سه شنبه, ۱۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 9 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه همایش منطقه‌ای شرق، جنوب و جنوب شرق کشور مربوط به ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به اینکه موضوع مرز و مدیریت کنترل مرزها، نقش مهمی در امنیت و تامین امنیت و مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارد؛ به همین منظور کارگروه مرز در وزارت کشور هر دو ماه یک بار تشکیل می‌شود. همچنین طرح امنیت مناطق مرزی در غرب و شرق کشور آماده شده که ابلاغ کرده‌ایم؛ ضمن اینکه نیروی انتظامی در این زمینه اقداماتی شامل ایجاد پاسگاه‌ها و استحکامات لازم در شرق و غرب انجام می‌دهد و سپاه پاسداران بحث جاده‌سازی و کنترل فیزیکی مرز را دارد. به‌جز در یک منطقه شرقی کشور که دچار ضعف هستیم، در بقیه مناطق در بحث امنیت، هیچ مشکلی نداریم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه با مصوبه رئیس‌جمهوری این منطقه (منطقه‌ای در شرق کشور) نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد، افزود: اما در بحث مواد مخدر هنوز مشکل داریم که امیدواریم حل شود. وزیر کشور گفت: پیش تر، تنها ظرفیت نگهداری 400 معتاد متجاهر در تهران را داشتیم که در زمان حاضر این ظرفیت به 6 هزار نفر رسیده است. اکنون، سه هزار معتاد هم در مراکز نگهداری معتادان متجاهر تحت درمان هستند.

او رقم درمان و نگهداری معتادان در تهران را بالا ارزیابی کرد؛ اما در عین حال گفت: در استان‌ها بهتر از تهران عمل شده است و امیدواریم تا سال آینده برای جمع‌آوری و نگهداری معتادان برنامه‌ریزی جدی‌تری صورت گیرد. در کنار این امکانات، نیاز به نیروی انسانی، تجهیزات و منابع داریم و به دنبال ظرفیت‌سازی برای نگهداری تا 10 هزار معتاد متجاهر هستیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به وجود 13 تا 15 هزار معتاد متجاهر در تهران، اظهار امیدواری کرد که این شمار معتاد، جمع‌آوری شوند. دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در عین حال اظهارداشت: نمی‌توان در این زمینه تاریخ دقیقی اعلام کرد.

وزیر کشور در ادامه گفت: ما مشکلی با قوه قضاییه درخصوص نگهداری برخی معتادان در زندان‌ها نداریم؛ البته برخی از آنان که امکان نگهداری به خاطر شرایط سنی در زندان را ندارند، آزاد می‌شوند و برخی نیز با تشخیص قاضی آزاد می‌شوند اما در مجموع فضای زندان‌های ما کم است. او همچنین درخصوص دو داروی مخدر که مجوز توزیع در داروخانه‌ها را گرفته‌اند، چنین اظهارداشت: با وزیر بهداشت در این زمینه صحبت‌هایی شده که هم این موضوع در وزارت بهداشت و هم در کمیته درمان وزارت کشور بررسی شود و نتیجه هرچه شد، آن را بررسی می‌کنیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4RclxgyP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه