چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

18هزار و 758 تن انواع مواد شیمیایی، مواد پلیمری، قیر، لوب‌کات و وکیوم باتوم در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی عرضه شد. 7‌هزار تن قیر شرکت‌های انرژی تجارت سام و اترا کران انرژی و 100 تن گوگرد پودر شرکت پرتو گوگرد آسیا به‌صورت نقدی در تالار صادراتی عرضه شد. تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران در این روز شاهد عرضه یک‌هزار و 500 تن گندم دوروم کرمانشاه، خوزستان، فارس، کرمان، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد است.

رقابت خریداران گاز مایع

از نکات حائز اهمیت معاملات نخستین روز اردیبهشت ماه می‌توان به رقابت خریداران گاز مایع به مقاصد مختلف در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی اشاره کرد. در جریان معاملات نخستین روز اردیبهشت 95، کل معاملات صورت گرفته در عرضه‌‌های عادی و عرضه‌های مازاد بازار فیزیکی معادل 5510 تن، به ارزشی بالغ بر 41‌میلیارد و 288میلیون ریال بود.

در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای قطران ذوب‌آهن اصفهان به‌صورت عمده، گاز بوتان صنعتی، گاز پروپان صنعتی، برش سنگین و گاز مایع صنعتی بندر امام در رینگ داخلی و کالاهای گازمایع پالایش نفت اصفهان به مقصد پاکستان، گاز مایع پالایش نفت شازند به مقاصد افغانستان و پاکستان و گاز مایع پالایش نفت آبادان در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند که از نکات حائز اهمیت معاملات این روز می‌توان به رقابت خریداران گاز مایع به مقاصد مختلف در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی اشاره کرد.

بازارهای ژاپن تحت تاثیر افت سهام سونی و مایکروسافت

نوسان در بازارهای آسیایی در پی افت قیمت سهام شرکت سونی و مایکروسافت و انتشار گزارش‌های عملکرد ناامید‌کننده این دو شرکت، موجب بروز نوسان در بازارهای ژاپن شد. بازارهای آسیایی در آخرین روز معاملاتی هفته با روند نوسانی همراه شدند. نوسان در بازارهای آسیایی در پی افت قیمت سهام شرکت سونی و مایکروسافت و انتشار گزارش‌های عملکرد ناامید‌کننده این دو شرکت، موجب بروز نوسان در بازارهای ژاپن شد.

در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسیفیک با افت 0.4 درصدی همراه شد. در حالی که شرکت آلفابت و مایکروسافت، در پی پیش‌بینی سود محقق نشده خود افت چشمگیر قیمت سهام را نظاره‌گر شد. در بازار ژاپن، شاخص تاپیکس در پی افزایش قیمت سهام بانکی‌ها رشد یک درصدی داشت، در حالی که بیشترین سهام موجود در شاخص تاپیکس سهام شرکت‌های خدمات مالی و بانکی است.

پیش‌بینی سود 88 ریالی «فرآور» در سال 95

شرکت فرآوری مواد معدنی پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 را مبلغ 88ریال سود اعلام کرد. شرکت فرآوری مواد معدنی پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30اسفند ماه 95 را با سرمایه 21هزار و 920میلیارد ریال، به‌صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

«فرآور» در سال مالی 95 درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری و فروش سرمایه‌گذاری را مبلغ 2هزار و 61میلیارد و 671میلیون ریال اعلام کرد که با کسر هزینه‌های عمومی، اداری و تشکیلاتی از آن و افزودن خالص درآمدهای عملیاتی به آن، سود عملیاتی دوره یک‌هزار و 991میلیارد و 536میلیون ریال برآورد شد. از سود عملیاتی دوره، هزینه‌های مالی کسر شد و با افزودن خالص درآمدهای متفرقه به آن، سود خالص دوره مبلغ یکهزار و 922میلیارد و 855میلیون ریال محاسبه شد و بر این اساس مبلغ 88 ریال سود به ازای هر سهم در نظر گرفت.

عرضه اولیه 5هزار میلیارد ریال اوراق اجاره دولت

نخستین صكوك اجاره دولتی به حجم 5هزار میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی عرضه شد. 5هزار میلیارد ریال اوراق اجاره دولت با قیمت هر ورقه 880 هزار ریال در كسری از ثانیه در فرابورس ایران كشف قیمت شد.

مهدی بنانی، مدیركل بدهی‌ها و تعهدات عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم عرضه اولیه این اوراق، یكی از مهم‌ترین معضلات دولت و این وزارتخانه را بحث بدهی‌های منجمدی دانست كه سررسیدتسویه بسیاری از این مطالبات گذشته است. وی افزود: یكی از ابزارهایی كه برای رفع این معضل اندیشیده و به كار گرفته شده، جایگزینی این بدهی‌ها با اوراق نقدپذیر با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه است.

به گفته بنانی، در حال حاضر توان مالی كافی را برای بازپرداخت كلیه تعهدات دولت نداریم و تاخیر در پرداخت مطالبات پیمانكاران موجب شده اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و زیرساختی با تاخیر همراه شود اما این اوراق نقدپذیر كه در سررسیدهای معینی ارائه می‌شوند كمك می‌كند پیمانكاران سریع‌تر مطالبات خود را دریافت كنند و پروژه‌های عمرانی نیز مسكوت نماند. ضمن اینكه از این طریق قادر خواهیم بود بخشی از بدهی‌های خود را مدیریت و پرداخت كنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Iu73LV9U
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه