سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

از ابتدای سال 95 قانون جدید مالیاتی اجرا خواهد شد که طبق این قانون باز هم امکان تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌ها وجود دارد اما براساس استانداردهای حسابداری این تجدید ارزیابی نمی‌تواند به حساب سرمایه لحاظ شود و تنها در بخش حقوق صاحبان سهام شرکت قرار خواهد گرفت مگر اینکه استانداردهای حسابداری کشور مورد بازنگری قرار بگیرد.

معاون نظارت بر ناشران و بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طبق قانون شرکت‌هایی که تا پایان سال 94 از محل تحدید ارزیابی دارایی‌هایشان افزایش سرمایه دادند از مالیات معاف شده و این قانون برای سال 95 تمدید نشده است.

7548535734735834573462362363473478458464

حسن امیری در ادامه افزود: سازمان امور مالیاتی کشور براساس قانون فرصتی شش ماهه دارد تا آیین نامه قانون جدید مالیات‌ها را نوشته و به تصویب برساند که این فرصت شش ماهه شاید برای آن دسته از مجموعه‌هایی که نتوانسته‌اند دارایی‌های خود را مجدداً ارزیابی کنند و از این محل افزایش سرمایه دهند و از مالیات نیز معاف باشند، مناسب باشد.

صدور مجوز عرضه عمومی اوراق بهادار شرکت اعتباری ثامن

لامرضا ابوترابی، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار، از صدور مجوز عرضه عمومی اوراق بهادار شرکت اعتباری ثامن (سهامی عام در شرف تأسیس) براساس موافقت اصولی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه شرکت اعتباری ثامن (سهامی عام در شرف تأسیس) 3 هزار میلیارد ریال و ارزش اسمی هر سهم آن یک‌هزار ریال است. موسسان حقیقی شرکت برابر با 106 هزار و 64 نفر و موسسان حقوقی شرکت اعتباری ثامن دو شرکت نگین خاتم ایرانیان (سهامی عام) و سرمایه‌‌گذاری گنجینه شایستگان (سهامی عام) هستند که 50 درصد از سرمایه را تعهد کرده‌اند و 100 درصد مبلغ تعهد شده را به صورت نقدی پرداخت کرده‌اند.

ابوترابی افزود: تعداد 1500 میلیون سهم در پذیره‌نویسی عمومی این شرکت عرضه خواهد شد و پذیره‌نویسان باید در زمان پذیره‌‌نویسی به ازای هر سهم مبلغ 1000ریال پرداخت کنند.

عرضه بلوکی حق تقدم استفاده نشده پتروشیمی زنجان

بازار پایه فرابورس ایران، سی‌ام فروردین ماه شاهد عرضه یکجای حق تقدم استفاده نشده شرکت صنایع پتروشیمی زنجان خواهد بود. 417 میلیون و 242 هزار و 100 سهم از حق تقدم استفاده نشده شرکت پتروشیمی زنجان که قبل از مرحله بهره‌برداری قرار دارد (معادل 25 درصد از مجموع سهام و حق تقدم سهام این شرکت)، به‌طور یکجا و نقد از طریق عرضه در بازار پایه اما طبق مقررات بازار سوم به فروش می‌رسد. قیمت پایه هر سهم جدید (حق تقدم استفاده نشده) این شرکت که کارگزار عرضه‌کننده آن نیز شرکت کارگزاری آریا بورس است، 300 ریال بوده و قیمت پایه کل آن 125 میلیارد و 172 میلیون و 630 هزار ریال است.

عرضه یکجای سهام شرکت مذکور در نماد «زنجانح4»، مستلزم رعایت مقررات دستورالعمل ثبت و عرضه عمومی اوراق بهادار است و معاونت عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران نیز تنها در صورتی که تمام ضوابط مربوطه رعایت شده باشد، اقدام به قطعی کردن معامله می‌کند. در این میان با توجه به آگهی تمدید مهلت پذیره‌نویسی عمومی افزایش سرمایه شرکت صنایع پتروشیمی زنجان در سامانه کدال، مهلت پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده این شرکت نیز تا روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت ماه تمدید شده است.

ریزش بازارهای سهام آسیا ژرف‌‌تر شد

شاخص‌ ام‌اس‌سی‌ای بازارهای سهام آسیا - اقیانوسیه خارج از ژاپن پس از اینکه به پایین‌ترین سطح از 16 مارس سقوط کرد، به ندرت در محدوده مثبت قرار گرفته است و شب گذشته 1.6 درصد از ارزش خود را از دست داد که بزرگ‌ترین کاهش در دو ماه گذشته بود. دارایی‌های جهانی پرریسک اخیراً با این امید که پکن برای جلوگیری از کندی بیشتر آهنگ رشد اقتصاد موفق خواهد شد، از رکورد پایینی که در فوریه شاهد بودند بهبود یافته بودند، اما سیاست‌گذاران و سرمایه‌گذاران نگرانند این احیا در بهترین حالت پر اُفت و خیز باشد و در بدترین وضعیت، عمر کوتاهی داشته باشد.

این احتیاط در بازارهای اروپایی منعکس شد و شاخص‌های بزرگ عملکردهای متفاوتی را نشان دادند. شاخص FTSE100 انگلیس 0.5 درصد افزایش داشت، داکس آلمان ثابت بود و کک 40 فرانسه 0.1 درصد رشد کرد. در وال استریت شاخص استاندارد‌ اند پورز 500 روز سه‌شنبه که سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار گزارش درآمد شرکت‌ها به سودبری از افزایش اخیر قیمت اقدام کردند، 1.01 درصد از ارزش خود را از دست داد.

به گفته الکس ولف، اقتصاددان بازارهای نوظهور در شرکت سرمایه‌گذاری استاندارد لایف، هنوز زود است از ثبات اقتصادی چین مطمئن شویم زیرا وضعیت بازار مسکن این کشور هنوز مشخص نیست و عمده فعالیت اقتصادی اخیر حاصل هزینه مالی بوده است. طبق گزارش مؤسسه فاینانس بین‌المللی، آمار منتشره در هفته گذشته نشان داد که سرمایه‌گذاران خارجی در ماه مارس 36.8 میلیارد دلار به بازارهای سهام و اوراق قرضه اقتصادهای نوظهور تزریق کرده‌اند که بالاترین حجم ماهانه ورود سرمایه در دو سال گذشته بوده است. اما به نظر می‌رسد این حمایت به پایان رسیده باشد زیرا بازارهای سهام آسیا ماه جاری را با 3.6 درصد کاهش آغاز کردند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SEbUBZFY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه