پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با اینکه سودمندی اشیای قدیمی برای میراث فرهنگی و شیوه زندگی مردم، بسیار زیاد است اما با این وجود، خریدن عتیقه‌جات و صنایع هنری قدیمی هنوز هم تا حدی برای عموم مردم ناشناخته است. در زمینه میراث، سرمایه‌گذاری در هنر که همچنین به‌عنوان سرمایه‌گذاری لذت بخش نیز معرفی می‌شود، معمولا توسط آثار معاصر و راندمان محاسبه شده شناخته می‌شود. با این حال این نوع سرمایه‌گذاری لذت بخش که در رسانه‌ها کمتر مطرح شده، از نظر میراث فرهنگی اهمیت بیشتری نسبت به دیدگاه تزیینی دارد.

موقعیت‌های بسیار جالب!

بازار اشیای هنری عتیقه به‌خصوص در بخش مبلمان طی چند سال گذشته به‌شدت رکود داشته است، از جمله علت‌هایش را می‌توان بحران سال 2008 بیان کرد که اگر به طور دقیق‌تر بخواهیم بررسی کنیم، این بحران به‌ویژه هنر‌های قدیمی را تحت تاثیر گذاشته است. از پنج سال پیش تاکنون، نرخ عتیقه‌جات و مبلمان قدیمی در کل با افزایش و پیشرفت همراه بوده وهنوز تعداد معاملات پر بازده زیاد است و در این مدت تا بازار کم‌کم فرصت رشد پیدا کند، فرصت‌های زیادی برای خرید این لوازم وجود دارد.

atigheh

امروزه می‌توان کمدی را مربوط به عصر لویی‌پانزدهم که توسط نجار ماهری مهر شده است پیدا کرد که بین 15 تا 30 هزاریورو قیمت دارد؛ در حالی که چندین سال پیش بین 10 تا 20 هزاریورو قیمت داشت. این افزایش قیمت برای مبلمان قرن هجدهم و به‌خصوص میز تحریر لویی‌پنجم نیز صدق می‌کند. اگر چه بازار منوط به نوسانات است، اما قطعات مهر خورده توسط نجاران بسیار بزرگ یا عتیقه‌جات کمیاب و نادر، همیشه ارزش قابل توجهی در سرمایه‌گذاری‌های مالی داشته‌اند. به طور مثال می‌توان از کمد روغن جلاخورده ژاپنی نام برد که توسط نجار معروف Joseph Baumhauer ساخته شده بود و در سالن حراج با قیمت 1.5‌میلیون یورو به فروش رفت. البته جدا از این مبالغ بسیار زیاد، قطعاتی از مبلمان قدیمی و عتیقه‌جات نیز هستند که می‌توانند تنها با پرداخت چندصد یورو خریداری شوند و به اسم اینکه شامل منفعت‌های زیادی برای میراث فرهنگی هستند، از قوانین مالیاتی سودجویی کنند که البته لذتی درونی نیز به همراه دارد.

با لذت خرید کنید!

خرید عتیقه‌جات و اشیای قدیمی علاوه بر جنبه باستانی‌شان مزایای دیگری هم دارد. زمانی که تصمیم می‌گیریم به عمق هنر‌های قدیمی وارد شویم جنبه تزیینی این اشیا یکی از ویژگی‌های جدایی ناپذیر آنهاست. کمد، میز، بوفه و میز‌تحریر‌های قدیمی با کیفیت‌های بسیار خوبی در بازار موجودند که از پس قرن‌ها به عصر کنونی رسیده‌اند و ماجرا‌های بسیاری برای تعریف کردن دارند.برخی اعتقاد دارند این اشیا دارای روح هستند. آنچه مسلم است این که آنها از درون خود، گرمای صمیمیت و اصالت می‌آورند، خواه در محیط قدیمی قرار گیرند و خواه در محیط مدرن. هنر‌های قدیمی را می‌توان ترکیب شده با دکوراسیون‌های جدید و معاصر قرار داد که در طراحی‌های برخی طراحان دکوراسیون مشهور مانند ژاک گارسیا (Jacques Garcia) مشهود است. خرید یک قطعه از اشیای قرون گذشته، مشارکت فعال در حفاظت از محیط‌زیست را نیز فراهم می‌کند. زیرا اجناس در بازار اشیای دست دوم هستند و هیچ تولید جدیدی وجود ندارد و اقتصاد چرخه‌ای است: بدون مواد اولیه جدید، بدون از بین بردن جنگلی و بدون انتشار هیچ گاز گلخانه‌ای. در نتیجه می‌توانیم همراه با داشتن حس مسئولیت در قبال محیط‌زیست، با رضایت خرید کنیم.

چگونه می‌توان اشیای هنری و مبلمان قدیمی را پیدا کرد؟

بهترین راه حل، در ارتباط بودن با یک عتیقه‌فروش حرفه‌ای است. البته برای این خرید، قبل از آنکه آنها دوباره به فروش بروند، احتیاط‌های مخصوص به خود را می‌طلبد. از اشیای عتیقه می‌توان برای استفاده در دکوراسیون، سرمایه‌گذاری یا هر دو به‌صورت همزمان بهره‌مند شد. در عصر دیجیتال، برخی عتیقه‌فروشان دارای کاتالوگ‌های آنلاین هستند. اما برای احتیاط، بهتر است پس از انتخاب اشیای قدیمی مورد نظر به‌صورت آنلاین، حضوری از عتیقه فروش خریداری کنیم.

منبع: JDN

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0QuXhejn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه