شرکت صنایع استیل البرز از جمله اولین شرکتهای ایرانی بود که با الگو قرار دادن نمونههای خارجی به فکر عمل به مسئولیتهای اجتماعی خود افتاد و در همین راستا باشگاه تکواندویی را با عنوان «باشگاه فرهنگی ورزشی استیل البرز» راهاندازی کرد.
این شرکت با اجرای این طرح به سازمانهای تولیدی و اقتصادی دیگر نشان داد که این گونه سرمایهگذاریها میتواند در درازمدت بهره فراوانی را نصیب شرکت کند و در جهت اهداف والاتری چون پرورش جوانان علاقهمند به ورزش، افزایش انگیزه کارکنان شرکت، تشویق اعضای تیم به ادامه مسیر و کسب مدال و افتخارآفرینی برای کشور و در نهایت بالاتر بردن نام شرکتی که در سختترین شرایط هم حمایت خود را از این تیم قطع نکرده است، عمل کند.
این شرکت با شعار «تکواندو به سبک استیل البرز» نام خود را در بازار مطرح کرد؛ شعاری که ایده آن از سوی رییس هیأت مدیره شرکت استیل البرز شکل گرفت و تیم تبلیغات و روابط عمومی شرکت آن را مورد استفاده قرار داد. مدیران این شرکت بیان کردند که نگاهشان به این موضوع نگاه تبلیغاتی نبوده و قصد داشتهاند از این طریق ورزش تکواندو را در میان خانوادهها رواج بدهند و بحث تعهد اجتماعی شرکتها را در داخل کشور مطرح کنند.
هرچند آنها بارها اعلام کردند هدف اصلیشان این است که جوانانی که از حمایتهای دولتی بهرهمند نیستند، بتوانند از حمایت یک شرکت خصوصی بهره بگیرند، اما بحث تبلیغات هم خودبهخود در کنار این امر مطرح شد و برای این شرکت نام و آوازهای رقم زد.