابد و بازار جدید و به تبع آن مشتریان جدیدی برای محصولات شرکت ایجاد شود.

آنچه باید در عمل انجام دهیم

سعی کنید از بیرون نگاهی به کسب‌و‌کار خود بیندازید. برای دستیابی به این تصویر می‌توانید با مشتریان صحبت کنید و نظر آنان را جویا شوید، همکاری با شرکت‌های دیگر نیز در این زمینه می‌تواند کمک حال شما باشد. استخدام یک کارمند جدید که پیش از این خارج از زمینه کاری شما فعالیت می‌کرده است می‌تواند در دستیابی به این تصویر کمک شایانی به شما کند.

بررسی کنید اتخاذ چه نوع راهکار یا موضعی می‌تواند به شما در یافتن یک بازار هدف جدید کمک کند یا اینکه اعمال چه نوع تغییراتی می‌تواند محصول شما را برای مخاطبان و مشتریان بالقوه جذاب‌تر سازد. فراموش نکنید که نباید مشخصه‌های اصلی و اساسی محصولاتتان را به کلی تغییر دهید. هرگونه تغییر و تحول و اعمال آن در محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید نباید به ترکیب و هویت اصلی آن لطمه‌ای وارد کند.

در صورت یافتن بازار جدید، بازار و مشتریان قدیمی خود را فراموش نکنید و ارتباط تان را با بازار هدف قبلی همچنان حفظ کنید. توجه داشته باشید که ورود به هر بازار جدیدی بسیار دشوار و پیچیده است خصوصا اگر رقابت در آن بازار شدید و نفس‌گیر باشد. بنابراین بازار هدف جدیدتان را با مطالعه و دقت فراوان انتخاب کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/O6XiYwvT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه