دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
روحانی در رژه دفاع مقدس:

قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم

8 سال پیش ( 1394/7/1 )
 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در حرم امام خمینی حضور پیدا کرد و گفت: به دنیا می‌گوییم امروز بزرگ‌ترین نیروی مسلح ضدترور و ضدتروریسم، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند. این سپاه قبل از اینکه در برابر تجاوز دشمن بایستد، نخستین قدمش مبارزه با تروریست‌ها و گروهک‌ها بود. امروز بزرگ‌ترین قدرت علیه ارعاب و ترور، نیروهای مسلح ما هستند.

2422522522425223524525252525

روحانی با بیان اینکه عشق به سرزمین و ایمان به خدا در دفاع مقدس برای ما هم‌افزایی به وجود آورد، خاطر نشان کرد: پر افتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمین‌شان در دفاع مقدس هشت ساله تحقق پیدا کرد. شما اگر به همه قرون گذشته سر بزنید دفاع‌ها و جنگ‌های مختلفی وجود داشته است، اما هیچ‌کدام را با حماسه و غیرت و ایستادگی این دفاع مقدس نمی‌توانید مقایسه کنید.

او ادامه داد: یک ارتش میهنی، ملی، اسلامی و مکتبی که در منطقه بی‌نظیر است و یک سپاه پرافتخار که از دل انقلاب و از دل مردم مومن این سرزمین جوشید در دفاع مقدس سر برآورد؛ جوانان برومند دانشجوی انقلابی، مجاهد، ایثارگر و فداکاری که دانشکده‌های نظامی را ندیده و کلاس‌های نظامی پرطمطراق را نگذرانده بودند اما ایمان، ابتکار و خلاقیت‌شان به‌مراتب بالاتر از آنهایی بود که سالیان دراز دانشگاه‌های بزرگ نظامی را پشت سر گذاشته بودند.

روحانی در بخش دیگر سخنانش گفت: این فرماندهی ایمان و میهن‌دوستی این ملت پرافتخار توانست دفاعی را بیافریند که بحق مقدس بود. دفاعی که برای شرف، ایمان و ناموس و آب و خاک و سرزمین جان و مال خود را فدا می‌کنند، مقدس است. ما قصد تجاوز نداشتیم و نداریم. بعد از انقلاب در پی آن بودیم تا همه همسایگان با محبت و دوستی و صفا زندگی کنند و پیام انقلاب ما رحمت و عدالت واستقلال برای همه همسایگان بود. اما دشمنان همسایه‌ای را برای تجاوز آماده کردند و فکر می‌کردند می‌توانند به وسیله آن قدرت ملت بزرگی را بشکنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به قطعنامه‌های شورای امنیت یادآور شد: 70 سال از تاریخ سازمان ملل گذشته و نخستین قطعنامه‌های شورای امنیت راجع به ایران بوده، یعنی در زمانی که در جنگ جهانی دوم بخشی از کشور ما در اشغال دشمن بود. تقریبا آخرین نامه‌ها هم راجع به ایران بوده گرچه در این بین قطعنامه‌های ناصوابی صادر شد اما آن قطعنامه‌های اولیه در دفاع از ملت ایران بر لزوم خروج بیگانگان از ایران بود و این آخری هم به معنای کم شدن فشارها و رفع تحریم‌هاست. اگر ما از شورای امنیت بحق گله‌هایی داریم، در دوران جنگ تحمیلی به خوبی در دفاع از مظلوم ظاهر نشد اما در یکی دو مقطع به طور نسبی از ملت ایران دفاع کرد، امروز اگر می‌بینیم ملت ما پیروزی به دست آورده در سایه انسجام و وحدت دولت و ملت و حضور امت بزرگ اسلامی و رهبر بزرگ و شجاع و ایستادگی ملت است. ‌یک سال پیش شش قدرت جهانی به ما می‌گفتند فقط 100 سانتریفیوژ و نه بیشتر، اما امروز موفق شدیم 60 برابر یعنی 6‌هزار سانتریفیوژ را فعال نگه داریم. یک سال پیش به ما می‌گفتند حتی یک سانتریفیوژ در فردو نباید بماند، اما امروز ‌هزار برابر یعنی ‌هزار سانتریفیوژ در فردو داریم. یک سال پیش 1+5 می‌گفتند در اراک نباید رآکتور آب سنگین به هیچ عنوان باشد، اما امروز می‌گویند آب سنگین اراک، اما مدرن‌تر از گذشته وجود داشته باشد. این همه توفیق در سایه ملت بزرگ، نیروهای مسلح، دیپلمات‌های خلاق و لایق و راهبر درایتمند به وجود آمده است.

روحانی در پایان گفت: ما به این بسیج، ارتش و سپاه، نیروهای انتظامی و نظامی، ملت شجاع و رهبر بزرگ افتخار می‌کنیم و دست به دست می‌دهیم و از مشکلات عبور کرده و ایرانی آباد‌تر و سرزنده‌تر می‌سازیم. به دنیا می‌گوییم ایران بزرگ قدرتمند و مقاوم در برابر همه تجاوز‌هاست و قصد تجاوز به هیچ کشوری را ندارد، اما به خوبی از خود دفاع خواهد کرد. به روح امام، روح شهیدان و ملت ایران و محضر امام عصر(عج) در این روز سلام و درود می‌فرستیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0adPZtXb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه