جمعه, ۲۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Fri, 15 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

محمد حسین برخوردار از مدیران با سابقه کشور به شمار می‌رود که اکنون رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری و رییس هیات‌مدیره مرکز تحقیقات انفورماتیک ایران است. با وی گفت و گویی کوتاه در مورد مشکلات مدیریتی در ایران داشته‌ایم که از نظرتان می‌گذرد. 

شما در جایی گفته بودید که ما باید به جای وارد کردن کالا، مدیر وارد کنیم. اگر امکان دارد درباره این موضوع کمی توضیح دهید. 

ما در چند سال گذشته نتوانسته‌ایم مدیران خوبی تربیت کنیم. افرادی که وارد دانشگاه می‌شوند چیز زیادی نمی‌آموزند. ما فارغ‌التحصیلان فرمولی داریم که در عمل کار چندانی از آنها برنمی‌آید و عملیاتی نیستند. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ما باید هم دانش‌محور باشند و هم عملیاتی. در آلمان به وضوح می‌توان این موضوع را دید. آنها بسیار تخصصی عمل می‌کنند. در دوره دکترا به کارخانه‌ها وارد می‌شوند و کار عملیاتی هم می‌آموزند. متاسفانه اساتید ما هم نمی‌توانند آنطور که باید و شاید دانشجویان ما را صنعت‌محور پرورش دهند. 

 ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت برقرار نیست. ما به ایرانی‌هایی که در ناسا کار می‌کنند، می‌نازیم اما در داخل قدرت مدیریت کارهای خودمان را نداریم. واقعا باید به این موضوع بیندیشیم که چرا صنایع ما این وضعیت را دارند. واقعا چند بنگاه تجاری موفق داریم. وقتی مدیر یک بنگاه شدیم چقدر توانستیم آن مجموعه را ارتقا دهیم. 

به‌عنوان یک کارآفرین، مشکل بنگاه‌های اقتصادی کشور را چه می‌دانید؟ 

مشکلات زیادی وجود دارد، اما یک مقوله مهم که تمایل دارم به آن اشاره کنم موضوع برندسازی است. برندسازی یکی از مسائل مهمی است که کمتر به آن توجه شده است. برندها در کشورهای دیگر نسل‌به‌نسل منتقل می‌شود اما در ایران این طور نیست. الان در یک خانواده هم نسل بعدی به کار نسل قبلی اهمیت نمی‌دهد، حتی نسل قبلی را قبول هم ندارد. تصورشان این است که دانش آکادمیک بهتر است.

ما برندهایی داشتیم که الان نداریم. برای مقابله با این رویه باید فعالیت‌ها را به برند تبدیل کنیم. تجربیات از بین نمی‌روند و نسل بعد هم به‌گونه‌ای دیگر به فعالیت و بنگاه نسل قبل نگاه می‌کند. بنده در خانواده خودم این کار را با دقت انجام داده‌ام و بعد از من آنها ادامه‌دهنده فعالیت‌های بنده خواهند بود. 

مهم‌ترین توصیه‌ای که به مدیران بخش‌خصوصی دارید، چیست؟ 

 نمی‌توانیم انکار کنیم که از گذشته‌های دور در ذهن بسیاری از مردم ما، ثروت‌آفرینی به دنبال خود برخی برچسب‌ها را یدک می‌کشد که یکی از آنها لابی‌گری است. 

بسیاری از مردم ثروت‌آفرین‌ها را صرفا لابی‌گر می‌دانند. البته واقعا لابی‌گری آفت فعالیت‌های اقتصادی هست، اما به هر تولیدکننده، تاجر و ثروت‌آفرینی نباید به چشم لابی‌گر نگریست. توصیه من به همکاران اقتصادی این است که با حفظ منافع ملی تلاش کنیم شفافیت را بر فضای اقتصاد و تجارت حاکم کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hi0qcua4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه