شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

استفاده از مواد بازیافتی در جهان این‌روزها آنقدر مهم شده که دانشمندان برای تولید مواد‌غذایی نیز سراغ‌شان رفته‌اند. تصور کنید که در یک رستوران نشسته‌اید و سفارش غذایی را می‌دهید که مواد اولیه آن پلاستیک‌های دورریختنی هستند. این یک شوخی نیست بلکه اتفاقی است که حالا در لابراتوارهای کوچک درحال رخ دادن است. 

بنابراین انسان‌های عصر فناوری به‌زودی باید منتظر یک غذای جدید باشند. این غذا شامل مواد بازیافتی و مقدار زیادی قارچ خواهد بود. بر این اساس سیستم Fungi Mutarium از پسماندهای پلاستیکی استفاده کرده و آنها را به وعده‌های غذایی قابل‌خوردن تبدیل خواهد کرد.

این نوع قارچ در لابراتوارهای کوچک پرورش می‌یابد و تنها چیزی که می‌خورد پلاستیک است. پرورش این قارچ پلاستیکی درحال‌حاضر در چارچوب سیستم Fungi Mutarium انجام می‌شود. در این فرآیند قارچ‌هایی که تنها خوراک‌شان پلاستیک است به یک غذای قابل خوردن برای انسان تبدیل می‌شوند.

این فرآیند زمانی آغاز می‌شود که نور فرابنفش برای تجزیه کردن پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پلاستیک‌ها در پوسته‌هایی که از جنس آگار، عصاره خشک جلبک‌های قرمز ساخته‌ شده‌اند، قرار داده می‌شوند و در نهایت قارچ‌های پلاستیکی قابل خوردن به آنها اضافه می‌شوند.

چند هفته زمان نیاز است تا پلاستیک‌ها شروع به ازبین‌رفتن ‌کنند و قارچ که حالا کاملا پرورده شده، پوسته را بپوشاند. پس از چند هفته قارچ خوراکی که کاملا غیرسمی است آماده می‌شود. این قارچ‌ها را حتی می‌توان مزه‌دار هم کرد. این قارچ‌ها البته هنوز در حد یک نمونه اولیه هستند، اما می‌توانند الگویی برای انسان در زمینه نحوه تولید غذا در آینده باشند.

 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 614pg

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cmfFUqWj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه